2014-06-26, 18:48
Medlem
TIPZ TIPZ: Vet inte om det här är totalt OT eller om det redan nämnts men alltså; Melatonin, prova det om ni har svårt att sova : )

Bytte ut stilnoct och zolpidem mot melatonin, höll på att bli beroende efter 4 månaders insomnia + att de både stilnoct och zolpidem pajade magen (bara kul att festa på hädanefter)

Efter en kväll på melatonin vaknar jag som en liten prinsessa ett alternativ om inte annat kanske : )
Citera
2014-06-26, 23:55
Medlem
krakkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Ta dom innan du går och lägger dig om du har svårt att sova.

Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Lägg dig och blunda direkt efter att du tagit dem så kommer du nog sova fint. Vissa blir helt knockade, vissa inte, går inte att säga hur det fungerar för dig.

Okej, tack! Ska prova nästa gång jag får svårt att sova.
Citera
2014-06-27, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenzLife
Skojar du med mig eller är du den rätta speciminen att avgöra vad som är jobbigast att ta sig ur en z-analog eller ett benzo preparat,

går av på xanor alla dar i veckan bara jag slipper avtändningen av stilnoct ,helt seriöst.
knaprat i 16 år n u så vet hyfsat om vad jag snackar om
Weakling! Det är i huvudet mannen, allt handlar om motiv och anledning till att sluta. Om du gått på det i 16 rå så lär du väl änna ha en god grund i det, och fortsatt i en riktig skitbana... typ som att äta en macka, en macka är bra, hela brödet suger, men är svårt att inte tugga i sig ... sluta bara käka.
Ja, jag är nog så kvalificerad att bedöma vad jag anser om att gå av xanor, och att gå av z...

Citat:
Ursprungligen postat av Konnoj
höll på att bli beroende efter 4 månaders insomnia + att de både stilnoct och zolpidem pajade magen (bara kul att festa på hädanefter)
Senast redigerad av lolicon 2014-06-27 kl. 00:03.
Citera
2014-06-27, 02:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lolicon
Weakling! Det är i huvudet mannen, allt handlar om motiv och anledning till att sluta. Om du gått på det i 16 rå så lär du väl änna ha en god grund i det, och fortsatt i en riktig skitbana... typ som att äta en macka, en macka är bra, hela brödet suger, men är svårt att inte tugga i sig ... sluta bara käka.
Ja, jag är nog så kvalificerad att bedöma vad jag anser om att gå av xanor, och att gå av z...

Wow DR. ser fram emot dina memoarer inom psyket och dess kemiska balans receptorer etc.
Citera
2014-06-27, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenzLife
Wow DR. ser fram emot dina memoarer inom psyket och dess kemiska balans receptorer etc.
Allt är i ditt huvud, kom ihåg att det är du som styr...
Citera
2014-06-27, 15:53
Medlem
BullzeyePrOs avatar
Jag måste nog ta ett större uppehåll på Imovane, får inte alls samma effekt längre och det blir bara att man kastar i sig 3-4 piller per natt bara för att man är psykiskt beroende efter en ganska kort period...
Har nu haft 4-5 dagars uppehåll och tog i 2 veckor det har inte varit någon större fara att sluta. Sist tog jag 1-2 månader och då var det sjuk absistens.
Citera
2014-06-27, 17:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BullzeyePrO
Jag måste nog ta ett större uppehåll på Imovane, får inte alls samma effekt längre och det blir bara att man kastar i sig 3-4 piller per natt bara för att man är psykiskt beroende efter en ganska kort period...
Har nu haft 4-5 dagars uppehåll och tog i 2 veckor det har inte varit någon större fara att sluta. Sist tog jag 1-2 månader och då var det sjuk absistens.

