2018-02-13, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkomcface
Ätit varje dag sen 2003 så jag har ätit det i 15år. Hämtar ut 400st Imovane var tredje månad samt Propavan och Theralen. När Imovanen slutar fungera tillfredsställande så får jag en 100burk med Flunitrazepam som jag kör på i 3 månader sen byter jag tillbaka till Imovanen. Detta upplägg fungerar på mig. Är ju såklart omöjligt att sova utan hjälp när man gått på det så länge.

mvh

Ja men min fråga var inte om man kan bli beroende, de klart man blir men kan man bli det om man tar det 3 dagar i veckan? 2 har sagt att de e möjligt men frågan kvarstår
Citera
2018-02-13, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkomcface
Går att diskutera säger du, jaha diskutera på. Jag sover alltså fungerar det. , men om jag inte hade kunnat sova ordentligt så hade jag nog tagit livet av mig för länge sen. Har ganska allvarliga sömnproblem sover med öronproppar, sovmask, kedjetäcke och använder mig av andningsövningar + Imovane Propavan Theralen.
Och eftersom jag redan är hjärnskadad pga flera proppar (stroke) så skiter jag i att mitt GABA-system troligen är fucked. Så jag är medveten om att jag måste ta detta livet ut. Det är PGA hjärnskadorna jag fick av propparna jag inte kan sova.

Jo men då får man ju lägga fram all fakta och inte bara lägga fram "kolla det funkar att ta massa hela tiden" för sån "information" SKADAR folk
Citera
2018-02-13, 19:55
Medlem
darkomcfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
Ja men min fråga var inte om man kan bli beroende, de klart man blir men kan man bli det om man tar det 3 dagar i veckan? 2 har sagt att de e möjligt men frågan kvarstår

Eftersom det är helt inviduellt så går det inte att svara ett defenetivt svar. 3grr i veckan kan nog skapa ett psykologiskt beroende men knappast ett fysiskt.

mvh
Citera
2018-02-13, 20:02
Medlem
darkomcfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av host.
Jo men då får man ju lägga fram all fakta och inte bara lägga fram "kolla det funkar att ta massa hela tiden" för sån "information" SKADAR folk

Jag skrev inte en jävla manual i hur man ska göra. Inte heller förslog jag att någon skulle göra som jag.
Det jag gjorde va att förklara hur det är för mig. Sen om nån tar det som en instruktionsmanual i hur man ska äta medicin är det deras jävla problem. Var skrev jag att kolla det funkar att ta massa hela tiden? Skrev ju om svårigheterna med att ta dagligen iom att man blir tollerant och att jag måste byta och att jag kombinerar med propavan och theralen. Jag svarade på ett inlägg, jag är inte här för att skriva hela min livshistoria.

mvh
Citera
2018-02-13, 21:13
Medlem
rainbow319s avatar
Fick ett recept på 100 st Zopiclone STADA 7,5 alltså Imovane fast generika. Att pendla mellan Stilnoct och den. Har 10 mg Stilnoct till natten. Vad tror ni, ska jag pendla att köra Imovane 2 veckor 2 veckor Stilnoct, eller 1 månad en och en månad den ena... Hur hade ni gjort? Bra ide med sicksacka sådär så man inte vänjer sig vid en. Då de må vara lika har de olika kemiska strukturer och farmakokinetik.
Citera
2018-02-13, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbow319
Fick ett recept på 100 st Zopiclone STADA 7,5 alltså Imovane fast generika. Att pendla mellan Stilnoct och den. Har 10 mg Stilnoct till natten. Vad tror ni, ska jag pendla att köra Imovane 2 veckor 2 veckor Stilnoct, eller 1 månad en och en månad den ena... Hur hade ni gjort? Bra ide med sicksacka sådär så man inte vänjer sig vid en. Då de må vara lika har de olika kemiska strukturer och farmakokinetik.

Det funkar och är roligare så! Fast toleransen går ändå upp efter ett tag och det tråkiga är att om du äter mer imovane så kommer inte zolpidemen funka lika bra för den ena har dubbelt så lång halverings tid som den andra så på mig så vaknar jag kl 03-04 varje gång på stilnoct..
Citera
2018-02-13, 23:48
Medlem
rainbow319s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
Det funkar och är roligare så! Fast toleransen går ändå upp efter ett tag och det tråkiga är att om du äter mer imovane så kommer inte zolpidemen funka lika bra för den ena har dubbelt så lång halverings tid som den andra så på mig så vaknar jag kl 03-04 varje gång på stilnoct..

Vad tycker du är skönast att sova på?
Citera
2018-02-13, 23:55
Medlem
Citat:
Vad tycker du är skönast att sova på?

Imovane i combo med propavan då får jag en djupare sömn utan att vara allt för groggy på morgonen..
Citera
2018-02-14, 15:06
Medlem
Snorbromsens avatar
melatonin och imovane är den bästa kombon har äntligen får man sova!
Citera
2018-02-17, 14:08
Medlem
darkomcfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netbrukare
Jag tog Zoplikon och "gick inte att väcka". Är det verkligen så ex. om något händer så man ska upp, brand eller annat, kanske larmet går?

Nej så är det inte, jag vaknar med lätthet om jag sätter ett alarm och jag sover med öronproppar oxo.

mvh
Citera
2018-02-17, 15:16
Medlem
darkomcfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netbrukare
"Men sedan gick det", så det kanske är direkt vid insomningen, det är ju ett insomningsmedel "med kort halveringstid", inte ett sömnmedel?

Man blir INTE sövd som du verkar tro. Det är INTE narkos vi snackar här.
Behöver man vakna så gör man det.

mvh
Citera
2018-02-19, 23:55
Medlem
Citat:

Åh dessa underbara små helvetespiller.

Jag är en van brukare och vet vad jag talar om då jag har fri tillgång till dem båda.
Att alternera dessa är nyckeln.

Mitt upplägg är nu:
Söndag 1,5 stilnoct
Måndag 1,5 imovan
Tisdag 1 stilnoct
Onsdag 1 imovan
Tors, fre lör utan då jag somnar av mig själv alla dessa dagar.

För dig skulle jag lägga upp veckovis:
Måndag: stilnoct
tisdag: stilnoct
Onsdag, imovane
torsdag: stilnoct
Fredag: ilovane lägre dos
Lördag imovane lägre dos
Söndag imovane

Dessa piller förstörde mitt liv och alla mina relationer en period. Otroligt tacksamt när man hittar en perfekt lösning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in