2015-10-15, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iDuno
Oxazepam är oxascand / sobril det verkande ämnet. Att få propavan är inga problem. ända man får av det är restlesslegs yay... Själv får jag aldrig något utskrivet.. undrar varför? Har ingen historia med problem med droger så vitt de vet förutom en gång för ett år sedan när det blev lite väl mycket...
Bästa du kan göra om du vill sluta med imovanen är att ge det till mig.

Sömnlöshet och ångest går tyvärr hand i hand...

Propavan fick jag svårare att sova av just pga restless legs.
Citera
2015-10-16, 00:11
Medlem
Redlinezs avatar
Shiet va jag är väck på dessa.. mår fint som fan, 'men svårt att skriva när allt är små ser folk som försöker fytta dcd d jagförsöker skriva som fan måste jag säga

aja hopps ni fattas

Svar nu vore bra. PEACE
Citera
2015-10-16, 00:12
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
Shiet va jag är väck på dessa..
Stilnoct antar jag...?
Citera
2015-10-16, 07:49
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Stilnoct antar jag...?

haha åh herregud hur jag skrev igår alltså..
Yep Hade intagit stilnoct
Citera
2015-10-16, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebbie
Propavan fick jag svårare att sova av just pga restless legs.

Inte haft resless legs förut utav propavan (dock flera år sedan jag åt dem)

Tog igår propavan istället för imovane och jäklar vilka restless legs jag fick, tog 3h att somna. sedan vaknade jag 8-9gr sov 3h på 11h. Idag ökad ångest. Vet inte om det beror på imovanen, att kroppen saknar den, eller för att jag är extremt trött. kanske kombo av båda.

I allafall så föredrar jag imovane (men man ska ju inte äta den ett längre tag)

Imovane framför propavan och framör stilnoct
Citera
2015-10-16, 11:54
Medlem
iDunos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Girl1990
Inte haft resless legs förut utav propavan (dock flera år sedan jag åt dem)

Tog igår propavan istället för imovane och jäklar vilka restless legs jag fick, tog 3h att somna. sedan vaknade jag 8-9gr sov 3h på 11h. Idag ökad ångest. Vet inte om det beror på imovanen, att kroppen saknar den, eller för att jag är extremt trött. kanske kombo av båda.

I allafall så föredrar jag imovane (men man ska ju inte äta den ett längre tag)

Imovane framför propavan och framör stilnoct
Som sagt dålig sömn och ångest skuttar hand i hand.
Blir ångesten och abstinensen för stor så försök att chocka kroppen. Sätt duschen på kallaste hoppa in och stå där ett tag. då tänker du på annat. sen har du något att göra där efter. Torka håret kroppen ja allt man gör efter en dusch. Tryck i dig en chili så det brinner i munnen det sätter tankarna på annat också.

Önskar jag själv kunde göra dessa saker.. men nej då blir det inte..
Citera
2015-10-16, 12:30
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Stilnoct antar jag...?

Eller rättare sagt så blanda en del imovanse och stilnoct
Citera
2015-10-16, 13:17
Medlem
Citat:
Som sagt dålig sömn och ångest skuttar hand i hand.
Blir ångesten och abstinensen för stor så försök att chocka kroppen. Sätt duschen på kallaste hoppa in och stå där ett tag. då tänker du på annat. sen har du något att göra där efter. Torka håret kroppen ja allt man gör efter en dusch. Tryck i dig en chili så det brinner i munnen det sätter tankarna på annat också.

Önskar jag själv kunde göra dessa saker.. men nej då blir det inte..

Får testa de. Funderar om man ska vänta med imovanen tills man trappat ur sobrilen klart har 1 vecka kvar.
försöker kontakta psyk och prata med en sköterska, hoppas hon ringer upp idag. Läkaren har jag ingen kontakt med. De skriver ju bara ut de man vill ha så han bryr sig nog inte om jag slutar med imovanen.
Citera
2015-10-16, 13:22
Medlem
iDunos avatar
Du och jag borde helt klart byta läkare.. men men de vill förstöra oss på olika sätt..
Citera
2015-10-16, 13:26
Medlem
Citat:
Du och jag borde helt klart byta läkare.. men men de vill förstöra oss på olika sätt..

Sant. Jag vill bara få hjälp att sluta med dom verkar inte vilja hjälpa utan väljer den lätta vägen och skriver ut. Får storpack på imovane och sobril men nu när jag bad om propavan fick jag bara ett 20 paket som skulle tas vid behov, blir så less! trött på psykvården.
Citera
2015-10-16, 14:01
Medlem
iDunos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Girl1990
Sant. Jag vill bara få hjälp att sluta med dom verkar inte vilja hjälpa utan väljer den lätta vägen och skriver ut. Får storpack på imovane och sobril men nu när jag bad om propavan fick jag bara ett 20 paket som skulle tas vid behov, blir så less! trött på psykvården.
Propavan skall du veta är inte vanebildande. En harmlös drog om man bortser restless legs.

Men att dem skickar på dig benso är väl kanske inte helt rätt..
Någon kommer väl snart och viftar med pekfingret "Imovane är inte benso det är en z-analog".

Ett 20paket är ju väl helt ok. det är ändå 20 nätter.

Olazapin, Theralen och Seroquel kan du kanske prova de gör en trött men man blir väldigt seg dagen efter. samt ångestdämpande. Det är inte benso.
Citera
2015-10-16, 14:07
Medlem
ex69-dtrs avatar
Citat:

Tänk på att toleransen kommer som ett brev på posten om man flummar på dessa för ofta.
Har själv haft Imovane/Stilnoct 15/20 mg varje kväll utskrivet i ca 4-5 år.

Dom fungerar bra så länge man håller sig till sin ordinerade dos och går och lägger sig. Sitter man uppe så ökar toleransen fortare känns det som.

Kan i dagsläget lätt trycka i mig en karta Imovane utan att bli allt för knepig, somnar inte ens.

Ett litet råd är att inte ta dom varje dag om du vill flumma. Då blir du bara besviken när det inte går längre!
Abstinensen är inte heller rolig efter ett tag kan jag säga.

Nu ska jag inte moralpredika längre!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in