2015-12-10, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bjorneman
Ger imovane hallisar i terapeutiska doser? Skulle nämligen behöva något att sova på, men är fullkomligt livrädd för hallucinationer. Lika rädd som somliga är för spindlar eller höjder. Min största fobi med andra ord.

Beror på om du använder andra substanser. Du ska inte vara rädd för hallisar, utan för minnesluckorna.
Det är omöjligt att snea när du får hallisar på imovane. Det är inte som lsd.
Citera
2015-12-10, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjorneman
Ger imovane hallisar i terapeutiska doser? Skulle nämligen behöva något att sova på, men är fullkomligt livrädd för hallucinationer. Lika rädd som somliga är för spindlar eller höjder. Min största fobi med andra ord.
Jag har aldrig upplevt hallucinationer på imovane. Lär vara något annat som ligger bakom ifall man får den effekten. Du kan nog vara lugn.
Citera
2015-12-10, 16:24
Citat:
Ursprungligen postat av LysergicZero
Beror på om du använder andra substanser. Du ska inte vara rädd för hallisar, utan för minnesluckorna.
Det är omöjligt att snea när du får hallisar på imovane. Det är inte som lsd.

Tack för svaret. Om jag bara använder dessa i terapeutiska doser utan att blanda in andra substanser. För att sova helt enkelt. Är det lugnt då?

Nej, minnesluckor är ingen hit heller. Särskilt inte om dessa varar en vecka som jag har läst om här på FB.

Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Jag har aldrig upplevt hallucinationer på imovane. Lär vara något annat som ligger bakom ifall man får den effekten. Du kan nog vara lugn.

Okej, tack för svaret. Det låter bra. Beställer nog hem ett gäng nästa vecka.
Propavan och liknande dynga som vi "missbrukare får utskrivna är ju totalt värdelöst.
Senast redigerad av bjorneman 2015-12-10 kl. 16:27.
Citera
2015-12-10, 16:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach

Då använder du säkert andra droger, no?
Testade imovane för ett par månader sedan och överdoserade på 45mg... Minnesluckor och hallisar. Hallisarna satt i två dagar.

Men jag är känslig. Då jag egentligen ej använder substanser utan det var en 1 gångs grej.

Citat:
Tack för svaret. Om jag bara använder dessa i terapeutiska doser utan att blanda in andra substanser. För att sova helt enkelt. Är det lugnt då?

Nej, minnesluckor är ingen hit heller. Särskilt inte om dessa varar en vecka som jag har läst om här på FB.

Citat:

Du kan ju alltid prova dig fram. Ta 1-2 på kvällen och somna inte bara. Testa och se vad effekten blir.
Senast redigerad av LysergicZero 2015-12-10 kl. 16:29.
Citera
2015-12-10, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LysergicZero
Då använder du säkert andra droger, no?
Testade imovane för ett par månader sedan och överdoserade på 45mg... Minnesluckor och hallisar. Hallisarna satt i två dagar.

Men jag är känslig. Då jag egentligen ej använder substanser utan det var en 1 gångs grej.
Vad menar du? Är väl större risk att hallucinera om man blandar med andra droger. Men jag har aldrig hallucinerat när jag blandat Imovane med alkohol eller röka heller.

45 mg utan tolerans skulle nog få vem som helst att balla ur. Känns troligare att hallisarna berodde på att ditt psyke ansökte om konkurs av ren chock snarare än en aktiv bieffekt av Imovane men det är säkert möjligt. Har aldrig tagit så höga doser själv.

Högsta dosen jag varit uppe i är väl runt 20 mg och då har man skapligt dåligt omdöme men inga hallucinationer.
Citera
2015-12-10, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Tusen tack, precis sånt man behöver höra när man håller på att lägga av!

Inte lätt alltså, men fan så värt det när man vaknar upp på morgonen och kommer på att man kvällen innan inte tog några tabletter. Så jävla skönt att slippa gå igenom iPad och dator för att se om man gjort bort sig på Facebook eller liknande... igen. Så jävla skönt att slippa bakfyllan man får efter att ha ätit höga doser Stilnoct och varit vaken halva natten i dimman (utan att minnas knappt ett skit).

Var uppe i rätt höga doser ett tag - runt 60-80mg per kväll samt ibland några Imovane på det också. Hände dessutom några gånger att jag dagen efter hittade tomma ölburkar utan att jag mindes att jag druckit öl mitt i natten. Obehagligt... Har dock mirakulöst nog klarat mig undan allvarligare incidenter trots att jag blandat med alkohol, men det är ren tur.

