Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-11, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arneko
Imovane har gjort så man får sömnen som behövs för o kunna jobba. Så klockrent bra grejer.
Håller fullständigt med. Förändrade mitt arbetsliv till ett rent nöje jämfört med tidigare när man bara höll på att dö av sömnbrist varje morgon och var trött hela dagen.
Citera
2017-05-11, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GravtPsykisktStord
Personligen gillar jag den bismaken som kommer av Imovane!

Ja bismaken ger mig lättnad, gör att jag får ångestlindring och blir sömnig direkt. Den har börjat fungera som en psykologiskt positiv egenskap
Citera
2017-05-11, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GravtPsykisktStord
Personligen gillar jag den bismaken som kommer av Imovane!

Skulle nog säga att man faktiskt kan vänja sig vid denna hemska smak. Minns allra första gången/gångerna jag fick det utskrivet.

Det var fruktansvärt, kunde knappt äta - dricka mjölk var ännu värre.
Försöker minnas, då jag var inlagd på sjukhuset, mor och far kommer dit.
Jag får mikro-mat, gillade det, biff med lite grönsaker, och mjölk el. saft,
minns ej riktigt. Men, däremot minns jag att det ICKE gick att äta el. dricka,
Imovane-smaken förstörde min matlust, skönt att läkaren ändrade det till
Zolpidem efteråt.
Senast redigerad av Figo-28 2017-05-11 kl. 18:27.
Citera
2017-05-11, 19:48
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannerod
Är 5st 7.5mg imovane per kväll farligt för levern?

Inga andra droger inblandat.

Mvh

Nej då. Men 1-2 räcker för både flum och sömn..
Citera
2017-05-13, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
.
Förträffligt schyst att du tar tid och skriva så utförliga svar.
äh du, än har jag inte tagit dem ligger ju skafferiet du vet och är i nödsituation så att säga.
Har ju planer på att gå till läkare och få theralen. Fick jag imovane borde jag få theralen.
Jag sa jag hade problem med sömnen, säger man vad man vill ha, så får man de, du vet läkaren ser om man är en ordentlig person, och ingen missbrukare så att säga. Får man äldre bestämd läkare som har sina principer kanske de inte går, men unga läkare som är mera förstående och lyssnar.....

Jag vill ha något ordentligt, jag fick Lergigan också Men hämtade ut imovane iställlet.

Dock vill jag ha theralen istället, som sagt vill ha något populärt då vet jag det är safe. Det är viktigt för mig.

Jag undrar om jag får theralen? Nu när jag fått imovane + Lergigan, dock hämtade jag bara ut imovane. Kanske dem kan ersätta lerigigan med theralen på receptet.

Det är ju sant, till min läkare, jag sa bara jag haft problem i flera år, han visste ju inte det handlade om att bli trött, sa bara det handlade om insomningen.
Mkt seriöst och bra läkare, dessa unga läkare är otroligt bra.
Citera
2017-05-13, 23:58
Medlem
Tja, kan man få problem med ögonen av dessa medeciner. Typ svidande, brinnande, gör ont. Ibland känns det som man hackat lök eller fått schampo i kan man typ vara allergisk eller nån bieftekrt.

För enligt optikeren har jag inga torra va hon ser.

Hatar dessa tabletter men älskar dem med. men hatar mig mer för jag inte har kontroll på de. Man vill bara fly. men inget vänder, klar a inte de. Btukar ta 2-3 varje dag o lite benzo ibland med.

Försöker ta en halv men blir alltid ner stämnd så slutar att ja tar 2-3.

,men kan de påveka ögonen tro ni?

tack
Citera
2017-05-14, 05:40
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeros123
Förträffligt schyst att du tar tid och skriva så utförliga svar.
äh du, än har jag inte tagit dem ligger ju skafferiet du vet och är i nödsituation så att säga.
Har ju planer på att gå till läkare och få theralen. Fick jag imovane borde jag få theralen.
Jag sa jag hade problem med sömnen, säger man vad man vill ha, så får man de, du vet läkaren ser om man är en ordentlig person, och ingen missbrukare så att säga. Får man äldre bestämd läkare som har sina principer kanske de inte går, men unga läkare som är mera förstående och lyssnar.....

Jag vill ha något ordentligt, jag fick Lergigan också Men hämtade ut imovane iställlet.

Dock vill jag ha theralen istället, som sagt vill ha något populärt då vet jag det är safe. Det är viktigt för mig.

Jag undrar om jag får theralen? Nu när jag fått imovane + Lergigan, dock hämtade jag bara ut imovane. Kanske dem kan ersätta lerigigan med theralen på receptet.

Det är ju sant, till min läkare, jag sa bara jag haft problem i flera år, han visste ju inte det handlade om att bli trött, sa bara det handlade om insomningen.
Mkt seriöst och bra läkare, dessa unga läkare är otroligt bra.

