2009-02-02, 18:07
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horribel_gås
Fick nyligen en karta zolpidem av en vän.
Har tänkt prova att sova på en bara för skojs skull. Jag har aldrig haft sömnbesvär innan och har inga nu.
Är detta en dum idé?
Och nej jag har inte tänkt att börja käka dom varje kväll, vill bara testa.

Sen undrar jag hur det egentligen är men zolpidem. Det ska väll tydligen ge ett lite trippaktigt stadie med hallisar och dylikt om man håller sig vaken. Men får man det fruktade benzo-zombie blackouten och lever rövare även fast man inte blandar med alkohol?

Kan nämnas att jag inte har någon benzo erfarenhet överhuvudtaget.

Ta en och gå och lägg dig. Ha helst inga fler tabletter hemma. Du kommer antagligen att börja må bra efter någon kvart och komma på den briljanta tanken att jävlar va bra jag mår, det blir nog ännu bättre om jag tar en till. och sedan brakar hela helvetet lös. Det krävs ingen alkohol för att tappa det rätt så rejält på Zolpidem, framförallt första gångerna du tar tabletterna.
Citera
2009-02-02, 18:41
Medlem
Horribel_gåss avatar
Tack för svaret Himmler!
Okej det låter rätt seriöst det där. Men har man fortfarande något slags omdöme när man tagit 1? Är man bara lite sugen eller kommer man garanterat ta en till för att man har dom tills hands?

Jaså det blir mys effekter också? Men rekommenderar du att jag bör sova direkt, eller ska jag ligga vaken i sängen ett tag och lyssna på musik eller liknande för nöjets skull? Kan 1st lätt sluta med paranoia och obehags känslor?

Har erfarenheter av bland annat cb, dxm och mephedrone.
Citera
2009-02-02, 18:53
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Tack för svaret Himmler!
Okej det låter rätt seriöst det där. Men har man fortfarande något slags omdöme när man tagit 1? Är man bara lite sugen eller kommer man garanterat ta en till för att man har dom tills hands?

Jaså det blir mys effekter också? Men rekommenderar du att jag bör sova direkt, eller ska jag ligga vaken i sängen ett tag och lyssna på musik eller liknande för nöjets skull? Kan 1st lätt sluta med paranoia och obehags känslor?

Har erfarenheter av bland annat cb, dxm och mephedrone.

Du blir snarare lugn och behaglig och inte nojjig för fem öre. Det är där faran ligger. Jag minns att jag älskade att ligga i sängen och bla visa fingret för diverse hallucinationer på den gamla goda tiden när jag "sov" på Stilnoct. Men som sagt. En tablett kan lätt bli 30 eller i ditt fall 10 så ha inte alla hemma. Och ja, du kan känna lite myskänslor på 10 mg om du inte har någon tolerans alls.
Citera
2009-02-02, 19:25
Medlem
Horribel_gåss avatar
Kanske borde strunta i det helt då. Behöver ju inte dom för att kunna sova utan mer en kul grej.

Men om jag skulle gå ut och lägga resten av kartan i garaget, kommer jag bli så toksugen och ha så dåligt omdöme att jag springer ut och hämtar resten? Har man inget vett kvar i skalen under påverkan av 1?

Ledsen att jag tjatar men är sugen på att prova!
Citera
2009-02-02, 19:32
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Kanske borde strunta i det helt då. Behöver ju inte dom för att kunna sova utan mer en kul grej.

Men om jag skulle gå ut och lägga resten av kartan i garaget, kommer jag bli så toksugen och ha så dåligt omdöme att jag springer ut och hämtar resten? Har man inget vett kvar i skalen under påverkan av 1?

Ledsen att jag tjatar men är sugen på att prova!

Helt individuellt. Men jag tror inte att du blir särskilt väck av en tablett. Men det kan hända, och om du inte blir det så finns chansen att blir besviken och slänger i dig fler pga den anledningen.
Citera
2009-02-02, 20:45
Medlem
ManMannens avatar
Jävlar vad folk blev väcka på Zolpidem i helgen. Har själv aldrig upplevt eller sett någon uppleva så skeva grejer. Lyckligtvis höll man sig ifrån skiten. Efter så lite sömn och så mycket vaket vet man inte vad fan som kan hända. Speciellt inte med tanke på min bakrund med tomten...
Citera
2009-02-02, 20:48
Medlem
Problemet på zolpidem är ju ofta att man tror att man inte känner så mycket och äter fler = mongo.
Citera
2009-02-02, 21:02
Medlem
Själv så har jag enbart goda(även om dom är få) minnen på stilnoct.

