2017-09-09, 22:19
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Nej, aldrig märkt oavsett dosering.

Verkar olika för vissa då
Citera
2017-09-09, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Verkar olika för vissa då
Yes.

"Biverkningar

Ca 10 % av behandlade patienter upplever någon form av biverkan. Den vanligaste biverkan är en bitter smak, ofta övergående, som uppträder hos ca 4 % av patienterna i kliniska studier, därnäst kommer dåsighet, som är dosberoende."

http://www.fass.se/LIF/product?1&npl...3#side-effects

"Dåsighet, dysgeusi (bitter/metallisk smak)"
Citera
2017-09-10, 00:18
Medlem
Extremeflys avatar
Ah jag förstår. Samma med stilnoct då antar jag.
Vilken föredrar du sanval eller de avlånga?
Citera
2017-09-10, 14:25
Medlem
kool-g-raps avatar
Citat:
hehe ok. Ja de är ju ingen höjdare direkt i smak eller så. Någon mer som vet hur den smakar innan man svalt den?

De smakar inte illa innan man svalt dom då det är en hinna över tabletten som ska hindra smaklökarna från att komma i kontakt med den vidriga smaken. Jag har ibland delat på imovane och råkat få kontakt med ämnet och de smakar helt fruktansvärt milt uttryckt!!

Metall smaken man får efter typ 1h älskar jag dock, bland de bästa med imovane.
Citera
2017-09-10, 15:14
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kool-g-rap
De smakar inte illa innan man svalt dom då det är en hinna över tabletten som ska hindra smaklökarna från att komma i kontakt med den vidriga smaken. Jag har ibland delat på imovane och råkat få kontakt med ämnet och de smakar helt fruktansvärt milt uttryckt!!

Om man testar o göra som du o delar tabletten. Vad för smak fick du i munnen då :P
Citera
2017-09-13, 20:20
Medlem
Citat:
Om man testar o göra som du o delar tabletten. Vad för smak fick du i munnen då :P
De smakar bara otroligt beskt typ. Jag brukade tugga dem innan så man kan vänja sig, men det smakar inte gott direkt
Citera
2017-09-14, 08:59
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kool-g-rap

Den här metalliska bittra smaken försvann tidigt i behandlingen för mig (inom några veckor), precis som flera andra av dess effekter och bieffekter. Vid regelbundet bruk i sömnsyfte, alltså.
Citera
2017-09-14, 20:37
Medlem
Extremeflys avatar
Vilken är er favorit? Imovane eller stilnoct? Utveckla gärna varför också
Citera
2017-09-14, 21:10
Bannlyst
Citat:
Hehe, tycker de är lika bra. Men jag har främst använt Imovane i mina dagar. Finns ingen anledning att byta medicin när den fungerar liksom.
Citera
2017-09-15, 11:01
Medlem
No6s avatar
Mina Imovane-dagar är över sedan snart 4 år tillbaka när de slutade fungera. Så idag bytte jag till Stilnoct 10 mg. Vilket märke är bäst, är det originalet Stilnoct från Sanofi man ska hämta ut? Jag vet att det är samma läkemedel, men t.ex. när det gäller Imovane har jag alltid haft Meda som jag tycker varit markant bättre än Pilums skräp.
Citera
2017-09-15, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahardamp
Jag älskar också smaken, Så det är nog vi 2 mot världen

Jag känner inte heller denna hemska metallsmaken som orsakade många problem i början, när jag drack mjölk, när jag åt en vanlig middag. Men, men efter några år så klarar jag av den.
Citera
2017-09-15, 11:20
Medlem
Citat:

Imovane sitter i kroppen mycket längre. Zolpidem blir man dålig i magen av, diarré m.m.

Zolpidem har ingen dålig smak, den där kemikalie smaken som finns i många mediciner. Anledningen till att man har den äckliga och hemska metallsmaken i Imovane, kan ju bero på att man ej ska kunna skada sig genom att hela i sig för många. Dålig i magen kan också bli av Imovane.

Ibland kan faktiskt det räcka med 2 tabletter Zolpidem och så då går man och inte lägger sig, och börjar upptäcka en "annan värld", där hemma :- )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in