Citat:
Ursprungligen postat av
SmileyCulture
Asså seriöst jag älskar stilnoct, jag kan få dom utskrivet 60 st ett par gånger om året, men jag vill typ ha tusen stycken, hur fan går man tillväga? Nån som har tips, är det att gå till en jövka massa läkare då eller?
Jag tror hårt på att gå till en psykiatriker och berätta om hur du kämpat länge med sömnlöshet och att du inte orkar längre och att du måste få hjälp. Säg hur ditt jobb/äktenskap eller annat blir lidande som konsekvens av din sömnlöshet Du får säkert testa Lergigan, Atarax och dylikt först, men sedan kommer du få Stilnoct eller Imovane utskrivet.
Om du har psykopatiska drag är det lättare. Tänk på att du ska hämta ut på apoteket, spela med och låtsas testa det du blir erbjuden. Men säg bara att det inte hjälper, läs efter vanliga biverkningar och hänvisa till någon av de ibland för att inte skapa några tydliga mönster. Föreslår läkaren kedjetäcken/tyngdtäcken ja då testar du det, vem vet - du kanske gillar det.
Om du gör detta, ser till att ha ganska täta möten (så du kan få uppföljning av läkemedel som inte är önskvärda gjort asap), så kan jag i princip garantera att du får recept "1st tablett vid behov. Max 1 per dygn." När du väl får Stilnoct, så skulle jag inte reagera direkt och säga "nu fungerar det bra give me give me give me!" utan säga att det hjälper märkbart, men inte eliminerar problemen.
Läkemedelverkets rek. maxdos är 10mg/dygn Stilnoct och 7,5mg/dygn Imovande. Dock kan läkare ändra detta då det enbart är
rek. maxdos. Har du tur kanske du kanske få 20mg Stilnoct per dag. Du får känna av, mycket beror på läkare också. Men tillslut har även den mest restriktiva läkaren inget annat val. Är du bra på att ljuga och läget känns rätt kan du säga att du testade 2st en natt då du var tvungen att sova pga valfri ursäkt dagen efter, och att med två tabletter så hjälpte det mycket mer än med en.
När du väl fått receptet, försök att boka in möten med stegvis längre intervaller. Du vill i princip bara dit för receptförnyelse då och då. Du kommer pga underbemanningen hamna lite längre bak i prion och där kan du ligga och puttra år efter år. När du väl gått några år på den dosen är det väldigt svårt för en läkare (om de ens bryr sig) att ta tag i nertrappning.
Jag nöjde mig med 1 tabb/dygn och kan nu fritt välja mellan Stilnoct och Imovane bäst jag vill.
TL;DR: äh fuck it, latmask.