Fråga syrran om hon vill knulla, pissa ut från min franska balkong 22:00 en fredag (bor centralt), tugga upp ett stort hål i läppen m.m
Citera
2009-02-02, 21:16
Medlem
Ta aldrig flera zopiledem, dvs även Stilnoct. Man blir helt borta utav dom och man vet inte vad man gör. Dessa tabletter är helvetestabletter. Jag gick ut och satte mig i bilen och körde mitt i natten medans jag trodde att jag sov. Jag hade tagit på mig mina kläder, skor, gått ner till bilen startat den och kört iväg tills jag smällde in i baken på en annan bil i 30 km i timmen enl databoxen i min bil. Jag bara mins att jag gick och la mig för att sova och nästa minne är att jag står och glor på min och den andres krockskadade bil. Ta för helvete aldrig zopildem, välj i så fall hellre Zopiklon/imovane eller annan benzodiazepin som inte ger dessa störningar....
Citera
2009-02-02, 21:18
Medlem
ImmanuelFjants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RinkRat
Ta aldrig flera zopiledem, dvs även Stilnoct. Man blir helt borta utav dom och man vet inte vad man gör. Dessa tabletter är helvetestabletter. Jag gick ut och satte mig i bilen och körde mitt i natten medans jag trodde att jag sov. Jag hade tagit på mig mina kläder, skor, gått ner till bilen startat den och kört iväg tills jag smällde in i baken på en annan bil i 30 km i timmen enl databoxen i min bil. Jag bara mins att jag gick och la mig för att sova och nästa minne är att jag står och glor på min och den andres krockskadade bil. Ta för helvete aldrig zopildem, välj i så fall hellre Zopiklon/imovane eller annan benzodiazepin som inte ger dessa störningar....

Bör tilläggas att även zopiklon och bensodiazepiner bör behandlas med respekt, även om tomtefaktorn inte är lika extrem som på zolpidem. Man kan få minnesluckor och göra dumma saker även av dessa preparat om man går till överdrift... men visst, tröskeln ligger högre.
Citera
2009-02-02, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImmanuelFjant
Bör tilläggas att även zopiklon och bensodiazepiner bör behandlas med respekt, även om tomtefaktorn inte är lika extrem som på zolpidem. Man kan få minnesluckor och göra dumma saker även av dessa preparat om man går till överdrift... men visst, tröskeln ligger högre.

Jag har ätit zopiklon, Propavan, Sonata, apodorm (Benzo), Xanor(Benzo), Stesolid känd även som valium (Benzo), utan att aldrig fått några minnesluckor som med stilnocten. Stilnocten eller (Zolpidem) är bland det värsta jag ätit de förstörde mitt äktenskap samt mitt liv med mina barn när de var små. Nu är det ju inte tabletternas fel utan mitt att jag inte insåg riskerna med dessa djävulstabletter. Jag rekommenderar ingen att börja ta dessa. Välj något annat istället som Zopiklon och propavan t ex, eller Theralen.
Senast redigerad av RinkRat 2009-02-02 kl. 21:31.
Citera
2009-02-02, 21:31
Medlem
ImmanuelFjants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RinkRat
Jag har ätit zopiklon, Propavan, Sonata, apodorm (Benzo), Xanor(Benzo), Stesolid känd även som valium (Benzo), utan att aldrig fått några minnesluckor som med stilnocten. Stilnocten eller (Zolpidem) är bland det värsta jag ätit de förstörde mitt äktenskap samt mitt liv med mina barn när de var små. Nu är det ju inte tabletternas fel utan mitt att jag inte insåg riskerna med dessa jävulstabletter. Jag rekommenderar ingen att börja ta dessa. Välj något annat istället som Zopiklon och propavan t ex, eller Theralen.

Jo, jag försökte inte alls säga emot att zolpidem är farligt, även om min egen erfarenhet av det endast är som högst effektiv insomningstablett.

Det är väl olika hur känslig man är för effekterna, men när jag fick dem utskrivna för x antal år sedan tog jag ordinerad dos, lade mig, och somnade sött för att vakna på morgonen och fortfarande ha kvar resten av pillren. Mina sömnproblem har dock blivit värre sedan dess och innefattar nu även usel sömnkvalité samt (ibland) flera nattliga uppvaknanden, och det tror jag inte zolpidem hjälper mot eftersom det är så korttidsverkande. Zopiklon funkar hyfsat, men det riktiga dundret är långtidsverkande benso som klonazepam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in