2015-11-20, 07:01
Medlem
Synatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrettsyTops
Jag har nu fått Zopiklon utskruvet av min läkare då Circadin var lika effektiva som att julpynta. Så på lördag tänkte jag testa detta. Kommer dock börja jääävligt försiktigt och se om det först och främst förbättrar sömnen. Kommer följa denna tråd mer nu.
Mm klokt att ta det försiktigt, hade inte dissat circadin/melatonin helt utan importerat billigt från utlandet(där de ofta ligger på 5mg styck ist för 2mg här och svindyra utan högkostnadsskydd ens)

För att sen då ta iaf en 5mg melatonin och kanske en halv zopiklon per natt och se hur det funkar, imovane är INTE kul att fastna i och börja få dagsabstinenser och skit varje jävla dag.

Mvh
Citera
2015-11-20, 09:56
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-L-K
Tror att nästan alla som prövat tycker det, inklusive mig själv.

Känner också av det. Skapligt trist ju :/
Citera
2015-11-20, 10:35
Medlem
bOnNeSSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sezlow
Ni som är insatta i problematiken kring Imovane.
Finns det ett alternativ till Imovane, ett som man kan alternera med?
Jag tar Imovane nära nog varje kväll, och jag skulle gärna ha tag på ett liknade preparat som doktorn kan skriva ut.

zolpidem är enligt mig bäst.
tog alltid imovane innan, men gillar zolpidem betydligt mer nuförtiden
Citera
2015-11-20, 12:47
Medlem
Tog en 10 mg kl 20:40,försökte sova i en timma,funkade inte,tog 2 till,låg i sängen och hallucinerade att jag såg ett par byxor i taket,somnade inte,tog en till,blev mer flummig,gick från datorn och sängen i några timmar(eller så somnade jag till,kommer inte ihåg..). Nyktrade iaf till vid 00 och var vaken till kl 06,sen låg jag där helt pigg,stängde av datorskärmen och bara lyssnade på serien,då somnade jag!

Imovane är mycket mer potent skulle jag säga,iallafall för mig,då räcker det med allt från en halv 7,5 mg till två st för att somna.
Citera
2015-11-20, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Tog en 10 mg kl 20:40,försökte sova i en timma,funkade inte,tog 2 till,låg i sängen och hallucinerade att jag såg ett par byxor i taket,somnade inte,tog en till,blev mer flummig,gick från datorn och sängen i några timmar(eller så somnade jag till,kommer inte ihåg..). Nyktrade iaf till vid 00 och var vaken till kl 06,sen låg jag där helt pigg,stängde av datorskärmen och bara lyssnade på serien,då somnade jag!

Imovane är mycket mer potent skulle jag säga,iallafall för mig,då räcker det med allt från en halv 7,5 mg till två st för att somna.

Måste testa, tar alltid stilnoct fast jag har imovane också hemma, var meningen att jag skulle byta medicin ett tag men gjorde aldrig det.
Citera
2015-11-20, 14:54
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
Är det många som tycker att Imovane/Stilnoct minskar i effekt om man tagit benso dagligen?
För mig funkar Zopiklon bra, 7,5 mg. Trots att jag har ätit 4 mg Iktorivil väldigt länge.
Citera
2015-11-20, 15:48
Medlem
No6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
Är det många som tycker att Imovane/Stilnoct minskar i effekt om man tagit benso dagligen?
Ja, verkligen. Gick senast på stora mängder Stesolid som sitter i skitlänge, 2 veckor efter så känner jag ingenting på Imovanen. Samma sak med Xanor, tar jag det på morgonen och Imovane på kvällen så är det klart sämre effekt. Hjärnan är väl redan "påverkad" och känner inte av påslaget likadant.
Citera
2015-11-24, 11:34
Medlem
No6s avatar
Sov som en gris på 10mg Stilnoct, hade visserligen dygnat. Kanske är ett alternativ till Imovane, behöver några dagar till för att utvärdera. Någon eufori får jag dock inte men det får jag inte av Imovane heller länge för den delen. Fick tag i ett par stycken svart så får se om jag byter "vitt" i framtiden. Behöver några testdagar till för att utvärdera. Satt vaken på 10mg kvällen innan och illamåendet man får är irriterande som fan, men lägger man sig inom en timme så funkar de fint.

Vilken föredrar ni?
Senast redigerad av No6 2015-11-24 kl. 11:37.
Citera
2015-11-24, 11:41
Medlem
Synatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Sov som en gris på 10mg Stilnoct, hade visserligen dygnat. Kanske är ett alternativ till Imovane, behöver några dagar till för att utvärdera. Någon eufori får jag dock inte men det får jag inte av Imovane heller länge för den delen. Fick tag i ett par stycken svart så får se om jag byter "vitt" i framtiden. Behöver några testdagar till för att utvärdera. Satt vaken på 10mg kvällen innan och illamåendet man får är irriterande som fan, men lägger man sig inom en timme så funkar de fint.

Vilken föredrar ni?
Skulle rekommendera att du totalt skippar den där vakna timman efter stilnoct-intag, svälj dosen med vatten och lägg dig och blunda och verkligen försök sova, det är det enda rätta med stilnoct då de slår så smabbt och kommer du förbi 'gränsen' så kan du bli pigg och hitta på skit istället, trots hur van du är.

//SyNatt
Citera
2015-11-24, 11:53
Medlem
No6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synatt
Skulle rekommendera att du totalt skippar den där vakna timman efter stilnoct-intag, svälj dosen med vatten och lägg dig och blunda och verkligen försök sova, det är det enda rätta med stilnoct då de slår så smabbt och kommer du förbi 'gränsen' så kan du bli pigg och hitta på skit istället, trots hur van du är.

//SyNatt
Det vet jag, likadant med imovane. Eftersom jag alltid äter innan sömnen brukar jag ta de innan och se ett avsnitt av nån serie och sen somnar jag. Så länge man är i sängen brukar det vara lugnt, om man håller sig till dosen, men extra viktigt att lägga sig tidigt efter intag med Stilnoct så klart pga den korta halveringstiden. Men jag vet vad du menar, dessa piller är insomningstabletter och är inte uttröttande på något sätt.
Citera
2015-11-24, 17:48
Medlem
bOnNeSSs avatar
zolpiden bäst allatider
Citera
2015-11-24, 17:50
Medlem
bOnNeSSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6

Vilken föredrar ni?

föredrar zolpiden=) kanon 3 stycken 10 mg innan sängdags är perfekt. Brukar sitta uppa en halvtimme tre kvart för att känna av lugnet innan jag lägger mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in