2018-03-17, 11:27
Medlem
Vill dela med mig att en fruktansvärt skämmig händelse igår natt. Det börjar ifall igår med att dem ringde klockan 15:00 med att fråga mig om jag vill jobba natt så jag sa självklart ja, så jag kommer hem kan inte sova så går upp ser lite på tv och vid 19:00 så tänker jag äh tar min sömnmedicin alltså stilnoct och försöker sova vilket i sig misslyckas så tänker tar en till och då har jag tagit 20 mg. Jag och mamma skulle samåka till jobbet då vi jobbar på samma arbetsplats och då kommer hon till mig 20:00 har fortfarande inte kunnat sova så går upp som ett jävla fyllo ranglar ut till bilen och sa till mamma att jag tagit min sömntablett och hon sa att hon tyckte att jag såg ut som jag va full och fråga om jag skulle stanna hemma istället. Jag sa äh det kan jag ju inte göra jag klarar nog av att jobba natt så hon gör som jag sa och släpper av mig på jobbet och mamma sprang in till min kollegor och sagt att jag tagit min sömnmedicin och ja kan vara lite borta. Ifall när jag kliver in i hissen så får jag en blackout och minns inge mer förutom att jag satt och fick rapport om kvällen oh dem frågar om ja är med vilket jag sa klart jag är(eller inte). Det slutar tydligen ifall att dem skickar hem mig, för det är inget jag minns tills jag vaknade upp 03:00 och fick panik då jag trodde jag sovit över sen minns jag lite att dem skickat hem mig sen somna jag om. Vaknar ifall på morgon men sjukt mycket ångest då jag inser vad som hänt sen får jag en snap från en vän där hon skrev "Har du tagit sömntablett innan jobbet???"..... där kan jag ifall bara spekulera vad jag har skrivit under min blackout.
Citera
2018-03-17, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cloudblue
Vill dela med mig att en fruktansvärt skämmig händelse igår natt. Det börjar ifall igår med att dem ringde klockan 15:00 med att fråga mig om jag vill jobba natt så jag sa självklart ja, så jag kommer hem kan inte sova så går upp ser lite på tv och vid 19:00 så tänker jag äh tar min sömnmedicin alltså stilnoct och försöker sova vilket i sig misslyckas så tänker tar en till och då har jag tagit 20 mg. Jag och mamma skulle samåka till jobbet då vi jobbar på samma arbetsplats och då kommer hon till mig 20:00 har fortfarande inte kunnat sova så går upp som ett jävla fyllo ranglar ut till bilen och sa till mamma att jag tagit min sömntablett och hon sa att hon tyckte att jag såg ut som jag va full och fråga om jag skulle stanna hemma istället. Jag sa äh det kan jag ju inte göra jag klarar nog av att jobba natt så hon gör som jag sa och släpper av mig på jobbet och mamma sprang in till min kollegor och sagt att jag tagit min sömnmedicin och ja kan vara lite borta. Ifall när jag kliver in i hissen så får jag en blackout och minns inge mer förutom att jag satt och fick rapport om kvällen oh dem frågar om ja är med vilket jag sa klart jag är(eller inte). Det slutar tydligen ifall att dem skickar hem mig, för det är inget jag minns tills jag vaknade upp 03:00 och fick panik då jag trodde jag sovit över sen minns jag lite att dem skickat hem mig sen somna jag om. Vaknar ifall på morgon men sjukt mycket ångest då jag inser vad som hänt sen får jag en snap från en vän där hon skrev "Har du tagit sömntablett innan jobbet???"..... där kan jag ifall bara spekulera vad jag har skrivit under min blackout.

