Citat:
Ursprungligen postat av
Miffo3
På vilket sätt yttrade sig abstinensen?
Blev som ett extremt orkeslöst skelett fysiskt och psykiskt. Jobbigt att bara röra en fena, satt och gjorde meningslösa saker framför datorn hela tiden, typ googlade på skit jag inte var intresserad av, bläddrade runt på Facebook på helt random folk till slut tänker man vad fan håller jag på med? Varför gör jag inget konstruktivt istället? Typ spela nåt spel? Men synen är helt fucked så det är en omöjlighet, flimmrar och helvete, jobbigt för ögonen att följa en pekare på skärmen bara. Film var väl det enda jag gjorde som fick tiden att gå första veckan. Aptit existerar inte, blev extremt känslig för ljus och ljud vilket märktes mest när man försökte få sömn man låg typ och "halvsov", överlycklig om jag fick 4 timmars sömn.
Utsättningssymptomen släpper gradvis, om man i början sov 1 timme per natt så sov man liiite bättre natten efter osv, i natt sov jag 8 timmar som vanligt. Så jävla skönt. Det bästa är, om man är ledig, att helt enkelt lägga sig när man är trött och inte pressa sig att lägga sig samma tid varje dag. Jag ställde fram dygnet och la mig lite senare varje dag, istället för tvärtom.
Edit: ska tillägga också att jag missbrukade pillren, alltså tog de på fel sätt och inte precis när jag la mig. Det kan nog vara lättare att sluta om man bara är beroende av den sövande effekten, och inte den där effekten jag blir lite halvt hög av känns det som. Den effekten existerar inte längre, får endast sövande effekt nu men hoppas få tillbaka den andra effekten med ett längre uppehåll..