2015-10-15, 17:26
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ex69-dtr
Haha, ja det blir lätt så. Hatkärlek till kreativiteten som zopiklon/zolpidem ger oss! Skulle nog somnat bra av dom varje kväll om det inte va så att man får tusentals idéer och projekt som verkligen inte kan vänta tills imorgon.

Haha aa, hatkärlek är rätt ord! Till slut insåg jag att jag verkligen inte hinner klart det mesta så
fick jag idén att gå sova istället. Hann dock klart en skiss/målning så det var schysst. Resten tar jag tag i idag eller har redan börjat :
Citera
2015-10-15, 17:34
Medlem
iDunos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Girl1990
Tack för svar! vad är oxazepam? är det propavanen eller sobril?.

Jag testar CT och kommer ta 1 propavan på natten (är som sagt ångesten jag är rädd för, sömnlösheten är det lungt med).

Längesedan man rökte (det bästa att sova på)

Har ingen riktig läkarkontakt (går via en ssk) ringde igår och sa att jag ville ha propavan (fast jag har 2 askar imovane) och fick det direkt utan att fråga varför. Så de skriver bara ut, ingen uppföljning eller något. Är tyvärr så, därför vänder jag mig hit till fb (ni verkar ha mer kunskap en läkarna)

Oxazepam är oxascand / sobril det verkande ämnet. Att få propavan är inga problem. ända man får av det är restlesslegs yay... Själv får jag aldrig något utskrivet.. undrar varför? Har ingen historia med problem med droger så vitt de vet förutom en gång för ett år sedan när det blev lite väl mycket...
Bästa du kan göra om du vill sluta med imovanen är att ge det till mig.

Sömnlöshet och ångest går tyvärr hand i hand...
Citera
2015-10-15, 17:39
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PartyByMyself
Ja, verkar som du fann svaret själv på din fråga.

Så hur mycket vart det?

Haha ja sånt händer mig ofta och jag väntar på svar var men sedan trycker i mig ändå

Det var 7.5mg styrka på dom. Runt 4-5 st om jag minns rätt utan tolerans haha
Citera
2015-10-15, 17:48
Medlem
iDunos avatar
Citat:
.
Du kan även prova lergigan och melatonin.
Lyckos dig att du får vara sjukskriven det får inte jag yay... det passade inte. Jag skall jobba fast jag har socialfobi telefonskräck och agrofobi sömnproblem och panikångest samt får vredesutbrott på nätterna när jag inte har lugnande.. och pank samt saknar egen bostad bor i en stuga utan vatten toalett eller chans till att laga mat... men men skit skall skit ha..
Nej sociala skulle jag till där jag blev nekad och orkar inte ta fighten..
Mitt liv ryms i en ryggsäck och en flyttlåda.

Har ett rep när botten är nådd så att säga.

så skäms inte över dina problem.

Kommer nog ångra inlägget när jag nyktrat till men så får det bli.
Citera
2015-10-15, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iDuno
Du kan även prova lergigan och melatonin.
Lyckos dig att du får vara sjukskriven det får inte jag yay... det passade inte. Jag skall jobba fast jag har socialfobi telefonskräck och agrofobi sömnproblem och panikångest samt får vredesutbrott på nätterna när jag inte har lugnande.. och pank samt saknar egen bostad bor i en stuga utan vatten toalett eller chans till att laga mat... men men skit skall skit ha..
Nej sociala skulle jag till där jag blev nekad och orkar inte ta fighten..
Mitt liv ryms i en ryggsäck och en flyttlåda.

Har ett rep när botten är nådd så att säga.

så skäms inte över dina problem.

Kommer nog ångra inlägget när jag nyktrat till men så får det bli.

Jag har lergigan och atarax hemma, men är inte så effektivt.
Det är inte roligt att vara sjukskriven, jag har varit det sedan i februari. Hoppas jag ska få ordning på allting och kunna jobba i vår. Förstår att det är jobbigt för dig att jobba har själv gad, socialfobi och panikångest, samt en add utredning pågång. Har mått psykiskt dåligt sedan lekis.
Är ledsen att du har det så svårt med bostad, önskar jag kunde hjälpa (som jag alltid vill göra med alla) . (De säger att det var därför allting brast i våras för jag hjälper alla andra).

