2009-07-11, 11:04
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambience
Hur många dagar i veckan kan man ta 1-2 st 5mg Stilnoct för att sova, utan att utveckla tolerans och/eller beroende?

Som det ser ut nu behöver jag dem varje natt vilket är lite oroväckande.

Jag har tagit 15 mg Zopiklon per natt i ca 6 år och jag somnar fortfarande av dom.
Citera
2009-07-12, 00:18
Medlem
Trött=mer hög?

Om jag tex trycker i mig 1-2 propavan så att jag blir dåsig, för att sen trycka i mig 2-3 Imovane, kommer jag att bli mer hög(eller att det iallafall känns som det) än om jag inte tog propavanen?
Citera
2009-07-12, 02:59
Medlem
1,2-tetraheptans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malmon
Om jag tex trycker i mig 1-2 propavan så att jag blir dåsig, för att sen trycka i mig 2-3 Imovane, kommer jag att bli mer hög(eller att det iallafall känns som det) än om jag inte tog propavanen?
Tror det kanske finns lite för stor risk för att somna, där, kanske?
Citera
2009-07-12, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1,2-tetraheptan
Tror det kanske finns lite för stor risk för att somna, där, kanske?

Inga problem med 1 prop iallafall.

Men under den vakna tiden då, finns "risken" för att man blir mer "hög" ?
Citera
2009-07-12, 13:52
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Inga problem med 1 prop iallafall.

Men under den vakna tiden då, finns "risken" för att man blir mer "hög" ?

Du blir trött av propavanen och hög av imovanen. Du blir alltså inte mer "hög" för att du tar ett par Propavan.
Citera
2009-07-12, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Du blir trött av propavanen och hög av imovanen. Du blir alltså inte mer "hög" för att du tar ett par Propavan.

Ok, men hade för mig att man är mer "svag" för substanser ifall man är trött och sliten än utvilad och pigg.
Citera
2009-07-13, 22:45
Medlem
NoizeMCs avatar
har testat imovane (zopiklon 7,5mg) ca 10-15 gånger för att kunna somna och landa ner från en meph tripp. Det funkade perfekt

Vad händer om man tar en hel karta imovane (8x7,5mg) för att flumma? Är det farligt? Somnar jag direkt?

Sorry för noob-frågor men vad ska man göra om man är nybörjare på sånt
Citera
2009-07-14, 00:02
Medlem
henke1984s avatar
Förmodligen minneslucka på ett par timmar där du gjort en massa dumt,Ringer massa konstiga samtal när du slutligen...............

vaknar upp naken i köket med en kastrul på huvet och telefon i handen. Spagetti i taket å ketchup på väggen.

Typ

Citat:
Ursprungligen postat av NoizeMC
har testat imovane (zopiklon 7,5mg) ca 10-15 gånger för att kunna somna och landa ner från en meph tripp. Det funkade perfekt

Vad händer om man tar en hel karta imovane (8x7,5mg) för att flumma? Är det farligt? Somnar jag direkt?

Sorry för noob-frågor men vad ska man göra om man är nybörjare på sånt
Citera
2009-07-14, 00:07
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henke1984
Förmodligen minneslucka på ett par timmar där du gjort en massa dumt,Ringer massa konstiga samtal när du slutligen...............

vaknar upp naken i köket med en kastrul på huvet och telefon i handen. Spagetti i taket å ketchup på väggen.

Typ

... Med andra ord: Dosen är inte farlig, du somnar inte direkt. Du blir helt efterbliven och gör sjuka grejer. Du minns det inte efteråt. Du kommer ha rivit allting omkring dig och ha blåmärken, rivsår och eventuella skärsår på kroppen.

Have fun!
Citera
2009-07-14, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManMannen
... Med andra ord: Dosen är inte farlig, du somnar inte direkt. Du blir helt efterbliven och gör sjuka grejer. Du minns det inte efteråt. Du kommer ha rivit allting omkring dig och ha blåmärken, rivsår och eventuella skärsår på kroppen.

Have fun!

Nu överdriver ni en aning här va, ge grabben lite andrum

Angående det han skrev: en karta är 10 och inte 8st!
Citera
2009-07-15, 18:33
Medlem
chutles avatar
Citat:
Nu överdriver ni en aning här va, ge grabben lite andrum

Angående det han skrev: en karta är 10 och inte 8st!
10 är vanligast, men det finns inga bestämda mått hur en karta ska vara, finns 2,4,8,15 m.m.

Sen är det bara jag som inte blir totalt väck?, jag har aldrig gjort något jag ångrat(utom löjligt stora påfyllningar, jag måste ha kartorna på långt avstånd från mig) eller fått en minneslucka av zolpidem.

En sak till, hur lång tid tar det innan toleransen nästan går till noll?, är det ungefär använda dagar?, använda dagar*3?.
Citera
2009-07-15, 21:51
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chutle
10 är vanligast, men det finns inga bestämda mått hur en karta ska vara, finns 2,4,8,15 m.m.

Sen är det bara jag som inte blir totalt väck?, jag har aldrig gjort något jag ångrat(utom löjligt stora påfyllningar, jag måste ha kartorna på långt avstånd från mig) eller fått en minneslucka av zolpidem.

En sak till, hur lång tid tar det innan toleransen nästan går till noll?, är det ungefär använda dagar?, använda dagar*3?.

Känner igen mig i vad du beskriver, har aldrig gjort något riktigt dumt på zolp (det var väl nån här på fb som vaknade i ett dike utan jacka mitt i vintern?). Dock sjunker mitt omdöme totalt: jag fattar inte att det är olämpligt att ringa exflickvänner kl 00:30 osv.
Värre än så har det inte blivit. Det har aldrig varit någon som i efterhand frågat mig om jag varit påverkad av något eller så.
Är man dock "mitt i livet" med jobb, kärleksrelationer osv så kanske mna bör passa dig för zolp dock.
Jag brukar alltid lägga en lapp vid datorn/tlf med ett budskap i stil med "tänk två gånger" och då skiter jag i princip alltid i dumheter.

edit: att döma av alla mina skriv/stavfel i den här posten är jag riktigt jävla flöddrad. my apologiez. Jag älskar er alla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in