2019-04-12, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Jag har tagit Z-analoger (främst Zopiklon) i sex år och jag har aldrig blivit dåsig. Snarare tvärtom. Jag tar tabletten (7,5 mg) och går och lägger mig inom fem minuter och blundar. Efter 10-15 minuter känner jag mig lugn, lite flummiga/kreativa tankar och sedan somnar jag. Har aldrig blivit dåsig utav Z-analoger.
Får se hur det blir för mig nu. Läkaren har ordinerat att jag tar 15 mg vid sänggående nu för att se om det blir något bättre.
Senast redigerad av Vogly 2019-04-12 kl. 22:27.
Citera
2019-04-16, 00:58
Medlem
Samma sak vid 15 mg. Inget lugn. Kroppen somnar när den känner för det känns det som. Ordentlig sömnduration dock. Tror jag undviker att köra på 21,5 mg. Får väl köra 15 mg nattligen tills läkaren föreslår annat. Bättre än inget.
Citera
2019-04-16, 01:09
Medlem
Motorola80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envelope91
Någon som vet om sådana där "ZOP TABLETS BP 7.5 mg" från Indien har kräm i sig eller är helt fake?

från en indisk tillverkare som heter "HAB Pharmaceuticals & Research Limited" baserat i Indien

Är de runda och väldigt blåa i karta??
Isåfall är det samma som jag köpte 200 st av, skulle gissa på ca 6mg zopiclone i dem iaf!
Pga bristen på zopiclone idag så var jag mnöjd som fasen med dem!

MVH M80
Citera
2019-04-16, 23:30
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vogly
Samma sak vid 15 mg. Inget lugn. Kroppen somnar när den känner för det känns det som. Ordentlig sömnduration dock. Tror jag undviker att köra på 21,5 mg. Får väl köra 15 mg nattligen tills läkaren föreslår annat. Bättre än inget.
Har inte läst din historik så ta detta för vad det är värt.

Jag kunde aldrig sova en hel natt på Zopiklon/Imovane. Oavsett mängd så blev det max fyra timmars sömn vilket ej var hållbart. Jag löste det så att jag tog 7,5 mg, sov mina 3-4 timmar, var vaken runt en halvtimme och tog sedan ytterligare 7,5 mg och fick då några timmar till.

Optimalt? Nej, men klart bättre än all ångest jag drog på mig genom att jämnt oroa mig om hur många timmar (om några) jag skulle få sova.

Fungerar inte 15 mg för dig så kanske du kan prova min variant.

Lycka till!
Citera
2019-04-16, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Har inte läst din historik så ta detta för vad det är värt.

Jag kunde aldrig sova en hel natt på Zopiklon/Imovane. Oavsett mängd så blev det max fyra timmars sömn vilket ej var hållbart. Jag löste det så att jag tog 7,5 mg, sov mina 3-4 timmar, var vaken runt en halvtimme och tog sedan ytterligare 7,5 mg och fick då några timmar till.

Optimalt? Nej, men klart bättre än all ångest jag drog på mig genom att jämnt oroa mig om hur många timmar (om några) jag skulle få sova.

Fungerar inte 15 mg för dig så kanske du kan prova min variant.

Lycka till!
Tror du missförstod mig lite, hehe. Sömnduration är det inget fel på. Kan lätt sova 6-7 timmar på 15 mg. Vaknade ett par timmar efter jag somnade med 7,5 mg. Problemet är att somna in. Kan lätt ligga i sängen 2-3 timmar sömnlös. Ska prova att ta 7,5 mg innan jag lägger mig och om jag fortfarande ligger där klarvaken ett par timmar så kan jag ta en tillsammans med 15 mg oxazepam då halveringstiden är så kort och slippa något uppvaknande. Brukade sova nästan 20 timmar per vecka innan så jag är egentligen glad att i alla fall få daglig sömn nu.

