2019-01-08, 07:19
Medlem
Pilum funkade inte alls för mig heller.
Citera
2019-01-08, 08:38
Medlem
Trött på morgonen mest. Usch
Citera
2019-01-08, 08:43
Medlem
Har de slutat tillverka originalmärket av imovane eller kommer den komma tillbaka?
Citera
2019-01-08, 10:38
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Har de slutat tillverka originalmärket av imovane eller kommer den komma tillbaka?

Jag har läst tidigaren i tråden att den ska finnas åter i april. Det värsta är att de generiksa kopiorna börjar ta slut nu också! Det är helt jävla sjukt att det får gå till såhär! Det känns som om man skulle bo i en bananrepublik och inte ett land som har rtkte om sig att vara världens modernaste land.

Jag var till ett av de statliga apåoteken och hämtade ut ett av de sista Zopiklon Pilum som finns kvar i lager, de privata som jag kollade hade helt slut - enbart fem av dessa i hela Stockholm som har inne antal och styrka som finns kvar - och frågade om de generiska håller på att ta slut och när de kommer åter i lager. Fick som svar - vet inte, kanske någon gång i april.

Någon som vet vad problemet bottnar i? Är det problem med produktionen hos Meda som har gjort att det blivit brist på samtliga zopiklon på marknaden? Så enkelt kan det vara, men det borde kunna gå att lösa genom att köpa in mer från andra tillverkare, zopiklon kan väl inte tillverkas med så små marginaler att det tar slut på detta sätt!?
Citera
2019-01-08, 16:02
Medlem
Käkar imovane varje kväll av märket pilum somnar gott tar några extra ibland för njutningens skull. Själv upplever jag ingen skillnad och haft imovane sen 2010 (med vissa uppehåll men då med nitrazepam).

Så hur ligger det till är det verkligen såndär brist i hela landet? Har bara 2 kartor kvar och vill verkligen inte vara utan. Kommer man föreslås någon annan medicin om medicinen är slut av psykiatrin? Om inget finns? Måste ju sova
Citera
2019-01-08, 16:20
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dimmigdag
Käkar imovane varje kväll av märket pilum somnar gott tar några extra ibland för njutningens skull. Själv upplever jag ingen skillnad och haft imovane sen 2010 (med vissa uppehåll men då med nitrazepam).

Så hur ligger det till är det verkligen såndär brist i hela landet? Har bara 2 kartor kvar och vill verkligen inte vara utan. Kommer man föreslås någon annan medicin om medicinen är slut av psykiatrin? Om inget finns? Måste ju sova

Gå in på de olika apotekens hemsidor och se hur det ligger där du bor. Troligtvis kommer de erbjuda dig zolpidem istället, den är mest lik zopiklon. Risken är väl att zolpidem också kommer att ta slut, om det dröjer ända till april innan ny zopiklon kommer in. Sen är såklart inte zolpidem som zopiklon så det kan bli ett dåligt byte för många också. Om du har haft nitrazepam nyligen och går hos samma läkare nu som brukar förskriva det så kanske du får det istället.
Citera
2019-01-08, 18:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dimmigdag

Du lär få Zolpidem eller Nitrazepam istället. Imovane Meda är helt slut i hela landet (hur nu det har gått till).
Citera
2019-01-08, 18:40
Medlem
Den är restad. Kommer till april.
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Citera
2019-01-08, 22:05
Medlem
Ikväll slog det till rejält efter bara 2 pilum. Kan det likt alkohol ha att göra med hur mycket man ätit under dagen?
Citera
2019-01-09, 00:15
Medlem
Får snånna minnes luckor av stillnoch
Även ibland av imovane men det är klart när kah slänger i min 2-3 st
Citera
2019-01-09, 10:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M811
Får snånna minnes luckor av stillnoch
Även ibland av imovane men det är klart när kah slänger i min 2-3 st
Ja, stilnoct kan man bli rätt jävla knäpp utav, räcker med 2-3 stycken. Imovane är mycket lugnare.
Citera
2019-01-10, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legionarii
Antar att Imovane/Generisk Zopiklon är slut överallt? Tyvärr börjar mitt gamla recept sina och skulle därför behöva hämta ut igen, men kan inte hitta det någonstans - "Kommer igen i April" enligt apotekspersonalen, men lite väl långt att vänta. Tänkte om det finns något centrallager som man kan beställa ifrån eller någon annan generisk produkt?

Fanns bara 10 pack 5mg idag på mitt lokala apotek
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in