2016-10-27, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyschen
hej !....behöver lit svar på nåt .... ifall ni har just o hälpa !...

anyway... käka 5 st imovane 7.5mg kl 14 :30.... kände mig hyfsatt (lustig) inte mer.... 1 timme senare hälsar på en polare o drar i mig 2st 5.2 Laping kulta på 500ml styck.

ok nu sitter jag hemma...har precis tagit 2 st imovane till....och kläkt en pripps 7.2% 500ml

har hur mycket erfarenhet som helst när de kommr till självmedicinering... men ikväll verkar de inte riktigt funkka...

kan även tillägat att jag hög benzo tolerans.... har lyrica utskrivet... 600 mg per dag....samt lite benzo på recept....

anyway.... ska jag ta mer imovane...eller slänga in ett par 100mg lyrica....eller sobril 10 mg?....

några tips.... oh ps...detta är min sista öl men har precis öppnat den...

tips /råd/till bästa flumm utifrån det jag i medicin väg ...samt utifrånd era erfarenhet .

man 26 år ...112 kg.... och ingen nybörjare...höllt på med diverse godis sen jag va 12

Jag förstår ju att du inte vill höra på sånt här nu men:

Det bästa är antagligen att gå o lägga sig med tanke på blandningen av imovane samt bärsen. Lätt att det spårar om du kör på!
Citera
2016-10-27, 22:04
Moderator
Morfar-52s avatar
Fyllchatt är inget för denna tråd, OT raderat./mod
Citera
2016-10-28, 14:02
Medlem
Nikitha1s avatar
Hej!
vet inte hur det gick för Dig men blandningen Du tog skulle ha kunnat däcka en flodhäst ju.
Att blanda dessa mediciner och alkohol vet ju alla att det är farligt.
Vad jag undrar är om Imovanen som Du tog, var receptbelagda eller sådana du köpt på nätet?
Tänkte om dom-förhoppningsvis-skulle ha varit fejk då och attd et var därför du inte kände av dom.
Vore bra om du kunde skriva svar så vi vet att Du är ok idag?
Citera
2016-10-29, 08:50
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Shit, minns att jag tog massa stilnoct för att jag inte kunde somna, BOOM, nästa minne 04:00 på sjukhuset i ett vilorum. Boom, nu vaken i eget rumt på sjukhuset
Citera
2016-10-29, 11:18
Medlem
Hur många Imovane tar ni om kvällen/natten för att somna samt hur länge har ni stått på den dosen?

Har själv klarat mig på att somna bra på en 7,5mg Imovane men sen jag började med Voxra/Wellbutrin så har jag börjat få svårt att somna på den dosen. Funderar på att ta upp det med läkaren om höjning men vill inte gå upp för mycket i dos heller.
Sov bra på bara 7,5mg i cirkus 2-3 månader
Citera
2016-10-29, 13:25
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Hur många Imovane tar ni om kvällen/natten för att somna samt hur länge har ni stått på den dosen?

Har själv klarat mig på att somna bra på en 7,5mg Imovane men sen jag började med Voxra/Wellbutrin så har jag börjat få svårt att somna på den dosen. Funderar på att ta upp det med läkaren om höjning men vill inte gå upp för mycket i dos heller.
Sov bra på bara 7,5mg i cirkus 2-3 månader

Är ordinerad 7.5 mg/kväll och det är den dosen jag har tagit varje natt i ungefär femton månader eller mer. De läkare som jag har träffat, däribland min nuvarande psykiater, är ofta väldigt motvilliga till att höja dosen över 7.5. Jag vet att det finns personer som får ordinerat 15 mg/kväll, men det vanligaste svaret som jag har fått är att ''7.5 mg är maxdosen'' och jag tror att det är någon sorts riktlinje som majoriteten av läkare använder sig av.

Hur den fungerar? Självklart inte i närheten av lika bra som de första veckorna, som jag tog den. Tabletten började förlora i effekt för mig redan efter 2-3 veckor av regelbundet användande. Men jag har provat en hel del annat också utan bra resultat och Imovane har fortfarande kvar en viss lugnande effekt, som hjälper mig att komma ner i varv. Dock tar det mig nog minst en timme att somna även med Imovane. Jag har möjlighet att få Stilnoct (10 mg) utskrivet också om jag vill och jag har testat att byta till det periodvis, men där tyckte jag att effekten var ännu sämre (vilket kan bero på att jag redan hade tolerans på Zopiklon), samt att jag fick lite småhallisar och ökad ångest morgonen efter.
Citera
2016-10-29, 20:29
Medlem
Sezlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chfno
Vilken typ av sjukdom pratar du om då?

Chfno: Jag har MS (Multipel skleros), en mycket obehaglig åkomma.

Så det gör föga om jag blir beroende.
Jag har en del andra klassade piller också, på menyn.
Citera
2016-10-29, 23:27
Medlem
ParanormalParanoias avatar
Hur länge kan man gå på imovane utan att bli helt torsk på den? Förstår att det är individuellt, men är rätt okunnig på denna fronten utav knark så skulle gärna vilja veta på ett ungefär då jag fått en låda utskrivet.
Menar att ta den som jag blivit ordinerad då, dvs inga berusningsdoser
Citera
2016-10-30, 00:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ParanormalParanoia
Hur länge kan man gå på imovane utan att bli helt torsk på den? Förstår att det är individuellt, men är rätt okunnig på denna fronten utav knark så skulle gärna vilja veta på ett ungefär då jag fått en låda utskrivet.

Ca 2-3 veckor skulle jag säga sen får man svårt att somna om man inte tar den.
Citera
2016-10-30, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParanormalParanoia

Väldigt individuellt.. själv tycker jag dom är väldigt psykiskt beroendeframkallande eftersom dom är hypnotiska när jag är utan räcker det med en 5a stesolid för att helt undvika abstinens så det fysiska beroendet är inte omfattande om man inte går på väldigt höga doser..

Fast som redan nämnts så blir det lite svårt att somna efter ca en månads användning fast det går över på en vecka...
Citera
2016-10-31, 17:42
I somras förvarade jag min narkotika en bit bort ifrån min villa för annars slutade det allt för ofta upp med att jag var nere och dök i påsen dagar jag egentligen inte skulle det. Men nu när vintern är här tvekar jag på att förvara mina "varor" utomhus pga dom svenska kyliga nätterna.

Någon som har något svar eller vet när Stilnoct-pillren börjar ta skada av temperatur?
Citera
2016-10-31, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av japanskbrud
kan tipsa om att vårdcentralen är drygare än kuken när imovane slutat fungera. .. dom babblar om avslappningsövningar osv man ska göra istället. Tjafsar om att jag är för ung igen..och vill inte skriva ut ngt bättre. Nästan 50 nu
Som någon annan skriver så fungerar Z-analoger, alltså Imovane och Zolpidem bäst om man inte tar dem på daglig basis utan bara när man verkligen måste. Jag har förskrivet en kombination av både Imovane och Zolpidem och det fungerar bättre för en del men den förskrivningen finns det nog ingen vårdcentral som förskriver. Det är knappt Apoteket lämnar ut båda mina sorter då de tycker det är ovanligt att man har båda sorterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in