2016-06-14, 18:09
Medlem
juju_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingdead
Skräp å lömska droger duger inte äns som sömnpiller.. Bra om man vill bli skum men inga kul eller användbart preparat enligt mig iaf.

Riktigt bra för ångest å minnesluckor stora som vintergatan. Till annat är det värdelöst.
Citera
2016-06-14, 22:37
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juju_man
Riktigt bra för ångest å minnesluckor stora som vintergatan. Till annat är det värdelöst.

Ja, z-analoger är fanimej skit. De är mysiga ibland men ger fan alltid ångest och depp dagen efter, oavsett dos. Sen går toleransen upp i taket på nolltid och man måste ta mer och mer för att få samma effekt. Däremot ökar "baksmällan" för varje höjning och det slutar lätt med att man tar varje dag, mer och mer och sen är man fast på skiten. Jag har testat många droger, inkl. benzo (som jag tar sporadiskt men kontrollerat) men z-analoger är det ENDA jag blivit fast på.

Ni som leker med dessa, tänk efter både en och två gånger. LÖMSKA jävla droger är det, och rätt tunga också om man tänker på de konsekvenser de kan orsaka.
Citera
2016-06-16, 21:26
Medlem
500ghzs avatar
Då var det dags för någon kartong igen.
Sist jag skrev i tråden var det om att man blir så jävla deppig dagen efter. Men vad gör man inte för att få sova lite.
Någon som har en bra lösning på det? Benzo lär ju hjälpa men passar sig inte riktigt på jobbet.
Citera
2016-06-16, 23:00
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 500ghz
Då var det dags för någon kartong igen.
Sist jag skrev i tråden var det om att man blir så jävla deppig dagen efter. Men vad gör man inte för att få sova lite.
Någon som har en bra lösning på det? Benzo lär ju hjälpa men passar sig inte riktigt på jobbet.

Ja, jag håller helt med dig om att man blir deppig som fan. Kunde inte sova igår och tog en (en!) Stilnoct 10a. Nu är jag visserligen inne i en livskris som det är men fan vad mycket värre det blev. Bättre en sömnlös natt än detta.
Citera
2016-06-16, 23:20
Medlem
500ghzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Ja, jag håller helt med dig om att man blir deppig som fan. Kunde inte sova igår och tog en (en!) Stilnoct 10a. Nu är jag visserligen inne i en livskris som det är men fan vad mycket värre det blev. Bättre en sömnlös natt än detta.
Mjo, en sömnlös natt är ju inte så farligt. Värre när det blir flera dagar i rad.
Slutar väl med att man få äta skiten på dagarna med.
Citera
2016-06-17, 01:02
Medlem
utan.att.stannas avatar
Deppig av imovane? Är det många som upplever detta? Även efter läk.ord.dos?
Citera
2016-06-17, 02:46
Medlem
Deppig på Z-Analoger? Det har jag aldrig upplevt, inte en endaste gång faktiskt. Ni tror inte det är något annat som spökar i era hjärnor?
Däremot kan man bli sjukt deppig när man vaknar upp ur en stilnoct+alkohol fylla...ja ni vet.

Mvh.
Citera
2016-06-17, 08:35
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av failuretoexist
Deppig på Z-Analoger? Det har jag aldrig upplevt, inte en endaste gång faktiskt. Ni tror inte det är något annat som spökar i era hjärnor?
Däremot kan man bli sjukt deppig när man vaknar upp ur en stilnoct+alkohol fylla...ja ni vet.

Mvh.

Nej, jag är helt säker och det är särskilt på Imovane. Googla zopliclone och depression så hittar du en hel del.

Min teori är att Imivanen påverkan Serotoninet, för dom gångerna jag tar 5-htp dagen efter Imovane är det inte alls samma deppighet. Har även hittat en del info som tyder på det. I övrigt kan jag inte äta medicinen då jag alltid drabbas av det. Och jag har mycket erfarenhet av dessa preparat så jag vet vad jag pratar om.

