Nu har jag sovit fem nätter utan Stilnoct, och känner att jag på dagarna mår bättre och bättre. Helt annat fokus, ökad självkänsla, piggare osv... Men så fort klockan blir runt 18 så kommer AT-symptomen som ett brev på posten: Trött i hela kroppen (orkar knappt resa mig ur soffan), stela och värkande muskler, konstig smak i munnen, negativa tankar etc etc.
Kan någon förklara hur det kan komma sig att detta kommer på kvällen, mer eller mindre vid samma tid varje dag? Det hade varit en sak om jag tidigare poppat piller vid just 18 och hjärnan var van vid piller då, men oftast har jag tagit vid 22-tiden. När jag tog varje kväll fick jag dock AT oftast vid 17-18 varje dag, men det är ju mer logiskt eftersom jag tog kvällen innan. Nu var ju fredag kväll senaste gången jag tog.
Kan tillägga att jag (otroligt nog) somnar relativt lätt varje kväll och sover genom hela natten... så det är inte sömnlöshet som orsakar detta.
Hur länge kan jag förresten räkna med att ha det så här?
Citat:
Ursprungligen postat av
Miffo3
60-80mg är en rätt hög dos.
Hur gjorde du för att sluta? la du bara av helt eller trappade du ut på något vis?
Känner du att du fått ökad livskvalitet nu när du slutat?
På dagarna mår jag fan så mycket bättre än jag mått på länge (läs ovan). Helt klart ökad livskvalitet. En sak som jag inte nämnde ovan är att minnet är bättre än på länge och det är jävligt nice. När den här kvälls-ATn försvinner kommer jag vara en helt annan person (i positiv bemärkelse) än jag varit på länge. Om du själv äter och går i tankar på att sluta kan jag säga direkt att göra det - sjukt värt.
Gällande den höga dosen gick jag inte från den till 0 utan det var en period jag gick på dom doserna för att sedan gå ner till normalare nivåer. Kunde inte överhuvudtaget fungera i vardagen när jag åt såna doser (jobbar som säljare = inte så bra). De doser jag slutade CT från nu var i snitt 30mg (mellan 20-40mg per kväll).