2016-10-16, 08:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
Nej allt är elektroniskt och receptarier kan se samtliga recept.. även alla läkare som du går hos kan nu se din medicinlista och vill du ha imovane så kommer dom kolla vad du går på för mediciner allt enligt E-hälsomyndigheternas förbättring av patient säkerheten..

Dom tiderna folk sprang till olika läkare för att få pappers recept är förbi.. enda gångerna apoteken nu tar emot recept på papper är om det är ett större dator haveri..

Nja, jag fick ett pappersrecept för inte så länge sen, 2 veckor ca!
Citera
2016-10-16, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kesha100crows
Nja, jag fick ett pappersrecept för inte så länge sen, 2 veckor ca!

Det hör till ovanligheterna nuförtiden! Det måste i sådana fall bli omständigare arbete för den läkaren eftersom han måste sedan skriva in det i datorn för det ska enligt lag synas utplockade läkemedel i journalen på mina vårdsidor som både du och läkarna som du går på behandling hos ska kunna se.. för att förhindra överskriving av preparat.
Citera
2016-10-16, 22:52
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Man blir oerhört besviken när man tagit 10 st stilnoct, 6mg alprazolam, och tagit lite dolcontin och sedan känner man inte ett skit! Inte ett skit! Hade förväntat mig att må lite gött efter att ha haft ångest från helvetet hela helgen. Menmen, det blir väl att dricka lite sprit, och ta en jävla massa alprazolam till. Ett jävla slöseri på knark då.
Citera
2016-10-17, 09:41
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeLikeBenzo
Man blir oerhört besviken när man tagit 10 st stilnoct, 6mg alprazolam, och tagit lite dolcontin och sedan känner man inte ett skit! Inte ett skit! Hade förväntat mig att må lite gött efter att ha haft ångest från helvetet hela helgen. Menmen, det blir väl att dricka lite sprit, och ta en jävla massa alprazolam till. Ett jävla slöseri på knark då.
Fan, ångesten när man skickat konstiga videos till halva sin kontaktlista på snapchat. En när jag urinerar i en kopp tydligen. Vill inte ens veta vad jag skickat till resten. Tog kontakt med folk jag inte pratat med på år. Man lär sig aldrig hur dum man blir på stilnoct sprit alprazolam. Måste varit väck men inte känt av det. Så akta er!
Citera
2016-10-17, 12:54
Medlem
Citat:

Med all säkerhet sockerpiller du köpt via en drogshop. Känd dig grundlurad. Mitt råd är att köpa alkohol på systembolaget för då vet du vad du får. Benzo och alkohol är i princip samma sak och har samma verkan.
Citera
2016-10-17, 17:21
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blofeldt
Med all säkerhet sockerpiller du köpt via en drogshop. Känd dig grundlurad. Mitt råd är att köpa alkohol på systembolaget för då vet du vad du får. Benzo och alkohol är i princip samma sak och har samma verkan.
Nä sockerpiller var det inte. Stilnocten var från apoteket, alprazolamen har jag tagit säkert 30 gånger och det är riktiga grejer. Var antagligen så väck att jag inte förstod det själv. Sen att alkohol och benso är samma sak håller jag inte riktigt med om!
Benso är mycket härligare tycker jag, man blir lugnare, harmonisk, både kropp och själ är i frid helt enkelt. Alkohol är enbart en drog jag dricker när jag har slut på knark, eller vill bli redslös lagligt.
Citera
2016-10-17, 18:17
Medlem
Citat:
Fan, ångesten när man skickat konstiga videos till halva sin kontaktlista på snapchat. En när jag urinerar i en kopp tydligen. Vill inte ens veta vad jag skickat till resten. Tog kontakt med folk jag inte pratat med på år. Man lär sig aldrig hur dum man blir på stilnoct sprit alprazolam. Måste varit väck men inte känt av det. Så akta er!

Igenkänningsfaktor, man blir tyvärr sällan ett ljushuvud efter Imo/stillissar + annat gott!

Förstår att ångesten är värre nu men tyckte endå att det var rolig läsning, du kommer att skratta åt detta när det är glömt
Citera
2016-10-17, 18:30
Medlem
populopiduss avatar
Citat:

När jag var hooked på och missbrukade Stilnoct var varje morgon en jävla ångest. Visste inte vad jag sagt eller gjort och även om det sällan var speciellt allvarliga saker var det ofta något skit man ångrade. Skickade konstiga grejer till släktingar på Facebook och skit.

Den jävla ångesten är jag jävligt glad att slippa. Kan fortfarande ligga på morgonen och njuta över att allt det där är över.
Citera
2016-10-17, 18:38
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
När jag var hooked på och missbrukade Stilnoct var varje morgon en jävla ångest. Visste inte vad jag sagt eller gjort och även om det sällan var speciellt allvarliga saker var det ofta något skit man ångrade. Skickade konstiga grejer till släktingar på Facebook och skit.

Den jävla ångesten är jag jävligt glad att slippa. Kan fortfarande ligga på morgonen och njuta över att allt det där är över.
Det känns ju så rätt när man väl skriver/gör. Men sen i efterhand ångrar man sig, ber om ursäkt men gör samma sak på kvällen igen. Dock har jag lärt mig att när nån frågar vad fan det var jag tagit igårkväll, säger jag inget. Sen säger dom men du skrev ju.. då avbryter man och säger att man inte ens vill höra. Sen släpper man det
Citera
2016-10-17, 20:49
Medlem
tror ni man somnar innan tolv på 10 mg alternativt 15 mg Imovane när man sovit ca tolv timmar och vaknat runt klockan fyra på eftermiddagen? Funderar på om jag har någon tolerans men tror inte jag har det vid läget.
Citera
2016-10-17, 21:40
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ego.k
tror ni man somnar innan tolv på 10 mg alternativt 15 mg Imovane när man sovit ca tolv timmar och vaknat runt klockan fyra på eftermiddagen? Funderar på om jag har någon tolerans men tror inte jag har det vid läget.
Beror på hur länge du sovit föregående kvällar, och hur du brukar reagera på imovane. Brukar du bli pigg och flummig lär du inte somna.
Men JAG hade somnat innan tolv, inte på de doserna, men jag har hög tolerans. Så du borde kunna somna också, håll dig borta från kaffe och annat smått och gott bara.
Citera
2016-10-18, 01:04
Bannlyst
Imovane har tappat sin effekt, byggt upp för hög tolerans skulle jag tro.
Hur slutar man?
Är ensamstående utan barn, har dock ett jobb att sköta.

Ska jag trappa ner med stess eller sluta CT?
Ifall jag inte sover något blir min prestation på arbetet lidande.

Vid en eventuell CT, efter hur många nätter lyckas man sova runt 6-7h iaf?
Hur länge sitter själva skakigheten i?

Det stora problemet är att somna, när jag väl somnat så sover jag.

Tips och råd mottages gärna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in