2016-04-15, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Till er som leker med z-preparat... Tänk om, jag säger bara det. Det är kanske inte världens svåraste att sluta med fysiskt men det kan fucka upp ens liv rejält och är lömskt som fan.

Slutat nu och fy fan vad jag ångrar att jag började för två år sen. Mitt liv kraschade till slut, blev personlighetsförändrad, elak och egoistisk. Hatisk. Förlorade nästan allt men räddade nätt och jämt jobbet. Synd bara att jag förlorade min fru som skilde sig pga att jag blivit så förändrad... Nu är det över och jag är mig själv igen och tusen resor visare. Rör aldrig detta fanskap igen.

Menar du allvar? Tar man normal dos för sömnen så kan jag hålla med om att man vid fysiskt beroende kan uppleva dag abstinens stel nacke,lite lättretlig fram åt små timmarna mm.. Men det måste i ditt fall ha utlöst någon depression? Jag tvivlar absolut inte på det du skriver och du har min sympati! Fast jag har aldrig tidigare hört att någon fått hela livet förstört av enbart zolpidem,zopiklon..
Citera
2016-04-15, 16:10
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
Menar du allvar? Tar man normal dos för sömnen så kan jag hålla med om att man vid fysiskt beroende kan uppleva dag abstinens stel nacke,lite lättretlig fram åt små timmarna mm.. Men det måste i ditt fall ha utlöst någon depression? Jag tvivlar absolut inte på det du skriver och du har min sympati! Fast jag har aldrig tidigare hört att någon fått hela livet förstört av enbart zolpidem,zopiklon..

Ja det stämmer att det utlöste depression, och i depressionens vrickade värld tröstade jag mig med att ta lite mer än jag borde (dock aldrig dagtid). Detta resulterade i en ond cirkel av kraftig dagabstinens, något jag inte förstod att det rörde sig om vid tillfället. Ingen, inte ens frun, kopplade det till pillerna och jag fortsatte. Ibland normaldos, 10mg, ibland upp till 60-70mg. Jävla psykiatergubbjävel som utan att blinka skrev ut dessa mängder till mig. Han var inte så snäll som jag tyckte då.

Hur som helst... När jag kopplade pillertrillandet till måendet gick jag omedelbart ner till ordinerad dos och nyligen slutade jag helt. En dyr läropeng men jag försöker att inte vara bitter då det inte tjänar något till. Har lärt mig en riktig läxa i alla fall och det är att det ALDRIG är värt att äta piller för att tillfälligt må bra.
Senast redigerad av populopidus 2016-04-15 kl. 16:12.
Citera
2016-04-15, 18:05
Medlem
Kratss avatar
Om jag vill flumma på Zolpidem + alkohol, räcker 5mg då?
Jag har även en del Xanor tillgängligt, fungerar det bra att blanda?
Hur mycket borde jag ta/dricka?
Citera
2016-04-15, 19:27
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krats
Om jag vill flumma på Zolpidem + alkohol, räcker 5mg då?
Jag har även en del Xanor tillgängligt, fungerar det bra att blanda?
Hur mycket borde jag ta/dricka?

Jeez... Har du inte koll på dosering så betyder det en sak och det är att du är färsk på detta, och då ska du inte blanda. Endast om man har gått in sig på Stilnoct ska man fundera på detta.

Idiotkombo
Citera
2016-04-15, 21:11
Medlem
Kratss avatar
Citat:
Jeez... Har du inte koll på dosering så betyder det en sak och det är att du är färsk på detta, och då ska du inte blanda. Endast om man har gått in sig på Stilnoct ska man fundera på detta.

Idiotkombo

Jag frågade inte utan anledning.
Vad förväntar du dig att jag upplever?
Citera
2016-04-15, 23:27
Medlem
buttnutters avatar
Kan det vara så att det tar längre tid för stilnoct att verka om man häller i sig öl och äter godis samtidigt? Har väntat en timme nu utan resultat.

Edit: tog 25mg
Citera
2016-04-16, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buttnutter
Kan det vara så att det tar längre tid för stilnoct att verka om man häller i sig öl och äter godis samtidigt? Har väntat en timme nu utan resultat.

Edit: tog 25mg

aa det stämmer!
Citera
2016-04-16, 01:24
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Imovane sliter på tänderna som fan. 4st har jag nu fått dra ut.
Citera
2016-04-16, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken

Ja muntorrheten är ett faktum som blir till en stor kostnad om man annars oxå har känsliga tänder! Jag har dragit ut 1 och fått laga 5 tänder fast då tar jag även Tramdol nästan dagligen för kronisk smärta+ Mirtazapin i perioder och alla dessa torkar ut salivet.. Man kan få ersättning från F kassan så sök..
Citera
2016-04-16, 22:06
Medlem
Citat:
Ja det stämmer att det utlöste depression, och i depressionens vrickade värld tröstade jag mig med att ta lite mer än jag borde (dock aldrig dagtid). Detta resulterade i en ond cirkel av kraftig dagabstinens, något jag inte förstod att det rörde sig om vid tillfället. Ingen, inte ens frun, kopplade det till pillerna och jag fortsatte. Ibland normaldos, 10mg, ibland upp till 60-70mg. Jävla psykiatergubbjävel som utan att blinka skrev ut dessa mängder till mig. Han var inte så snäll som jag tyckte då.

Hur som helst... När jag kopplade pillertrillandet till måendet gick jag omedelbart ner till ordinerad dos och nyligen slutade jag helt. En dyr läropeng men jag försöker att inte vara bitter då det inte tjänar något till. Har lärt mig en riktig läxa i alla fall och det är att det ALDRIG är värt att äta piller för att tillfälligt må bra.

För mig låter det inte alls konstigt. Tog dom i några år både i ordinerad dos och i högre doser men kopplade det aldrig till depressivitet. Gjorde ett uppehåll i ett halvår under samma period som jag kom ur min svåraste depression hittills. När jag mådde så bra så att det kändes som att nu är det mest en normal dygnsrytm jag behöver så bad jag om nytt recept. Efter första pillren så var det rakt ner i depressivitetens mörker, trötthet och likgiltighet. Då insåg jag att jaha den här känslan kommer jag ihåg, så var det ju när jag tog dom förut. Varför fattade jag inte det då? Jag vet faktiskt inte.
Citera
2016-04-16, 22:50
Medlem
2 st 7.5 zopikone om natten gör mig bara gott och sover som ett barn. Dom få gånger det blivit knas är när man tagit dom i kombo med alkhol och vaknar med ett par kartor mindre.
15 mg och rakt i säng ger mig en natt sköns sömn.
Citera
2016-04-16, 23:13
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken

Fy fan, det där lät riktigt hemskt! Är du säker på att det beror på imovanen och den muntorrheten som den för med sig? Hur länge har du använt imovane och i vilka doser tar du dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in