2013-08-12, 18:02
Medlem
T-L-Ks avatar
Jag har nu kommit på en grej med imovane/zopiklon som jag har undersökt noga.
Jag får snabbare och mer effekt utav generiska 7.5mg än riktiga imovane meda 5mg.

Alltså, 15mg utav zopiklon pilum 7.5 tabletter är bättre än 15mg av imovane meda 5mg.

Tycker det här är jätte konstigt, detta kan inte vara placebo heller, jag har väldig mycket erfarenhet när det kommer till zopiklon.

Någon annan där ute som även upplevt detta eller kan komma med någon förklaring?
Citera
2013-08-12, 18:04
Medlem
RockyRambos avatar
Jag har levt fan pa stilnoct for mkt langesen, ngt jag absolut inte kommer ihag. Fick dock ett 30 pack nyligen som jag tagit vid sanggaende som man ska. Nu har jag 7 kvar och aven 10mg xanor och folkbenso/folkol. Har en trad om rad, men har redan borjat med 15 mg stilnoct och 1,5 folkol.

ngn skrev att tricket med imovane (som jag haft i flera ar) ar att ta minsta mojliga mangd. Jag fick hallisar en gang av en halv 7,5:a. Sa det kan stamma.

Citera
2013-08-12, 18:07
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-L-K
Jag har nu kommit på en grej med imovane/zopiklon som jag har undersökt noga.
Jag får snabbare och mer effekt utav generiska 7.5mg än riktiga imovane meda 5mg.

Alltså, 15mg utav zopiklon pilum 7.5 tabletter är bättre än 15mg av imovane meda 5mg.

Tycker det här är jätte konstigt, detta kan inte vara placebo heller, jag har väldig mycket erfarenhet när det kommer till zopiklon.

Någon annan där ute som även upplevt detta eller kan komma med någon förklaring?
Det beror säkert på bindemedel och annat i tabletterna. Finns andra exempel på detta - Xanor ksalol slår snabbare än Upjohn tex (imo). Valium Apaurine slår snabbast och hårdast av alla valium jag testat.
Bindemedel och annat säkerligen som påverkar.
Citera
2013-08-12, 18:46
Medlem
T-L-Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Det beror säkert på bindemedel och annat i tabletterna. Finns andra exempel på detta - Xanor ksalol slår snabbare än Upjohn tex (imo). Valium Apaurine slår snabbast och hårdast av alla valium jag testat.
Bindemedel och annat säkerligen som påverkar.

Jo det var min tanke också, men det känns fortfarande som att lite bindmedel och överdrag på tabletterna inte kan göra så stor skillnad. Men det måste väl vara så.
Citera
2013-08-12, 20:28
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-L-K
Jo det var min tanke också, men det känns fortfarande som att lite bindmedel och överdrag på tabletterna inte kan göra så stor skillnad. Men det måste väl vara så.

Jag upplever samma sak. Gillar inte imovane meda 5mg alls.
Citera
2013-08-12, 20:33
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockyRambo
Jag har levt fan pa stilnoct for mkt langesen, ngt jag absolut inte kommer ihag. Fick dock ett 30 pack nyligen som jag tagit vid sanggaende som man ska. Nu har jag 7 kvar och aven 10mg xanor och folkbenso/folkol. Har en trad om rad, men har redan borjat med 15 mg stilnoct och 1,5 folkol.

ngn skrev att tricket med imovane (som jag haft i flera ar) ar att ta minsta mojliga mangd. Jag fick hallisar en gang av en halv 7,5:a. Sa det kan stamma.

Av egen erfarenhet är zolpidem i kombination med alkohol inget man får ut något bra av.

Minnesluckor samt att man gör idiotiska saker.
Citera
2013-08-13, 00:37
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Meda funkar riktigt bra för mig.

Kan tipsa om att tugga sönder tabletterna innan man sväljer och aldrig gå över 10mg/natt
Helst aldrig över 7,5mg.
Fungerar fortfarande för mig trots två års löpande recept.
2-3 veckor totalt som jag varit "ren" sista två åren.
Citera
2013-08-13, 01:33
Medlem
Kan man röka det? Skjuta upp kanske?
Citera
2013-08-13, 08:40
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Kan man röka det? Skjuta upp kanske?

Skjuta vadå? Zopiklon är meningslöst att injicera.

Zolpidem däremot går att injicera. Var försiktig med doserna bara. Det brukar vara så att man injicerar en lösning, sedan är det svart x antal timmar framåt.
Citera
2013-08-13, 13:16
Medlem
Tja! Kan inte sova om nätterna så tänkre kolla med er om ni kan hjälpa mig .
Borde kunna få tag i zolpidem, Nitrazepam, etizolam och xanor relativt enkelt. Vilken av dessa borde passa bäst i några veckor framåt? Vill bara kunna somna om nätterna.
Mvh!
Citera
2013-08-13, 15:32
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edwin.
Borde kunna få tag i zolpidem, Nitrazepam, etizolam och xanor relativt enkelt. Vilken av dessa borde passa bäst i några veckor framåt? Vill bara kunna somna om nätterna.
Mvh!
På mig funkar Zolpidem fint på nätterna, prova.
Citera
2013-08-13, 16:02
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edwin.
Mvh!

Om du tänkt ta för att sova så är ju zolpidem eller nitrazepam bäst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in