2016-06-23, 20:52
Medlem
Fick höra att det inte finns några långtidsstudier alls på hur stilnoct och imovane påverkar kroppen. Att det endast finns studier på en vecka. Stämmer det verkligen???
Citera
2016-06-23, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexander.Delarge

Imovanetomten igår hade slängt i sig: 37,5 mg imovane
7 50cl öl.
ca 20st lergigan 25mg (varför ens? ingenting man flummar på...)

Nej fyfan, jag hade säkert skitkul igår men vad är vitsen när man minns jack shit och bara får massa ångest över det dagen efter. Nej imovane är nice nog som det är. Skippa alkoholen och rök en holk istället om du vill blanda med något.

Haha, kan inget annat än att hålla med. Man tappar ju minnet var 10 sekund och är skev som ett as, guldfiskmode =ON. Klart man har kul, men inget man kommer komma ihåg somsagt.

Tillsammans med lite cannabis dock blir det helt annat. Rekommenderas.
Citera
2016-06-24, 22:22
Medlem
Tablettaskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klmnopq
Fick höra att det inte finns några långtidsstudier alls på hur stilnoct och imovane påverkar kroppen. Att det endast finns studier på en vecka. Stämmer det verkligen???

Äter själv Imovane sen cirka 1 år tillbaka och verkar inte vara några problem att få receptet förnyat. Enligt bipacksedeln / fass så står det "Imovane används vid tillfälliga och kortvariga sömnbesvär samt under begränsad tid vid kroniska sömnbesvär."

Så inte helt omöjligt att det inte finns några längre studier hur medicinen påverkar kroppen, kan dock ej bekräfta detta. Är det läkemedelsverket man skall kontakta för ett svar ?
Citera
2016-06-25, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klmnopq

Jag har käkat Stilnoct i över ett år och har inga större men av det, inte vad jag vet iaf. Äter dem endast ca 2-3 ggr i veckan.

Mvh.
Citera
2016-06-25, 23:09
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Deppig av imovane? Är det många som upplever detta? Även efter läk.ord.dos?

Jag får aldrig biverkningar som deppighet mm på dessa. Och då är jag deprimerad redan men den blir varken mindre eller värre.
Citera
2016-06-25, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tablettasken
Äter själv Imovane sen cirka 1 år tillbaka och verkar inte vara några problem att få receptet förnyat. Enligt bipacksedeln / fass så står det "Imovane används vid tillfälliga och kortvariga sömnbesvär samt under begränsad tid vid kroniska sömnbesvär."

Så inte helt omöjligt att det inte finns några längre studier hur medicinen påverkar kroppen, kan dock ej bekräfta detta. Är det läkemedelsverket man skall kontakta för ett svar ?

Borde ju finnas studier att läsa online men jag orkar inte leta. Vet inte om det är läkemedelsverket som kan hjälpa. Måste finnas väldigt många patienter som äter medicinerna mer än en vecka.
Citera
2016-06-25, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av failuretoexist
Jag har käkat Stilnoct i över ett år och har inga större men av det, inte vad jag vet iaf. Äter dem endast ca 2-3 ggr i veckan.

Mvh.

Jag har haft stilnoct dagligen i flera år, någon gång bytt tillfälligt till imovane, nitrazepam och flunitrazepam. Vore ju trevligt med någon studie.
Citera
2016-06-26, 00:34
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanskbrud
en rolig bieffekt av imovane är att jag vågar öppna brev i samband med dom nu... räkningarna har slutat va dörrmatta.. haha.. hade en extrem ångest/fobi för brev förut.. utan någon direkt orsak

Samma här! Får jag post nu så ligger
Dem på ett bättre ställe nu
Citera
2016-06-26, 00:39
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CristDaFist
Samma här! Får jag post nu så ligger
Dem på ett bättre ställe nu

Edit.
Länge sedan jag fick hicka av imovane o skugghallisar.
Dags att sova då kanske
Citera
2016-06-26, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Deppig av imovane? Är det många som upplever detta? Även efter läk.ord.dos?

Verkligen inte. Snarare tvärtom skulle jag säga.
Citera
2016-06-27, 17:30
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreshToDeath
Verkligen inte. Snarare tvärtom skulle jag säga.

Jag och många fler blir det, dagen efter. Det är väl en del av abstinensen antar jag... Åt helvete är det iaf och gör att det inte går att ta skiten.
Citera
2016-06-27, 20:36
Medlem
Stoorhaters avatar
Bara jag som tycker att saker som gardiner börjar röra på sig fram och tillbaka när man stirrar för länge på dem? Efter ca 7,5mg x 3-5.

Nice känns det iaf även om det mest blir minnesluckor i efterhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in