2017-03-10, 15:01
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putitinputin
Har du själv gjort det och det har gått snett eller känner du folk som har gjort det? Berätta gärna.

Efter att ha plöjt denna tråd senaste året och gått tillbaka och läst en hel del sedan ett decennium tillbaka har jag fått uppfattningen om att Stilnoct är elakare* i kombination med alkohol än imovane. Den tycks gå snabbare in och ur - "aggressivare" - vilket tillsammans med alkohol tycks ge en åktur man inte minns men som uppenbarar sig dagen efter för många medelst FB-konversationer, mess och telefonsamtal. Samma sak händer med imo+alkohol men verkar inte resultera i samma rock ´n roll som med Stilnoct.

Notera att jag svarar efter vittnesuppgifter på FB - inte från egen erfarenhet - så detta svar får stå sig tills någon med erfarenhet svarar

* Elakt är en tolkningsfråga. En del användare man läser på FB tycks bejaka minnesluckorna Z-analoger och alkohol ger.
Citera
2017-03-11, 23:23
Medlem
Håller med er som hyllar Imo! Den är riktigt effektiv mot ångest. Den slår alla benso-preparat enligt mig.

Men hur kommer det sig att den är så effektiv? Vanliga benso påverkar ju GABA i betydligt större utsträckning än Z-analoger? ÄR det den sedativa egenskapen som gör den så bra mot ångesten?

Jag kan knapra mycket benso, men 5 mg Imovane funkar ändå kanon.
Citera
2017-03-12, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Håller med er som hyllar Imo! Den är riktigt effektiv mot ångest. Den slår alla benso-preparat enligt mig.

Men hur kommer det sig att den är så effektiv? Vanliga benso påverkar ju GABA i betydligt större utsträckning än Z-analoger? ÄR det den sedativa egenskapen som gör den så bra mot ångesten?

Svar ja
Citera
2017-03-12, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95

Nja, Zopiclon verkar på endel andra receptorer också som inte benzo gör. Minns inte vad dom heter i huvudet men läste en vetenskaplig artikel om just relationen mellan Imovane/Stilnoct och bensodiazepiner... ska se om jag kanske kan hitta den igen så kan jag länka.
Men i ett nötska så har benzo monopol på vissa gaba siter/receptorer/synapser medans z-analogerna har monopol på vissa andra som inte benzo rör.. det är den snabba och enkla förklaringen.
Det sägs även att Zopiclon och Zolpidem är mer vanebildande än bensodiazepiner rent generellt.

Zopiclon eller om det kanske var Zolpidem var från början tänkt och provades som en ångestindrande medicin men man fann väll att det var såpass hypnotisk så den passade sig bättre som insomning.
Citera
2017-03-12, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putitinputin
Har du själv gjort det och det har gått snett eller känner du folk som har gjort det? Berätta gärna.

Det är i princip samma formula som att blanda benzo eller Imovane med alkohol, "1+1=3" teorin mao.

Det framhäver Stilnoctens biverkngar ngot enormt och skapar i princip 100% garanterad amnesi.
Citera
2017-03-12, 11:10
Medlem
PlanetCaravans avatar
Tagit 10mg Stilnoct. Motsvarar det ungefär 5mg eller 7.5mg Imovane eller? Jag tycker att imovane är bättre mot ångest, men Stilnoct funkar bättre om man vill bli skum...
Citera
2017-03-12, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
På vilket sätt skulle dom vara bättre? Är nog placebo.

Ja, jag kan hålla med där - Zolpidem Ratiopharm är helt okej.
Citera
2017-03-12, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aderenalin
Hur tycker ni Sanofi stilnox funkar från shopparna ,tror det e ug personligen

Vad tycker ni som har dem eller testat dem

Dessa är kassa jämför med Apotekets.
Citera
2017-03-12, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Nja, Zopiclon verkar på endel andra receptorer också som inte benzo gör. Minns inte vad dom heter i huvudet men läste en vetenskaplig artikel om just relationen mellan Imovane/Stilnoct och bensodiazepiner... ska se om jag kanske kan hitta den igen så kan jag länka.
Men i ett nötska så har benzo monopol på vissa gaba siter/receptorer/synapser medans z-analogerna har monopol på vissa andra som inte benzo rör.. det är den snabba och enkla förklaringen.
Det sägs även att Zopiclon och Zolpidem är mer vanebildande än bensodiazepiner rent generellt.

Zopiclon eller om det kanske var Zolpidem var från början tänkt och provades som en ångestindrande medicin men man fann väll att det var såpass hypnotisk så den passade sig bättre som insomning.

Stort tack för svaret.
Citera
2017-03-12, 20:02
Medlem
Hur många mg imovane kan man max ta utan att det ska vara skadligt för kroppen?
Citera
2017-03-12, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita007
Hur många mg imovane kan man max ta utan att det ska vara skadligt för kroppen?

Rätt mycket, 10st 7.5mg är helt safe, men varför? Tar du mer än ett par stycken per kväll så kommer du för det första att fucka upp din tolerans extremt snabbt eller göra något riktigt dumt som du inte kommer minnas dagen efter och sen ångra väldigt länge..
Citera
2017-03-12, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Kronblom
Rätt mycket, 10st 7.5mg är helt safe, men varför? Tar du mer än ett par stycken per kväll så kommer du för det första att fucka upp din tolerans extremt snabbt eller göra något riktigt dumt som du inte kommer minnas dagen efter och sen ångra väldigt länge..

Sen vet jag jag inte vad du har för tolerans, en del blir helt väck av 7.5mg medans endel kan äta en karta. Så ta inte mina ord som regel för just dig. 10st är väldigt mycket och kommer enbart sluta i ångest och eventuell katastrof. Prova dig fram och lägg bort telefon och sociala medier efter intag, lita på mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in