2010-04-14, 00:39
Medlem
Vad är gatupriset för zopiklon per st? Sökte lite i tråden och det verkar som att jag kan ta 10 - 15 kr st?
Senast redigerad av Axel87 2010-04-14 kl. 00:45.
Citera
2010-04-14, 00:49
Medlem
L.A.M.Fs avatar
efetrfrågan och tillgång. sälj kartvis för tio kronor styck om du är en fitta.
Citera
2010-04-14, 00:59
Medlem
jag är ganska flöddrad själv nu så jag fatta typ inget av vad du skrev Jag har en jävla massa Zopiklon Mylan oöppnade förpackningar som polaren får från apoteket, men aldrig använder utan ger dom till mig istället
Senast redigerad av Axel87 2010-04-14 kl. 01:26.
Citera
2010-04-25, 06:27
Medlem
en liten fråga hur lång tid tar det för toleransen att gå ner är uppe i ca 40-50 mg om dagen nu , och hur lång tid tar det att utveckla ett fysiskt beroende ?
Citera
2010-04-25, 10:41
Medlem
fuckedupmaniacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moser33
en liten fråga hur lång tid tar det för toleransen att gå ner är uppe i ca 40-50 mg om dagen nu , och hur lång tid tar det att utveckla ett fysiskt beroende ?

Fysiskt beroende på både Zopiklon och Zolpidem tar hyfsat lång tid för att bygga upp ett fysiskt beroende med tanke på de korta halveringstiderna, så det hinner gå ur systemet inför varje natt. Jag skulle tippa på att det fysiska beroendet kommer efter några månaders konstant bruk.

Hur som helst bör du överväga att gå ner i dos, 40-50mg av antingen Zopiklon eller Zolpidem är rätt hög dosering och om du tänkt sluta cold turkey när dina piller tar slut så kan det nog bli jobbigt med sömnproblem i flera dagar.
Citera
2010-04-26, 15:48
Medlem
AntiAliass avatar
Efter att jag varit utan Stilnoct ett kort tag (tar det normalt varje natt) har jag insett att jag är otroligt beroende av detta preparat psykiskt. Kunde dessutom inte somna alls när jag var utan dom..kan detta även bero på fysiskt beroende isåfall eller kan jag inte somna pga min kropp inte "kan" stänga ner sig själv såvida inte hjärnan har fått sin nattliga dos dvs att det fortfarande är psykiskt tror ni?

Jag kan inte direkt påstå att jag upplevt några andra fysiska abstinensbesvär iaf men det kan vara svårt att avgöra då jag även är beroende av opiater. Men jag har iaf kommit till en punkt där jag verkligen inte kan/vill leva utan mina stilnoct till natten...har tagit denna medicin i över 2 år i doser om minst 20mg men upp till 40-50mg varje natt.

Vet inte vad jag ska ta mig till när detta receptet går ut..har hellre stilnoct än någon tung benzo på recept vilket även jag själv tycker är rätt konstigt då zolpidem verka anses av många vara en "låtsasdrog" så det passar kanske inte in i min vanliga drogprofil (heroinist) men jag gillar verkligen denna subtansen och behöver den verkligen..
Citera
2010-04-26, 16:25
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias
Efter att jag varit utan Stilnoct ett kort tag (tar det normalt varje natt) har jag insett att jag är otroligt beroende av detta preparat psykiskt. Kunde dessutom inte somna alls när jag var utan dom..kan detta även bero på fysiskt beroende isåfall eller kan jag inte somna pga min kropp inte "kan" stänga ner sig själv såvida inte hjärnan har fått sin nattliga dos dvs att det fortfarande är psykiskt tror ni?

Jag kan inte direkt påstå att jag upplevt några andra fysiska abstinensbesvär iaf men det kan vara svårt att avgöra då jag även är beroende av opiater. Men jag har iaf kommit till en punkt där jag verkligen inte kan/vill leva utan mina stilnoct till natten...har tagit denna medicin i över 2 år i doser om minst 20mg men upp till 40-50mg varje natt.

Vet inte vad jag ska ta mig till när detta receptet går ut..har hellre stilnoct än någon tung benzo på recept vilket även jag själv tycker är rätt konstigt då zolpidem verka anses av många vara en "låtsasdrog" så det passar kanske inte in i min vanliga drogprofil (heroinist) men jag gillar verkligen denna subtansen och behöver den verkligen..

Stalltipset är att det är psykiskt, iaf om du hållit dig till ordinerad dos.
Citera
2010-04-26, 16:41
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias

Samma här faktiskt, värderar stilnoct väldigt högt, ger ett helt annat lugn vid insomning än andra vanliga benso.
Citera
2010-04-26, 17:35
Medlem
Angeliques avatar
Håller med om att de är underbara att sova på men jag drabbas alltid av en påträngande ångest och får ont i benen (muskelspänningar) av dem på dagarna. Kan knappt springa till bussen längre..

I flumsyfte har de efter tre fantastiska veckor förlorat sin effekt totalt, får bara tryck över bröstet och blir arg och ångestfylld.
Citera
2010-04-26, 18:00
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angelique
Håller med om att de är underbara att sova på men jag drabbas alltid av en påträngande ångest och får ont i benen (muskelspänningar) av dem på dagarna. Kan knappt springa till bussen längre..

I flumsyfte har de efter tre fantastiska veckor förlorat sin effekt totalt, får bara tryck över bröstet och blir arg och ångestfylld.

Vilka doser sover du på när du upplever ångest och problem med muskelspänningar?

Citat:

Shit, du kommer nog få lite svårt att somna med dom doserna i ryggen om du inte får fler :/

Har en polare som får det utskrivet och h*n har fått 10mg/natt och kört det i flera år(däremot tar hon inte riktigt varje kväll). Hon har ju inga störningar när hon slutar, men som sagt så ligger dina doseringar lite högre.
Senast redigerad av lowerCase 2010-04-26 kl. 18:02.
Citera
2010-04-26, 18:22
Medlem
TripDs avatar
Någon som känner sig manad att svara på hur länge ruset på zopiklon håller i sig?
Citera
2010-04-26, 18:48
Medlem
fuckedupmaniacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TripD
Någon som känner sig manad att svara på hur länge ruset på zopiklon håller i sig?

Sluta kalla benso-påverkan för rus, det är felaktigt. Hur som helst så ligger halveringstiden på 6 timmar, men efter att ha käkat Zopiklon i över två år så har jag kommit fram till att det peakar till full effekt efter 20-30 min beroende hur tom mage man har, peaken avtar ganska snabbt och samma sak med "ruset", du borde känna av det rätt rejält i ungefär 1½ timme efter intag, sen efter 2-3 timmar så känns det knappt av längre men finns fortfarande kvar i kroppen. Personligen så fyller jag på efter 2-3 timmar, beroende på hur mycket man har i magen.
Men man får även räkna in att Zopiklon har ett tak på ~22.5mg, dvs effekten blir inte så värst mycket kraftigare efter du har kommit över den gränsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in