Tänkte du att du skulle sova bara en timme innan din mamma hämtade dig?
Citera
2018-03-17, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soulfood1
Tänkte du att du skulle sova bara en timme innan din mamma hämtade dig?
Ah precis det var min tanke men det gick inte så bra....
Citera
2018-03-17, 15:18
Medlem
Citat:

Jag skulle nog inte våga ta insomningstablett mindre än 8 h innan jag ska göra något viktigt. Men gjort är gjort, det bästa du kan göra nu är nog att stå för att du gjorde ett misstag.
Citera
2018-03-22, 19:09
Medlem
Vi var några som snackade om imovane och rektalt. Först och främst så är det ju högre biotillgänglighet rektalt än oralt, men när jag har googlar runt o sökt så har jag sett folk snacka om en kick som ska komma efter typ 1min.. men är det med större mängder? Har tagit 2st totalt o tänkte prova 2tbl i samma pump
Citera
2018-03-22, 19:53
Medlem
CoopColas avatar
Har ett helt gäng imovane. Jag har läst lite olika, just att det boostar, med grape. Man dka ju akta sig för kocentrat, kan ej en hel frukt gå?
Citera
2018-03-22, 20:38
Medlem
Citat:

Om du är på krogen och klockan är 3, fortsätter du supa till klockan 6, sover en timme och sen går till jobbet? Du måste ju ha förstått att sömntabletter vrickar en i över 1 timme.. Men är man novis och har en dåliga läkare som inte förklarar innebörden av medicinen man äter så är det förståeligt.
Hoppas det löste sig med jobbet iaf, man kan göra riktigt skumma och dumma saker på insomningstabletter som sen är som bortblåst några timmar senare.
Citera
2018-03-22, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stunni
För att det förstör liv. Titta bara på den här tråden.

Förmodligen så har direktivet om att undvika att förstöra liv kommit först senare.

Nej, missbruk och överkonsumtion förstör liv. Hade läkarna varit mer objektiva (och självklart undvikit att förskriva till allt för unga personer), lugnt förklarat att detta är en kortsiktig lösning med konsekvenser som beroende om man inte följer anvisningar, så hade färre missbrukat.

Istället skriver man ut det som är "populärt" inom modern medicin (för Sverige är ju alltid i framkant när det gäller vettiga vetenskapliga beslut). Läkarna är så rädda för att skriva ut benso att dom istället skriver ut sömntabletter och neuroleptika. Lyrica och imovane är tex. vanligt. Och tro mig, lyrica är det som förstört mitt liv mest av alla droger jag provat och avtändningen var värre än både xanor och heroin.

Meen den är ju inte narkotikaklassad, trotts att folk dör av dom i drogkombinationer då dom potentierar i princip all narkotika. Och dom säljs illegalt.

Läkarna är inte dumma, dem vet att lyrica har hög missbrukspotential och är ännu mer beroendeframkallande än benso men väljer trotts allt de i första hand. Detta för att hålla ryggen fri från chefer som ifrågasätter deras förskrivning av narkotikaklassade preparat.

Den typen av retorik kostade mig mitt förstånd, mina vänner, mitt jobb och slutligen nästan mitt liv.
Citera
2018-03-23, 00:43
Medlem
CoopColas avatar
Har egentligen en hypotetisk fråga. Om man skulle dra i sig 25-30 7.5mg under en kväll, hur lång tid tar det innan man kan bli skön på bara några stycken? Halveringstiden e ju ruskigt kort
Citera
2018-03-23, 17:48
Medlem
Asså seriöst jag älskar stilnoct, jag kan få dom utskrivet 60 st ett par gånger om året, men jag vill typ ha tusen stycken, hur fan går man tillväga? Nån som har tips, är det att gå till en jövka massa läkare då eller?
Senast redigerad av SmileyCulture 2018-03-23 kl. 17:54.
Citera
2018-03-24, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Asså seriöst jag älskar stilnoct, jag kan få dom utskrivet 60 st ett par gånger om året, men jag vill typ ha tusen stycken, hur fan går man tillväga? Nån som har tips, är det att gå till en jövka massa läkare då eller?

Gå till en psykriatiker och säg att du lider av kronisk sömnlöshet på grund av ångest mm.. lättas är det om man inte kan sova på grund av kronisk smärta/sjukdom! Fast tro mig jag hade hade gett min högra hand för att inte ha ont och slippa äta skiten och kunna spela fotboll igen..

Må väl
Citera
2018-03-29, 18:01
Medlem
Börjat uppleva att jag blir väldigt sänkt av imovanet ca 30 min efter intag men 50% av ruset försvinner ju efter typ ytterligare 30 minuter, någon annan som upplever detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in