Ämnet har för övrigt behandlats i tråden flera gånger och det är inte bara jag som får detta.
Citera
2016-06-17, 15:14
Medlem
ramsays avatar
Zolpidem iv är riktigt underbart, snacka om meningslöst ta oralt i annat än medicinskt syfte.
Citera
2016-06-18, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Ja, z-analoger är fanimej skit. De är mysiga ibland men ger fan alltid ångest och depp dagen efter, oavsett dos. Sen går toleransen upp i taket på nolltid och man måste ta mer och mer för att få samma effekt. Däremot ökar "baksmällan" för varje höjning och det slutar lätt med att man tar varje dag, mer och mer och sen är man fast på skiten. Jag har testat många droger, inkl. benzo (som jag tar sporadiskt men kontrollerat) men z-analoger är det ENDA jag blivit fast på.

Ni som leker med dessa, tänk efter både en och två gånger. LÖMSKA jävla droger är det, och rätt tunga också om man tänker på de konsekvenser de kan orsaka.

Instämmer.. Jag har en riktig hat/kärlek till z-analoger den hypnotiska effekten + kort halverings tid gör att man vid ett fysiskt beroende lider av -At varje förmiddag enda lösningen på det är att ta någon svag benso på dagen låg dos av sobril tycker jag funkar bra. Jag skulle sluta om jag inte led av kronisk smärta som blir värre vid sömnbrist..
Citera
2016-06-18, 21:35
Medlem
Alexander.Delarges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Ett tips till er som vill göra uppehåll men har svårt.

Köp Dimor (läkemedel mot diarré) på apoteket och käka 4-5 st, den tar bort all AT samt att man sover skönt.

Jag får faktiskt en kroppslig ångestdämpande effekt av Dimor, trots att den inte påverkar hjärnan. Den dövar bort kroppen lite på ett skönt sätt.'

Och nej, det är inte placebo jag känner. Jag har själv funderat på om det kan vara det, men har kommit fram till att det inte är placebo.

FUCK NO. Av allt jag har tryckt i mig någonsin i medicinväg är dimor det värsta. Blev helt sjukt förstoppad och det var som att man hade en tegelsten i magen. Och käka den för annan anledning än att man ska sitta på knökfull buss i 10 timmar med magsjuka - aldrig i hela livet.
Citera
2016-06-19, 23:57
Medlem
Alexander.Delarges avatar
Haha måste bara igen varna för kombinationen imovane + alkohol..

Var sjukt uppe i varv igår efter jobbet och ville bara relaxa när jag kom hem. Så jag tog 3 st 7,5mg imovane och sköljde ner med en bira. Tänkte njuta av ruset en timme sen slagga.

Sitter och tar det lugnt bara och väntar på att dom ska kicka in. Går och tar en dusch för att fördriva tiden. Sätter mig sedan vid datorn i bara handduk och efter detta är det helt svart.

Vaknar kl 14 idag med byxor på. Det första jag ser är att min ena högtalare (riktigt bra sådan) ligger nerriven på golvet, med stora stötskador. Anar genast oråd och gissar att jag inte gick och la mig direkt efter igår. Mycket riktigt, nästa sak jag ser är min tavla med glasram som ligger i tusen bitar i badrummet (den hänger i mitt sovrum annars - inget glas där), det är blod blandat med öl ÖVERALLT och det stinker bira. Jag följer blodspåren och väl i köket ligger det ölburkar lite här och där, en stor stor skål står mitt på golvet fylld med något som liknar cocacola till utseende men är helt doft- och smaklöst. Jag har inte ens en gissning på vad det kan innehålla. Jag har även slitit ut hela högra sidan av min garderob och lagt allt som låg där på golvet istället. Som tur är stänger jag alltid av telefonen när jag ska flumma så där var det lugnt, men har skrivit ett riktigt skevt meddelande till en god vän på facebook som jag knappt begriper nu idag. Jag loggade även in på mitt steamkonto och ser att jag har spelat 2 games counterstrike inatt, 5 kills över 2 matcher, hehe.

Imovanetomten igår hade slängt i sig: 37,5 mg imovane
7 50cl öl.
ca 20st lergigan 25mg (varför ens? ingenting man flummar på...)

Nej fyfan, jag hade säkert skitkul igår men vad är vitsen när man minns jack shit och bara får massa ångest över det dagen efter. Nej imovane är nice nog som det är. Skippa alkoholen och rök en holk istället om du vill blanda med något.
Senast redigerad av Alexander.Delarge 2016-06-20 kl. 00:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in