Slut på pillerdimman nu.

60-80mg är en rätt hög dos.
Hur gjorde du för att sluta? la du bara av helt eller trappade du ut på något vis?
Känner du att du fått ökad livskvalitet nu när du slutat?
Citera
2015-12-10, 18:27
Medlem
trueforgoods avatar
Nu har jag sovit fem nätter utan Stilnoct, och känner att jag på dagarna mår bättre och bättre. Helt annat fokus, ökad självkänsla, piggare osv... Men så fort klockan blir runt 18 så kommer AT-symptomen som ett brev på posten: Trött i hela kroppen (orkar knappt resa mig ur soffan), stela och värkande muskler, konstig smak i munnen, negativa tankar etc etc.

Kan någon förklara hur det kan komma sig att detta kommer på kvällen, mer eller mindre vid samma tid varje dag? Det hade varit en sak om jag tidigare poppat piller vid just 18 och hjärnan var van vid piller då, men oftast har jag tagit vid 22-tiden. När jag tog varje kväll fick jag dock AT oftast vid 17-18 varje dag, men det är ju mer logiskt eftersom jag tog kvällen innan. Nu var ju fredag kväll senaste gången jag tog.

Kan tillägga att jag (otroligt nog) somnar relativt lätt varje kväll och sover genom hela natten... så det är inte sömnlöshet som orsakar detta.

Hur länge kan jag förresten räkna med att ha det så här?

Citat:
Ursprungligen postat av Miffo3
60-80mg är en rätt hög dos.
Hur gjorde du för att sluta? la du bara av helt eller trappade du ut på något vis?
Känner du att du fått ökad livskvalitet nu när du slutat?

På dagarna mår jag fan så mycket bättre än jag mått på länge (läs ovan). Helt klart ökad livskvalitet. En sak som jag inte nämnde ovan är att minnet är bättre än på länge och det är jävligt nice. När den här kvälls-ATn försvinner kommer jag vara en helt annan person (i positiv bemärkelse) än jag varit på länge. Om du själv äter och går i tankar på att sluta kan jag säga direkt att göra det - sjukt värt.

Gällande den höga dosen gick jag inte från den till 0 utan det var en period jag gick på dom doserna för att sedan gå ner till normalare nivåer. Kunde inte överhuvudtaget fungera i vardagen när jag åt såna doser (jobbar som säljare = inte så bra). De doser jag slutade CT från nu var i snitt 30mg (mellan 20-40mg per kväll).
Senast redigerad av trueforgood 2015-12-10 kl. 18:49.
Citera
2015-12-12, 05:32
Medlem
buttnutters avatar
Det måste vara omöjligt att "flumma" på Imovane utan att man blandar in alkohol i bilden eller tar extremt många piller. Tog 2,5 piller á 7,5 gram, vilket gjorde mig...trumvirvel....lite trött. That's it. (Man, 1.80m, 80kg)

Men visst somnar man på't.
Citera
2015-12-12, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buttnutter
Det måste vara omöjligt att "flumma" på Imovane utan att man blandar in alkohol i bilden eller tar extremt många piller. Tog 2,5 piller á 7,5 gram, vilket gjorde mig...trumvirvel....lite trött. That's it. (Man, 1.80m, 80kg)

Men visst somnar man på't.

Varför vill du flumma på imovane?
Citera
2015-12-12, 09:35
Medlem
buttnutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebbie
Varför vill du flumma på imovane?

Mår skitdåligt och har inget annat att tillgå.
Senast redigerad av buttnutter 2015-12-12 kl. 09:38.
Citera
2015-12-12, 14:21
Medlem
äre nån skilnad på 10mg och 12.5mg imovane tar 10nu kan funka veta inte men tänkte ringa psyk då har haft lite drog problem förr men inte mycket hur äre kan dom ge en dom vet om att jag har tagit förr kan inte få ut riktigt benso de är sagt så hur äre me imovane då
Citera
2015-12-12, 16:11
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kennykks
äre nån skilnad på 10mg och 12.5mg imovane tar 10nu kan funka veta inte men tänkte ringa psyk då har haft lite drog problem förr men inte mycket hur äre kan dom ge en dom vet om att jag har tagit förr kan inte få ut riktigt benso de är sagt så hur äre me imovane då

2,5 mg skillnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in