Citat:
Ursprungligen postat av
Gulax
Har de slutat tillverka originalmärket av imovane eller kommer den komma tillbaka?
Jag har läst tidigaren i tråden att den ska finnas åter i april. Det värsta är att de generiksa kopiorna börjar ta slut nu också! Det är helt jävla sjukt att det får gå till såhär! Det känns som om man skulle bo i en bananrepublik och inte ett land som har rtkte om sig att vara världens modernaste land.
Jag var till ett av de statliga apåoteken och hämtade ut ett av de sista Zopiklon Pilum som finns kvar i lager, de privata som jag kollade hade helt slut - enbart fem av dessa i hela Stockholm som har inne antal och styrka som finns kvar - och frågade om de generiska håller på att ta slut och när de kommer åter i lager. Fick som svar - vet inte, kanske någon gång i april.
Någon som vet vad problemet bottnar i? Är det problem med produktionen hos Meda som har gjort att det blivit brist på samtliga zopiklon på marknaden? Så enkelt kan det vara, men det borde kunna gå att lösa genom att köpa in mer från andra tillverkare, zopiklon kan väl inte tillverkas med så små marginaler att det tar slut på detta sätt!?