Citat:
Ursprungligen postat av
ante1982
Menar du allvar? Tar man normal dos för sömnen så kan jag hålla med om att man vid fysiskt beroende kan uppleva dag abstinens stel nacke,lite lättretlig fram åt små timmarna mm.. Men det måste i ditt fall ha utlöst någon depression? Jag tvivlar absolut inte på det du skriver och du har min sympati! Fast jag har aldrig tidigare hört att någon fått hela livet förstört av enbart zolpidem,zopiklon..
Ja det stämmer att det utlöste depression, och i depressionens vrickade värld tröstade jag mig med att ta lite mer än jag borde (dock aldrig dagtid). Detta resulterade i en ond cirkel av kraftig dagabstinens, något jag inte förstod att det rörde sig om vid tillfället. Ingen, inte ens frun, kopplade det till pillerna och jag fortsatte. Ibland normaldos, 10mg, ibland upp till 60-70mg. Jävla psykiatergubbjävel som utan att blinka skrev ut dessa mängder till mig. Han var inte så snäll som jag tyckte då.
Hur som helst... När jag kopplade pillertrillandet till måendet gick jag omedelbart ner till ordinerad dos och nyligen slutade jag helt. En dyr läropeng men jag försöker att inte vara bitter då det inte tjänar något till. Har lärt mig en riktig läxa i alla fall och det är att det ALDRIG är värt att äta piller för att tillfälligt må bra.