Citat:
Ursprungligen postat av
WhiskeyTango84
Flunitrazepam är avregistrat i Sverige. Det finns ett mindre lager kvar inom slutenvården och den reguljära sjukvården men den här dragits in från den svenska marknaden. Alla tre tillverkare av Nitrazepam säljer slut på sina läger med och när de är slut kommer även Nitrazepam att avregistreras. Trodde inte alla tillverkare skulle lägga ner så jag ringde upp alla tre för att få det bekräftat personligen. Den värsta mixen jag haft som inlagd pga sömnbrist var 2 mg Iktorivil, 5 mg nitrazepam, 2 ml Theralen, 2 st Propavan, 4 mg melatonin samt 400 mg Seroquel. Då sov jag rätt skönt ett par nätter. Zyprexa har testats i maxdos, hände inte ett skit. Nozinan har jag dragit i mig 300 mg av plus maxdos theralen utan effekt dvs jag sov ej men bl3v tokdrogad ca 10 efter, vinglade omkring och hade mig dock utan att bli trött. Ett tag sov jag på enbart 400 mg Seroquel och maxdos theralen. Dock utvecklade jag tolerans mot den sömngivande effekten, vilket sägs vara omöjligt men för mej slutade den verka efter ca 3 månaders bruk. Kunde inte höja mer heller då biverkningarna redan på 400 mg var rätt svåra, iallafall för mig.
Jasså. Jag vet folk som fortfarande får FM1

r utskrivna, men han har haft det i 20 år pga PTSD från krig och grejer så det finns och få men är nog få förunnat.
Men det stämmer med neuroleptika att effekten kan avta efter ett tags användande. Det märker jag på Theralen som jag tar ibland för att sova. Tar jag det bara i en vecka i streck så slutar det ge effekt och då måste jag ta en break för att det ska fungera igen.
Har också tidigare haft extrem insomnia när jag var inne i mitt missbruk. Det högsta jag fått inneliggande för sömn var 50mg Nozinan, 8mg Melatonin, 10mg Nitrazepam, 15 mg Zopiklon.
Det funkade visserligen hyfsat då men det är inte en hållbar lösning och behöva gå på typ 14 olika tabletter varje dag för att kunna sova.
Jag gick sömnskola KBT i 3 månader, där lärde jag mig mycket om hur man underlättar sömnen utan massa preparat. Hjälpte mig faktiskt jävligt mycket.