Tack för tipset!
Citera
2019-04-16, 23:49
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Tror du missförstod mig lite, hehe. Sömnduration är det inget fel på. Kan lätt sova 6-7 timmar på 15 mg. Vaknade ett par timmar efter jag somnade med 7,5 mg. Problemet är att somna in. Kan lätt ligga i sängen 2-3 timmar sömnlös. Ska prova att ta 7,5 mg innan jag lägger mig och om jag fortfarande ligger där klarvaken ett par timmar så kan jag ta en tillsammans med 15 mg oxazepam då halveringstiden är så kort och slippa något uppvaknande. Brukade sova nästan 20 timmar per vecka innan så jag är egentligen glad att i alla fall få daglig sömn nu.

Tack för tipset!

Då får jag hoppas mitt tips kanske hjälper någon annan. Att inte få sova när man behöver är för j*vligt.

Håller tummarna för dig dock.
Citera
2019-04-17, 00:14
Medlem
RZLAs avatar
Citat:

Tack för tipset!

Du kan testa att ta 50-75 mg Quetiapin en timme innan du tar zopiklon. För min del gör det att jag får bättre och snabbare effekt av zopi. Prata med din läkare så skriver den säkert ut det.

Brukar du ta zopiklon på fastande mage? Tycker att det ska ha gått minst fyra timmar sedan man har ätit mat innan man tar zopi, annars tar det en jävla tid innan zopi verkar.

Du kan testa olika märken av zopi också, det verkar som att bindningsmedlen påverkar effekten en del. Själv tycker jag t.ex. att Zopiklon Pilum verkar snabbare och med starkare effekt än Imovane. Sett andra skriva det på FB också, så det är inte bara jag som tycker det.
Citera
2019-04-17, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RZLA
Du kan testa att ta 50-75 mg Quetiapin en timme innan du tar zopiklon. För min del gör det att jag får bättre och snabbare effekt av zopi. Prata med din läkare så skriver den säkert ut det.

Brukar du ta zopiklon på fastande mage? Tycker att det ska ha gått minst fyra timmar sedan man har ätit mat innan man tar zopi, annars tar det en jävla tid innan zopi verkar.

Du kan testa olika märken av zopi också, det verkar som att bindningsmedlen påverkar effekten en del. Själv tycker jag t.ex. att Zopiklon Pilum verkar snabbare och med starkare effekt än Imovane. Sett andra skriva det på FB också, så det är inte bara jag som tycker det.
Quetiapin avstår jag nog från Blir helt sövd och trög men ingen insomning på den. Dessutom är dagströttheten handikappande för mig.
Citera
2019-04-17, 10:22
Medlem
GlennGBGs avatar
Fick nyligen en näve zopiklon (nej, jag behåller de för mig själv och varken ger bort eller säljer!) av en bekant, konstigt nog så fungerar de otroligt dåligt på mig. Jämfört med Zolpidem som ger en jäkla skjuts från start när man är vaken på dom, så känner jag knappt av Zopi. Skumt.
Citera
2019-04-17, 23:05
Medlem
Har gjort bort mig riktigt rejält insåg jag nu sent på kvällen.... Paniken och ångesten är enorm och jag kan fan inte sitta stilla och även lite illamående. Hur många Zopiklon kan jag ta för att lugna ner mig lite? Har ingen sprit hemma typisk nog. Har tagit 6st 7.5mg så här långt på två timmar. Känner ju för fan inget Tar vanligtvis 2 när jag går och lägger mig.
Citera
2019-04-18, 14:56
Medlem
Vill veta var gränsen går innan det börjar bli farligt? Kan man ta 2*7,5 mg varje kväll t ex?
Citera
2019-04-18, 15:06
Medlem
darkomcfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Vill veta var gränsen går innan det börjar bli farligt? Kan man ta 2*7,5 mg varje kväll t ex?

Farligt? Jag har haft 2*7,5mg ordinerat i hur många år som helst. Ätit Imovane i över 10år.

mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in