På vilket sätt yttrade sig abstinensen?
Citera
2014-06-27, 17:41
Medlem
Mugsys avatar
Jag har gått från att ta zolpidem (Stilnoct) VARJE kväll året om till att bara ta en tablett om jag måste upp tidigt på morgonen. Vi får se hur länge det håller. Den andra populära Z-analogen, zopilkon (Imovane) funkar också men är inte lika snabb.
Citera
2014-06-27, 20:38
Medlem
BullzeyePrOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miffo3
På vilket sätt yttrade sig abstinensen?
Blev som ett extremt orkeslöst skelett fysiskt och psykiskt. Jobbigt att bara röra en fena, satt och gjorde meningslösa saker framför datorn hela tiden, typ googlade på skit jag inte var intresserad av, bläddrade runt på Facebook på helt random folk till slut tänker man vad fan håller jag på med? Varför gör jag inget konstruktivt istället? Typ spela nåt spel? Men synen är helt fucked så det är en omöjlighet, flimmrar och helvete, jobbigt för ögonen att följa en pekare på skärmen bara. Film var väl det enda jag gjorde som fick tiden att gå första veckan. Aptit existerar inte, blev extremt känslig för ljus och ljud vilket märktes mest när man försökte få sömn man låg typ och "halvsov", överlycklig om jag fick 4 timmars sömn.

Utsättningssymptomen släpper gradvis, om man i början sov 1 timme per natt så sov man liiite bättre natten efter osv, i natt sov jag 8 timmar som vanligt. Så jävla skönt. Det bästa är, om man är ledig, att helt enkelt lägga sig när man är trött och inte pressa sig att lägga sig samma tid varje dag. Jag ställde fram dygnet och la mig lite senare varje dag, istället för tvärtom.

Edit: ska tillägga också att jag missbrukade pillren, alltså tog de på fel sätt och inte precis när jag la mig. Det kan nog vara lättare att sluta om man bara är beroende av den sövande effekten, och inte den där effekten jag blir lite halvt hög av känns det som. Den effekten existerar inte längre, får endast sövande effekt nu men hoppas få tillbaka den andra effekten med ett längre uppehåll..
Senast redigerad av BullzeyePrO 2014-06-27 kl. 20:43.
Citera
2014-06-28, 01:02
Medlem
Edit: ska tillägga också att jag missbrukade pillren, alltså tog de på fel sätt och inte precis när jag la mig. Det kan nog vara lättare att sluta om man bara är beroende av den sövande effekten, och inte den där effekten jag blir lite halvt hög av känns det som. Den effekten existerar inte längre, får endast sövande effekt nu men hoppas få tillbaka den andra effekten med ett längre uppehåll..

Håller med i början av stilnoct, så efter en kvart bara small det till! och man var i den där underbara världen i ca en kvart. Då kände jag mig grovt beroende då. Nu vill jag mer ta en för att chilla ner. Har dock hållt mig 4 dagar nu och det känns jävligt bra! ingen at på långa vägar tog bara en kort period nu typ 1 vecka 4-5 ggr.

Funderar på att fortsätta hålla mig ifrån, men jag har ett gäng av båda sorterna liggande hemma. Vilket kan tyckas vara idiotiskt, men ack så skönt att veta att man har.

Båda två är svåra att sluta med, men jag har haft mer problem med stilnoct mest med tanke på att man gillade ruset, imovanen var mer för ångesten och den har jag tagit tag i.
Citera
2014-06-29, 01:57
Medlem
Barnflods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mugsy
Jag har gått från att ta zolpidem (Stilnoct) VARJE kväll året om till att bara ta en tablett om jag måste upp tidigt på morgonen. Vi får se hur länge det håller. Den andra populära Z-analogen, zopilkon (Imovane) funkar också men är inte lika snabb.

Härligt! Trappade du ner? Vill också slippa vara beroende av att ta något varje natt.
Citera
2014-06-30, 00:09
Medlem
psykos7s avatar
Hej får se hur det här går att skriva, är rätt skev just nu. Tog 40mg imovane för ca en timme sedan (23 ). Och av vissa skäl måste jag hålla mig vaken så länge som möjligt utan att vara allt för trött när jag ska gå upp imorn 6 för att jobba.
Så när skulle ni rekomendera mig att lägga mig? Så sent som möjligt omen endå inte så jag är allt för trött imorn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in