2017-12-19, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Ja zopiklon pilum skulle jag iofs kunna pröva. Har en karta såna hemma.

Jag tar bara xenical just nu utöver imovane. Xenical är ju för att blockera fett man äter. Annars är de bara imovane och den tar jag i princip varje dag i en månad till kvällen/natten. Tog även oxcasand för någon vecka sedan vid behov men såg sen att man inte skulle blanda xenical med oxcasand så slutade då med oxcasand. Valerina forte har jah prövat tidigare helt utan Atarax, även propavan och Atarax. Propavan kan funka vid vissa tillfällen. Men ska pröva mina pilum ikväll o se hur dom fungerar. Är ju samma dos som i meda så risken är att dom inte funkar. Har även ett några stilnox från sanofi men dom fungerar inte heller så bra mer än att jah får hallucinationer

Tja

har du något annat märke på zolpidem förutom sanofi? Har dom själv och dom kan vara väldigt olika.

mvh
Citera
2017-12-19, 18:20
Bannlyst
Citat:
Ja zopiklon pilum skulle jag iofs kunna pröva. Har en karta såna hemma.

Jag tar bara xenical just nu utöver imovane. Xenical är ju för att blockera fett man äter. Annars är de bara imovane och den tar jag i princip varje dag i en månad till kvällen/natten. Tog även oxcasand för någon vecka sedan vid behov men såg sen att man inte skulle blanda xenical med oxcasand så slutade då med oxcasand. Valerina forte har jah prövat tidigare helt utan Atarax, även propavan och Atarax. Propavan kan funka vid vissa tillfällen. Men ska pröva mina pilum ikväll o se hur dom fungerar. Är ju samma dos som i meda så risken är att dom inte funkar. Har även ett några stilnox från sanofi men dom fungerar inte heller så bra mer än att jah får hallucinationer
Zopiklon Pilum och Imovane Meda är ju samma substans (Zopiklon) så jag tror inte det gör någon skillnad. Men du går väl och lägger dig efter du tagit tabletten? Stannar man uppe och inte lägger sig och blundar så kan man missa insomningseffekten och då blir man pigg, kreativ, ibland hallisar istället för att somna.

Du kan ju testa dina Stilnoct, 10 mg är ekvivalent med 7,5 mg Imovane. Återigen, gå och lägg dig direkt efter intag så att du inte missar insomningseffekten.
Citera
2017-12-19, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Vad tar du för andra mediciner/droger? Dricker du alkohol? Hur ofta tar du Imovane? Tar du endast till natten eller tar du ibland på dagen?

Finns lite receptfria saker som KAN fungera som du kan testa under tiden. Exempel; Valeriana, Passionsblomma (heter Sedix på apoteket), även höga doser Magnesium kan hjälpa. Annars så försök att ha bra rutiner kring sömn (inte vända på dygnet, gå och lägga sig och gå upp samma tidpunkt varje dag), inte ta ta en tupplur under dagen. Motion brukar fungera bra för många.

Annars finns det ju lite mindre bra, men ej beroendeframkallande läkemedel som vilken läkare som helst skriver ut. Exempel; Atarax, Theralen, Lergigan mfl.

Jag är faktiskt ganska förtjust i Theralen OM man inte ska upp tidigt på morgonen. Sover ganska bra på Theralen, hyfsat i alla fall.
Citera
2017-12-19, 20:20
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreshToDeath
Tja

har du något annat märke på zolpidem förutom sanofi? Har dom själv och dom kan vara väldigt olika.

Jag har sanval från Sandoz med men sist jag tog dom sov jag i 12 h, plus svag hallis innan jag somna

mvh

Citat:
Zopiklon Pilum och Imovane Meda är ju samma substans (Zopiklon) så jag tror inte det gör någon skillnad. Men du går väl och lägger dig efter du tagit tabletten? Stannar man uppe och inte lägger sig och blundar så kan man missa insomningseffekten och då blir man pigg, kreativ, ibland hallisar istället för att somna.

Du kan ju testa dina Stilnoct, 10 mg är ekvivalent med 7,5 mg Imovane. Återigen, gå och lägg dig direkt efter intag så att du inte missar insomningseffekten.

Ja, jag brukar gå o lägga mig direkt. Dock brukar jag ligga o knappa med mobilen lite tills jag känner att jag blir trött o då stänger jag mobilen direkt o brukar somna direkt efter men inte nu mer :/

När jag tagit zolpidem på sistonde har jag behövt ta 20 mg för att kunna somna, jag brukar först ta 10 mg sen efter en timme har jag fortfarande inte somnat o då gått upp o tagit ytterligare en 10 a
Citera
2017-12-19, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ja, jag brukar gå o lägga mig direkt. Dock brukar jag ligga o knappa med mobilen lite tills jag känner att jag blir trött o då stänger jag mobilen direkt o brukar somna direkt efter men inte nu mer :/

När jag tagit zolpidem på sistonde har jag behövt ta 20 mg för att kunna somna, jag brukar först ta 10 mg sen efter en timme har jag fortfarande inte somnat o då gått upp o tagit ytterligare en 10 a
Testa 15 mg i ett svep och direkt i säng och blunda. Ingen skärm i sängen/soffan.
Citera
2017-12-19, 20:29
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Tja

mvh

Såg nu att mitt svar till dig inte kom med. Men jag har Sanval från Sandoz med
Citera
2017-12-19, 20:30
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Testa 15 mg i ett svep och direkt i säng och blunda. Ingen skärm i sängen/soffan.

Ja 1 1/2 brukar funka av imovanen, men känns som toleransen skjuter snabbt. Men får kanske pröva o skita i telefonen helt o hållet istället o testa blunda direkt efter intag
Citera
2017-12-19, 20:32
Medlem
Citat:

Vad tycker du om dem? tycker personligen dom är ett skämt. Men har märkt att dom fungerar för många. Du?

mvh
Citera
2017-12-19, 21:00
Medlem
Citat:

vad tycker du om sanval?
Citera
2017-12-19, 22:00
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
vad tycker du om sanval?

Jag har bara prövat dom en gång, men då fick jag en kort hallis, på bara 10 mg. Kändes bara som jag sväva typ sen ryckte jag till mig, för att bli av med hallisen sen somna jag o sov typ 12 h , haha. Plus jag var jätte trött när jag vaknade ändå. Så på de sättet tycker jag imovane funkar bättre för mig när dom väl fungerar. Man är utvilad när man vaknar på dom och somnar relativt snabbt, förutom nu då när jag verkar fått upp en tolerans mot dom
Citera
2017-12-19, 22:02
Medlem
Citat:
Jag har bara prövat dom en gång, men då fick jag en kort hallis, på bara 10 mg. Kändes bara som jag sväva typ sen ryckte jag till mig, för att bli av med hallisen sen somna jag o sov typ 12 h , haha. Plus jag var jätte trött när jag vaknade ändå. Så på de sättet tycker jag imovane funkar bättre för mig när dom väl fungerar. Man är utvilad när man vaknar på dom och somnar relativt snabbt, förutom nu då när jag verkar fått upp en tolerans mot dom

konstigt alltså. har så mycket sanval men dom suger för mig.
Som sockerpiller.

mvh
Citera
2017-12-19, 22:43
Medlem
Blir fascinerad över hur folk tycker om olika märken... precis sänkt 7,5 imovane med en hel del alkohol och lyrica i kroppen, mår dunder.

Men alltså märkessnacket känns ovärt, skulle vilja påstå att alla zopiklon funkar exakt lika bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in