2009-02-20, 03:54
Medlem
rebelgirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalendarisk
Zopiklon=Somnar alltid av 1 och 1/2.

Zolpidem=Somnar, men vaknar om några timmar, 4-5.

Nitrazepam=kallas sömnmedel, men kan inte somna på dom alls. Skräp.

Attarax=Du kanske som nar om du drar i dig allt du har.

Propavan=Nej, myrkrypningar....

Rohypnol=Aldrig testat, min läkare skriver aldrig ut det till någon.

Vad finns det mer? Sen måste jag förstås tillägga, Zopiklon är favoriten!

Stesolid= samma verksamma ämne som i lite mer kända "valium"

Iktorivil= benso med extremt lång halveringstid. 40-80 h

Xanor=finns både som vanlig och depot. En av de starkare bensona. Iaf som används i svensk vård

Sobril=vanlig benso som ofta även har en lätt sövande effekt, används dock inte som ett sömnpreparat

Stillnoct= Insomningstablett med lätt halluciogena effekter. Speciellt vanligt vid överdosering

jaja.. nu har jag inte tid att sitta o name droppa fler preparat som tillhör familjen benso.

sista grej bara som jag skulle vilja tillägga.. Tänk er för jävligt noga med hur mkt benso ni häver i er och i hur långa perioder detta (miss)bruk pågår. Då jag personligen var tvungen att sitta på ett trist jävla behandlingshem flertalet månader efter 7 års tungt intag av dessa sorters tabletter. Absolut värst at:n jag vart med om..
Citera
2009-02-20, 09:42
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMarwe
Det är skillnad mellan olika märken. Jag tycker jag får olika varje gång på apoteket. Den här varianten är solklart sämst. Tycker även att jag blir efterflöddrad på förmiddagen efter av dem. Trots relativt låga doser på runt 30-50mg, och att det gått 10h.

Trodde först att det var för att jag kombinerat med diazepam. Fick för mig att det skulle slå bättre då. Provade dock igår utan stess och zolpidemen var fortfarande kass. Får aldrig "riktiga" stilnoct längre, byts alltid ut mot nåt billigare skit. Kan vara värt att betala några extra kronor för att få bra grejjer. Kostar ju ändå knappt nånting...Aja får prova det nästa gång.

Specifisera gärna vilken variant som är bra o vilken som är dålig.
Citera
2009-02-20, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Specifisera gärna vilken variant som är bra o vilken som är dålig.

Jag tycker alla varianter utom den här Winthrop är bra. Dock om du ser på mitt inlägg från igår kväll så är det ju helt klart att den funkar (stavning och meningsbyggnad helt åt helvete ) Även om man får ta ett piller extra...

Sen har jag fått för mig att Sandoz är den bästa varianten. Såg att nån annan tidigare faktiskt skrivit samma sak. Men det är väl bara att testa dig fram

Dock vill jag som alltid rekommendera folk att hålla sig ifrån dessa piller. Man tappar kontrollen VÄLDIGT lätt. Kan inte ens räkna upp alla dumheter jag gjort med denna substans i blodet. Använd dem för det dem är gjorda för, att somna på. Finns definitivt bättre saker att flumma på...
Citera
2009-02-21, 01:22
Medlem
Levde på Stilnoct i över 10års-tid, hade så gott som obegränsad tillgång. Det var inte bra. Gjort så jävla mycket skeva grejer på det att man blir mörkrädd. Speciellt som man börjar trigga sig själv när man väl börjat bli skev (av typ 2-3st). Har lyckats trycka i mig 28st som mest, inom loppet av 4h. Sen var det godnatt, minnet kom tillbaka efter 1,5 dygn ungefär.

La av när det började inkräkta för mycket på jobbet och privatlivet. Äter numera roppar och missbrukar dom aldrig.

Men nog har man en soft spot för Stilnoct allt.
Citera
2009-02-21, 11:17
Medlem
ManMannens avatar
Hur går det att blanda Zopiklon och Zolpidem i sömnsyfte?
Citera
2009-02-21, 12:18
Medlem
fuckedupmaniacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManMannen
Hur går det att blanda Zopiklon och Zolpidem i sömnsyfte?

Det går väl alldeles utmärkt, jag har testat det och det fungerade bra. Men som jag tidigare sagt tusen gånger om Zolpidem, gå och lägg dig direkt när du intagit tabletten/tabletterna.
Citera
2009-02-21, 12:19
Medlem
fuckedupmaniacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macgarver
Puhhh...Tack gode gud för Imovane. Lugnet sköljer över mig.

Ja, den ångestdämpande effekten av Imovane är totalt underskattad, visst man blir inte särskilt muskelrelaxerad som en vanlig benso men å andra sidan så ligger Imovane högre upp på listan än vissa svaga bensos när det gäller den ångestdämpande effekten. (före stesolid, oxazepam etc)
Citera
2009-02-21, 12:28
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedupmaniac
Det går väl alldeles utmärkt, jag har testat det och det fungerade bra. Men som jag tidigare sagt tusen gånger om Zolpidem, gå och lägg dig direkt när du intagit tabletten/tabletterna.

Okej. Har bara använt dom var för sig både i sömn- och rusgivande syfte. Det senare är dock någonting som jag försöker undvika, så självklart går jag och lägger mig direkt när jag tagit den.
Citera
2009-02-21, 12:30
Medlem
fuckedupmaniacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManMannen
Okej. Har bara använt dom var för sig både i sömn- och rusgivande syfte. Det senare är dock någonting som jag försöker undvika, så självklart går jag och lägger mig direkt när jag tagit den.

Jag hade dem båda utskriva samtidigt under en period, och ja, det fungerade väl men å andra sidan så har jag väldiga insomningsproblem och Zolpidem fungerar allmänt inte särskilt bra på mig, effekten dvs.
Citera
2009-02-21, 13:23
Medlem
Macgarvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedupmaniac
Ja, den ångestdämpande effekten av Imovane är totalt underskattad, visst man blir inte särskilt muskelrelaxerad som en vanlig benso men å andra sidan så ligger Imovane högre upp på listan än vissa svaga bensos när det gäller den ångestdämpande effekten. (före stesolid, oxazepam etc)

Instämmer till fullo! Beror nog mycket på den korta halveringstiden och den hypnotiska effekten. Jag kan känna på sekunden när den kickar in.
Fungerar fortfarande efter fem års brukande. 15mg/dag.
Citera
2009-02-21, 16:36
Medlem
fuckedupmaniacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macgarver
Instämmer till fullo! Beror nog mycket på den korta halveringstiden och den hypnotiska effekten. Jag kan känna på sekunden när den kickar in.
Fungerar fortfarande efter fem års brukande. 15mg/dag.

Ja, jag är bara uppe i 2½ års brukande på 2-3 7.or per dag, fungerar fortfarande bra men självklart så kan sömnproblemen vara jobbigare vissa perioder.
Citera
2009-02-22, 20:36
Medlem
Buffelns avatar
Hmm.. är det bara jag som upplever det som om "ruset" på stilnox kan slå helt annorlunda? Igår tog jag bara 30mg + 2 imovane och gjorde en massa dumheter. Sov också alldeles för länge idag och fick inte mycket gjort. Idag har jag fått i mig 20mg + 2imovane och känner mig snarare kontrollerat positiv (inte dräggflöddrad osv), men jag är orolig för om man kommer känna av det imorgon. Nån som vet?
No way att ordinerad dos funkar för mig med imovane så jag får exeperimentera mig själv fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in