2018-03-31, 02:16
Medlem
Ska snart till huvudförhandling på tingsrätten hur fungerar 15mg bör jag ta de eller 10mg, hur ser de då ut med toleransen efter de.. 10mg på natten de jag tar, duger
Citera
2018-04-03, 08:17
Medlem
Gillar zopiklon skarpt. Den är väldigt trevlig ihop med t.ex iktorivil.
Citera
2018-04-12, 13:29
Medlem
Hittade några imovane som gick ut 2016, ända som hänt är väl att dom tappat lite i styrka?
Citera
2018-04-13, 06:13
Medlem
Bara att äta. De lär inte tappat något märkbart i styrka.
Citera
2018-04-13, 08:24
Medlem
KryddAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken1987
Hittade några imovane som gick ut 2016, ända som hänt är väl att dom tappat lite i styrka?

Som sagt bara att knapra i sig. Vet folk som fortfarande knaprar svensk-brandad Rohypnol, så de är la 10 år eller mer over due. Gamla goa tiden det.
Citera
2018-04-13, 08:37
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KryddA
Som sagt bara att knapra i sig. Vet folk som fortfarande knaprar svensk-brandad Rohypnol, så de är la 10 år eller mer over due. Gamla goa tiden det.

Ja det är bara att äta. Jag vet folk som ätit Barbituturater som varit 50 år gamla och det var inget fel på dom
Citera
2018-04-13, 08:53
Medlem
KryddAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Asså seriöst jag älskar stilnoct, jag kan få dom utskrivet 60 st ett par gånger om året, men jag vill typ ha tusen stycken, hur fan går man tillväga? Nån som har tips, är det att gå till en jövka massa läkare då eller?

Jag tror hårt på att gå till en psykiatriker och berätta om hur du kämpat länge med sömnlöshet och att du inte orkar längre och att du måste få hjälp. Säg hur ditt jobb/äktenskap eller annat blir lidande som konsekvens av din sömnlöshet Du får säkert testa Lergigan, Atarax och dylikt först, men sedan kommer du få Stilnoct eller Imovane utskrivet.

Om du har psykopatiska drag är det lättare. Tänk på att du ska hämta ut på apoteket, spela med och låtsas testa det du blir erbjuden. Men säg bara att det inte hjälper, läs efter vanliga biverkningar och hänvisa till någon av de ibland för att inte skapa några tydliga mönster. Föreslår läkaren kedjetäcken/tyngdtäcken ja då testar du det, vem vet - du kanske gillar det.

Om du gör detta, ser till att ha ganska täta möten (så du kan få uppföljning av läkemedel som inte är önskvärda gjort asap), så kan jag i princip garantera att du får recept "1st tablett vid behov. Max 1 per dygn." När du väl får Stilnoct, så skulle jag inte reagera direkt och säga "nu fungerar det bra give me give me give me!" utan säga att det hjälper märkbart, men inte eliminerar problemen.

Läkemedelverkets rek. maxdos är 10mg/dygn Stilnoct och 7,5mg/dygn Imovande. Dock kan läkare ändra detta då det enbart är rek. maxdos. Har du tur kanske du kanske få 20mg Stilnoct per dag. Du får känna av, mycket beror på läkare också. Men tillslut har även den mest restriktiva läkaren inget annat val. Är du bra på att ljuga och läget känns rätt kan du säga att du testade 2st en natt då du var tvungen att sova pga valfri ursäkt dagen efter, och att med två tabletter så hjälpte det mycket mer än med en.

När du väl fått receptet, försök att boka in möten med stegvis längre intervaller. Du vill i princip bara dit för receptförnyelse då och då. Du kommer pga underbemanningen hamna lite längre bak i prion och där kan du ligga och puttra år efter år. När du väl gått några år på den dosen är det väldigt svårt för en läkare (om de ens bryr sig) att ta tag i nertrappning.

Jag nöjde mig med 1 tabb/dygn och kan nu fritt välja mellan Stilnoct och Imovane bäst jag vill.

TL;DR: äh fuck it, latmask.
Citera
2018-04-16, 08:53
Medlem
Okej, toleransen går ju upp som en rymdraket i full fart.
Dessa biter bättre på mig mot ångest än mot sömn. Helt ärligt bättre än xanor. Större risk jag blir trött och däckar på xanor än på imo. Känner mig lite mer kreativ och järnsmaken känner man ej av längre.

Men som sagt, jag måsta ta ett uppehåll för jag vill känna det som man kände på en ynka 7.5 mg förr.
Senast redigerad av Pojken1987 2018-04-16 kl. 09:03.
Citera
2018-04-19, 18:12
Medlem
Hade inga problem att få ut ett 30 pack imovane på min vårdcentral, första besöket på 4 år, trots jag legat inne på avgiftning för benzo. Men har verkligen sömnproblem nu.. Då det hänt en del saker i mitt liv.

Tror ni detta var en en gångsgrej? Eller kommer jag kunna gå dit om en månad och be om förnyat? Ordinerat 5mg per kväll...
Citera
2018-04-19, 19:38
Medlem
Citat:
Hade inga problem att få ut ett 30 pack imovane på min vårdcentral, första besöket på 4 år, trots jag legat inne på avgiftning för benzo. Men har verkligen sömnproblem nu.. Då det hänt en del saker i mitt liv.

Tror ni detta var en en gångsgrej? Eller kommer jag kunna gå dit om en månad och be om förnyat? Ordinerat 5mg per kväll...
Gissar på engångs, brukar vara så för att kortsiktigt ta hand om sömnproblem när dom skriver ut så snabbt
Citera
2018-04-19, 22:07
Medlem
Citat:

Beror ju mycket på hur läkaren är. Detta med läkare är ju ett lotteri. Om medicinen funkar bra kan du ju prova att gå dit igen om en månad och förklara detta för läkaren. Säg att du känner dig pigg och utvilad dagen efter du sovit med hjälp av Imovane. Förhoppningsvis förnyar han/hon receptet.
Citera
2018-04-20, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rudolf8
Beror ju mycket på hur läkaren är. Detta med läkare är ju ett lotteri. Om medicinen funkar bra kan du ju prova att gå dit igen om en månad och förklara detta för läkaren. Säg att du känner dig pigg och utvilad dagen efter du sovit med hjälp av Imovane. Förhoppningsvis förnyar han/hon receptet.

Tack för era svar. Han här verkade väldigt bra, gubbe i 70 årsåldern.

Provade att inte ta en innan sängdags igår men fan man vaknar varje timme. Som "tur" Är så är jag sjukskriven nu 4 veckor så har egentligen ingen tid att passa.
Har lite tolerans så vill vänta några dagar tills den sjunkit så man liksom inte slänger "pengar i sjön" så att säga. Finns ju på svarta marknaden men känner jag vill hålla det fint för tillfället..

Hur snabbt går toleransen ner? Man har ju hört olika..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in