Inget du behöver ångra, har lärt mig att man inte ska ångra något (saker som inte går att påverka) man slösar för mycket energi. ¨

Alla har vi våra problem, kämpa vidare!
Citera
2015-10-15, 19:24
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relentless666
Usch, jag håller på att gå under totalt pga sömnbrist. Min läkare har skrivit ut nasonex, seratin, cerigan (eller vad den heter) och nu till slut imovane. Men inte ens den hjälper. Att somna har jag inte så problem med, det är mer att jag vaknar efter en timme, somnar, vaknar efter 30 min eller så. Kan iktrovil vara något istället för imovane?

Du kanske har apne? Det ska man alltid kolla upp om man vaknar ofta.
Citera
2015-10-15, 22:06
Medlem
iDunos avatar
Citat:
Jag har lergigan och atarax hemma, men är inte så effektivt.
Det är inte roligt att vara sjukskriven, jag har varit det sedan i februari. Hoppas jag ska få ordning på allting och kunna jobba i vår. Förstår att det är jobbigt för dig att jobba har själv gad, socialfobi och panikångest, samt en add utredning pågång. Har mått psykiskt dåligt sedan lekis.
Är ledsen att du har det så svårt med bostad, önskar jag kunde hjälpa (som jag alltid vill göra med alla) . (De säger att det var därför allting brast i våras för jag hjälper alla andra).

Inget du behöver ångra, har lärt mig att man inte ska ångra något (saker som inte går att påverka) man slösar för mycket energi. ¨

Alla har vi våra problem, kämpa vidare!
Haha är också mitt i en ADD utredning. Dock känner jag att jag inte vill hjälpa människor. Har aldrrig känt det jag gillar mer att titta på människor skådar dem om du förstår vad jag menar och kan inte riktigt känna deras problem, en annan människas problem rör mig inte så mycket i ryggen. Men vi får se vad utredningen säger.
Har själv lidit av depression sedan 8-10års ålder. men inte tagit tag i problemen nu förens 20år senare känns lite sent men ja det är väl bättre sent än aldrig. Men har inte riktigt lidit utav det när jag knegat halva livet helt otroligt att jag fick stanna på mitt jobb så länge som jag fick. Men jag knegade väl på bra tills dem fick för sig att anställa bemanningsföretag.

Vad är GAD sett det några gånger men inte bytt mig om att googla det.

Bättre att vara sjukskriven och få någon typ av ekonomisk hjälp än att göra annan skit som troligen kommer ge en stor ångest senare i livet...

Och så är det här helt fel tråd att gagga om dessa saker. Är det något du vill säga eller svara på så får vi nog ta det på PM.

Ingen stress med stess!
Citera
2015-10-15, 22:14
Medlem
Nån som kombinerar 20 mg stilnoct med standarddosen theralen? Van vid stilnoct, inte tagit theralen på 15 år. Hur lång tid är det risk att jag sover?
Citera
2015-10-15, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iDuno
Vad är GAD sett det några gånger men inte bytt mig om att googla det.

Kort beskrivet, att man har ångest generellt. Man har ångest utan att egentligen veta varför, den sitter bara där i stort sätt heela tiden.
Citera
2015-10-15, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klmnopq
Nån som kombinerar 20 mg stilnoct med standarddosen theralen? Van vid stilnoct, inte tagit theralen på 15 år. Hur lång tid är det risk att jag sover?

10h eller längre är inte omöjligt. Och seg som fan blir man av thera, så ingen stor ork att komma upp ur sängen direkt.
Citera
2015-10-15, 22:38
Medlem
Citat:
10h eller längre är inte omöjligt. Och seg som fan blir man av thera, så ingen stor ork att komma upp ur sängen direkt.

Skulle gärna sova bort hela helgen om det bara gick men måste upp relativt tidigt lör och sön. Den där segheten kommer jag ihåg hur mycket jag hatade. Men fick theralen utskrivet idag på egen begäran för att sova. Ny läkarbedömning och förhoppningsvis nya mediciner på måndag.
Citera
2015-10-15, 23:07
Medlem
iDunos avatar
Citat:
Kort beskrivet, att man har ångest generellt. Man har ångest utan att egentligen veta varför, den sitter bara där i stort sätt heela tiden.
Jaha då har Jag nog en släng av det..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in