2009-08-08, 13:33
Bannlyst
Nu är jag inte 100% att följande sak beror på imovanen, men jag tror det iallafall.

Det är nämligen som så att när jag i vanliga tillstånd bara kollar på en sak så börjar jag hallucinera efter bara typ 2 sekunder (om ens det) saken jag kollar på blir större och rör sig.

Visst var det rätt så skoj i början men nu är det bara jobbigt!

Någon mer som känner igen sig i detta?
Citera
2009-08-08, 14:05
Medlem
Millicents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memeri
Nu är jag inte 100% att följande sak beror på imovanen, men jag tror det iallafall.

Det är nämligen som så att när jag i vanliga tillstånd bara kollar på en sak så börjar jag hallucinera efter bara typ 2 sekunder (om ens det) saken jag kollar på blir större och rör sig.

Visst var det rätt så skoj i början men nu är det bara jobbigt!

Någon mer som känner igen sig i detta?

Detta är alltså under opåverkad tillstånd?

Har nog inte upplevt liknande på zolpidem/zopiklon.

Sover du väldigt lite? Efter stor sömnbrist tenderar det att uggla i mossen ibland.
Citera
2009-08-08, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Millicent
Detta är alltså under opåverkad tillstånd?

Har nog inte upplevt liknande på zolpidem/zopiklon.

Sover du väldigt lite? Efter stor sömnbrist tenderar det att uggla i mossen ibland.

Under opåverkat tillstånd ja.

Har sovit lite under nästan hela mitt liv, men aldrig känt av detta, för ens 7-8månader efter att jag började med imovane.
Men det kanske inte har något med saken att göra?

med att "uggla i mossen" antar jag att det inte blir så överdrivet som jag beskrev det, eller?
Citera
2009-08-08, 20:42
Medlem
Millicents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memeri
Under opåverkat tillstånd ja.

Har sovit lite under nästan hela mitt liv, men aldrig känt av detta, för ens 7-8månader efter att jag började med imovane.
Men det kanske inte har något med saken att göra?

med att "uggla i mossen" antar jag att det inte blir så överdrivet som jag beskrev det, eller?

Det menade jag visserligen inte. Iof så har somliga uppenbarligen anlag för att bli paranoida eller maniska efter sömnlöshet (oftast hela nätter). Det här låter dock inte som någon noja.

Det låter ju inte helt otroligt att det skulle vara imovanen som spökar. Både imovane och stilnoct är ju lika varandra i vissa avséenden, en stor skillnad är däremot att imovane hänger kvar i kroppen längre (har aldrig blivit totalzombie dagen efter att ha sovit på stilnoct). Så det torde väl kunna vara en effekt av detta, sover du fortfarande inte så mycket så bidrar det som sagt dessutom kanske.

(Dina hallisar låter lite som ngt jag fått dagen efter 4-meo-pcp. Det känns ok att väggarna kryper och flimrar när man kollar på dem under trippen. Men fett segt de gånger man inte lyckats sova bort sista dalningen av ruset och det påverkar följande dag)
Citera
2009-08-08, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Millicent
Det menade jag visserligen inte. Iof så har somliga uppenbarligen anlag för att bli paranoida eller maniska efter sömnlöshet (oftast hela nätter). Det här låter dock inte som någon noja.

Det låter ju inte helt otroligt att det skulle vara imovanen som spökar. Både imovane och stilnoct är ju lika varandra i vissa avséenden, en stor skillnad är däremot att imovane hänger kvar i kroppen längre (har aldrig blivit totalzombie dagen efter att ha sovit på stilnoct). Så det torde väl kunna vara en effekt av detta, sover du fortfarande inte så mycket så bidrar det som sagt dessutom kanske.

(Dina hallisar låter lite som ngt jag fått dagen efter 4-meo-pcp. Det känns ok att väggarna kryper och flimrar när man kollar på dem under trippen. Men fett segt de gånger man inte lyckats sova bort sista dalningen av ruset och det påverkar följande dag)

Nej nej ingen noja som du säger, bara irriterande.

Har faktiskt varit utan imovane i 4 dygn nu, endå sitter det i!

vad är 4-meo-pcp förresten?
Citera
2009-08-09, 01:12
Medlem
ManMannen oxh Millicenrt, ni har läskiga avatarew

Tog precis en zolpidem för att kunna sova, men jag får bara massa bizarra hallucionener hur undviker man dem?
Citera
2009-08-09, 03:03
Medlem
Sothiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManMannen
Drick inte mjölk, vad du än gör.
HAHA! Känner igen det där xD Mjölk är tamefan det värsta man kan dricka efter att man tagit zopiklon! Smakar förjävligt!
Citera
2009-08-09, 11:45
Medlem
Ahmedssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sothis
HAHA! Känner igen det där xD Mjölk är tamefan det värsta man kan dricka efter att man tagit zopiklon! Smakar förjävligt!

Måste testas.
Citera
2009-08-10, 20:36
Medlem
Går det att öka effekten av Zolpidem av att tugga i sig dem eller tex lägga dem under tungan eller kan jag lika gärna svälja dem?

Funkar det med grapefrukt juice på även Zolpid?
Citera
2009-08-10, 21:19
Medlem
Helt otroligt. I dag hade jag tänkt ta 2 st imovane, dels för sömnen men jag välkomnar ju bieffekter av denna trevliga tablett. Nu har jag tagit fyra st 7,5 och känner knappt av dem...jag som ville känna denna sköna ro i kroppenSkulle gärna ha mer av denna men får nog ligga lite lågt på psykiatriken. Hon var inte heller speciellt glad att skriva ut benso mot panikångestaattak jag har fått. Blev theralen o det är väl ingen höjdare
Citera
2009-08-10, 21:21
Medlem
Buttersss avatar
Alla mönster jag kollar på rör på sig som utav helvete också. prova fluffa upp täcket till en boll, (om du har mönster på), ser ut som hela täcket rör sig! Sjukt fräckt. Får även sjuka läs-svårigheter. + att jag blir så jävla sugen på att ringa folk, när jag väl gör det får jag kommentaren "är du full??" haha.

Lägga under tungan eller krossa & snorta brukar jag göra, dock svider Zolpidem något så fruktansvärt i näsan.

Men jag föredrar faktiskt Sonata nu på senaste, har nog aldrig varit med om sjukare piller. (också i Z gruppen). Hänt massvis med gånger att jag gått in å snackat med handdukarna på toan, samt mina händer, & mina tänder brukar också snacka med mig, i stil med "varför tvättar du händerna men inte oss?!" då får jag sån sjuklig ångest och tycker synd om dem, och går in å borstar tänderna i ca 15 minuter.
Citera
2009-08-10, 21:52
Medlem
kingzyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testingtesting
Går det att öka effekten av Zolpidem av att tugga i sig dem eller tex lägga dem under tungan eller kan jag lika gärna svälja dem?

Funkar det med grapefrukt juice på även Zolpid?

Tugga zoplicone istället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in