Citat:
Ursprungligen postat av RinkRat
Jag har ätit zopiklon, Propavan, Sonata, apodorm (Benzo), Xanor(Benzo), Stesolid känd även som valium (Benzo), utan att aldrig fått några minnesluckor som med stilnocten. Stilnocten eller (Zolpidem) är bland det värsta jag ätit de förstörde mitt äktenskap samt mitt liv med mina barn när de var små. Nu är det ju inte tabletternas fel utan mitt att jag inte insåg riskerna med dessa jävulstabletter. Jag rekommenderar ingen att börja ta dessa. Välj något annat istället som Zopiklon och propavan t ex, eller Theralen.
Jo, jag försökte inte alls säga emot att zolpidem är farligt, även om min egen erfarenhet av det endast är som högst effektiv insomningstablett.
Det är väl olika hur känslig man är för effekterna, men när jag fick dem utskrivna för x antal år sedan tog jag ordinerad dos, lade mig, och somnade sött för att vakna på morgonen och fortfarande ha kvar resten av pillren. Mina sömnproblem har dock blivit värre sedan dess och innefattar nu även usel sömnkvalité samt (ibland) flera nattliga uppvaknanden, och det tror jag inte zolpidem hjälper mot eftersom det är så korttidsverkande. Zopiklon funkar hyfsat, men det riktiga dundret är långtidsverkande benso som klonazepam.