2013-01-30, 22:03
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Hej

Jag äter inte Imovane i "russyfte" utan enbart för att kunna somna in om kvällarna. Äter 1 st 7,5 mg per kväll och har gjort så i två år ungefär. Hoppas dock över tabletten 1-2 dagar i veckan eftersom jag super mig till sömns då istället.
Nu har jag två frågor.

Om jag slutar tvärt med Imovane, är det då rimligt att jag kommer att känna av stark abstinens? Och hur länge kommer den pågå egentligen?
Andra frågan är att jag märkt att jag börjat få grövre minnesluckor av enbart alkoholen. Kan detta bero på att jag har Imovane kvar i systemet sedan dagen innan?

Någon stark abstinens kommer du nog inte få.
Men räkna med ett par sömnlösa nätter, svettningar och rastlöshet.
Går väl över efter en vecka, sen är du tillbaka med sömnproblemen du hade innan du börja ta imovane.

Dina minnesluckor på alkohol tror jag inte har något med imovane att göra, om du nu inte i fyllan tagit det. På bara 7,5mg så är det mer eller mindre ute ur kroppen ett dygn senare.
Citera
2013-01-30, 22:52
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uuy1851
Lugnt att mixa 40mg diazepam med 7,5 imovane?

Åt lite för många stess, och nu vill jag sova snart...
Ja, det är inte fysiskt farligt.
Citera
2013-01-30, 23:56
Medlem
PreaCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uuy1851
Lugnt att mixa 40mg diazepam med 7,5 imovane?

Åt lite för många stess, och nu vill jag sova snart...

Inte ens lite farligt rent fysiskt.

Men risken finns att du sitter där utan ben och armar på psykakuten i Södertälje

Nä, överdrev en aning. Men man kan bli rätt vrickad i huvudet utav små mängder imovane och tillräckligt med stes på det kan bli nåt att minnas, eller inte minnas.
Citera
2013-01-31, 11:40
Medlem
Punklivs avatar
Okej, inte bara jag som blir illamående då.

Fan, jag är riktigt sugen på att käka några nu. Men behöver resten till sömnen. Men jag ska nog snacka med min läkare om jag inte kan få Imovane istället, sover bara 3-4 timmar på Stilnocten.
Citera
2013-01-31, 17:18
Medlem
Slingshots avatar
OBS!

Frågor angående priser på Imovane/Stilnoct TAS i denna tråd: https://www.flashback.org/t749718, inte här.

Varningar utdelade.

//Slingan
Citera
2013-01-31, 18:53
Medlem
Punklivs avatar
Träffade nyss en vän som spenderade natten till igår hos mig, jag hade tydligen legat och kramat om honom och varit ganska flummig, haha! Kollade även kartan nyss och såg att jag bara hade fyra stycken kvar, så det vart mer än 15-20mg som jag först trodde att jag tagit. Älskade piller. <3
Citera
2013-02-01, 00:39
Medlem
Punklivs avatar
15mg intaget, film nedlaaddad, skönt täcke och kuuddar, lite yr. Kommer nog bli en fin kväll, kanske t.o.m får se tomten. Ha en skön kväll, för det ska jag!
Citera
2013-02-01, 01:33
Medlem
hudmothuds avatar
har tagi två sjukommafemmor zopiklon och är hhhhhhhelt waistged vad sja jag göra? Ta en till sjufenna och somna eller blir jag bara ver väck då? eller ska jah jöra på oxacand för att komma ner iro?

anldenngien till att jag inte tpl så bra är att jag inte tagit på länge occh att jag ärgrt typ 46 kilo, rätt underivktig om det spelar roll-
Citera
2013-02-01, 01:36
Medlem
hudmothuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
15mg intaget, film nedlaaddad, skönt täcke och kuuddar, lite yr. Kommer nog bli en fin kväll, kanske t.o.m får se tomten. Ha en skön kväll, för det ska jag!
15mg zopiklon? isf samma som jag, hur kmr det sig att du kan skriva å sångt, tillvand? fet? man? jag är fan heeeeeelt waisted men ha rliten flikkkropp.
Citera
2013-02-01, 01:48
Medlem
Åh...det suger att va utan för första gången på länge är det helt tomt här hemma. Inte ens några piller under sängen, i ventilationsfläkten, i hundsängen, instoppat i en kryddburk eller gömda bakom någon tavla trist
Ni lyxisar
Citera
2013-02-01, 02:19
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hudmothud
15mg zopiklon? isf samma som jag, hur kmr det sig att du kan skriva å sångt, tillvand? fet? man? jag är fan heeeeeelt waisted men ha rliten flikkkropp.
20mg är det nu. Zolpidem. Hur kag kan skriva vet jag ej, brukarr bli en del fel oftast.
Tillvänjd är jag nog lite, käkat på i ett par dagar. Ganska överviktig. Filmen jag skulle se blev helt bortglömd.tangenterna vandrar omkring på mitt bord. Trevliga typer ändå de där tangeenterna! Dansar så vackert på mitt bord. en nu ska jag sförsöka mig på filmen. Ha en trevlig kväll, hoppas att någon flummare är vaken efter filmen. Ha det gött!
Citera
2013-02-01, 02:20
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analabertil
Åh...det suger att va utan för första gången på länge är det helt tomt här hemma. Inte ens några piller under sängen, i ventilationsfläkten, i hundsängen, instoppat i en kryddburk eller gömda bakom någon tavla trist
Ni lyxisar

Jag lider med dig mannen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in