Tack, ska snart sova nu. Insomningsproblem du vet. Men ja, du behöver i princip bara ringa till läkaren för att få Theralen. Det är som att få Panodil i princip. Lergigan är också en antihistamin, men förstår om du hellre vill ha Theralen. Dock sitter ALLA antihistaminer i dagen efter så man känner sig bakfull och jävlig. Den som gör det minst av alla jag provat är "Desentol", men den går inte på högkostnadsskyddet, kostar typ 250 kr för kanske 20 doser, och funkar bara max 2 dygn i streck. Men Theralen kommer du få utan tvekan om du fått både Imovane och Lergigan.
Kolla lite vanliga biverkningar på Lergiganen, ring läkaren och säg: "Du, jag får en hel del myrkrypningar, eller restless leg-syndrom på Lergiganen, skulle vi kunna byta ut den mot Theralen istället? Jag har läst mycket bra om den på nätet."
Då säger doktorn: "Ajjemän, jag skriver ut en flaska så du kan hämta ut den på apoteket inom nån timma, ha det fint hej då".
Så låter det bra att du har dynamitpillren liggandes i skafferiet tills det är nödfall. För även om du inte är missbrukare så är du inte immun mot alla trevliga effekter man får av sådan medicin. Och man behöver inte vara missbrukare för att göra dåliga beslut på preparat som sänker ens omdöme och förändrar ens verklighetsuppfattning. Lycka till, det där kommer gå galant!
Citera
2017-05-14, 17:06
Medlem
Situationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a1x2m3
Tja, kan man få problem med ögonen av dessa medeciner. Typ svidande, brinnande, gör ont. Ibland känns det som man hackat lök eller fått schampo i kan man typ vara allergisk eller nån bieftekrt.

För enligt optikeren har jag inga torra va hon ser.

Hatar dessa tabletter men älskar dem med. men hatar mig mer för jag inte har kontroll på de. Man vill bara fly. men inget vänder, klar a inte de. Btukar ta 2-3 varje dag o lite benzo ibland med.

Försöker ta en halv men blir alltid ner stämnd så slutar att ja tar 2-3.

,men kan de påveka ögonen tro ni?

tack

Det är aldrig någonting som jag har märkt av i varje fall. Om du lider av irriterade ögon så är väl det bästa att fråga efter några ögondroppar på apoteket?

Däremot är själva beroendeaspekten av det hela något du bör ta i beaktande - särskilt i kombination med nedstämdhet och mixande med andra substanser. It's a slippery slope, så att säga.
Citera
2017-05-23, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stunni
Är ~26 tabletter om dagen "väldigt" dödligt?

Stilnoct.
Styrka = förmodligen max.
Period det pågått i de mängderna = okänt.
Tolerans = extrem, högt användande under ett par år

Jag frågar eftersom en närstående nyligen dog. Det enda jag vet med säkerhet som var inblandat var Stilnoct.

Alkohol kan ej ha varit inblandat.

Jag vill förstå om han "troligen" lär han tagit något annat eller om det är stor risk att ta sådana mängder Stilnoct ensamt. Vi stod varandra nära och var öppna med allt och han menade att det endast var Stilnoct han tog.

Alltså, förvisso är vi alla olika men jag tog två kartor dvs 30 st samtidigt som nära en 70's sprit och det resulterade i en brutal bläcka med en massa dumma saker jag hittade på, vaknade tillslut ute i snön i ca -20 grader.
Det som kunde ha dödat mig var kylan.

Nu är jag ingen raketforskare i ämnet men jag tror det är svårt att dö av enbart stilnoct/imovane, baserar det på att jag har en kompis som åt dessa som godis, han tröck lätt i sig 30-60 stycken, dock nykter och det "gick bra" trots allt.
Han var lika dum som mig och överdoserade lite då och då med alkohol och stilnoct men vi klarade oss.

Jag kan tro att din kompis blandade stilnoct, sprit och nån annan substans.
Citera
2017-05-28, 22:24
Medlem
hur länge verkar zolpidem i kroppen?
Citera
2017-05-30, 10:20
Medlem
Suprahs avatar
Hej,

Tog igår 18,75mg imovane och en halv flaska vin innan sömndags. Låg vaken med luren en stund och när jag kollade på kryddskåpet såg jag att kryddflaskorna gick runt där uppe. Mitt kaffepaket hade ögon och försökte lägga sig ned och slänga någon form av lina till mig. Kändes som de ville kommunicera med mig.

Sjukt coolt var det och jag vill uppleva det igen. Kommer köra samma setting till helgen men högre doser och gömma min nyckel så jag inte går ur lägenheten. Hallisarna kom enbart i mörker. Skulle dock vilja se mer saker. Saker som inte finns alls. Någon som har några tips på vad jag kan göra förutom att höja doserna?
Citera
2017-05-31, 18:05
Medlem
robertlus avatar
Du kan få sådan effekt, men inte alla gånger. Har jag varit vaken i 3 dagar typ så brukar det bli så för mig. Dock så jag väll hävt i mig ca. 50mg-70mg Imo då. Käkar Mirtazipin också, dock vet jag inte hur mkt jag proppat i mig vid sådana tillfällen. Men vet att den medicinen kan ge hallisar vid runt 150mg och uppåt.

Vill du ha hallisar utan att leka med döden för mkt? Ta syra...

Citat:
Ursprungligen postat av Suprah
Hej,

Tog igår 18,75mg imovane och en halv flaska vin innan sömndags. Låg vaken med luren en stund och när jag kollade på kryddskåpet såg jag att kryddflaskorna gick runt där uppe. Mitt kaffepaket hade ögon och försökte lägga sig ned och slänga någon form av lina till mig. Kändes som de ville kommunicera med mig.

Sjukt coolt var det och jag vill uppleva det igen. Kommer köra samma setting till helgen men högre doser och gömma min nyckel så jag inte går ur lägenheten. Hallisarna kom enbart i mörker. Skulle dock vilja se mer saker. Saker som inte finns alls. Någon som har några tips på vad jag kan göra förutom att höja doserna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in