2013-01-28, 22:00
Medlem
FattyMcGoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteri90
Woho, idag fick jag tag på nya Imovane!

Är det någon som vet om Lergigan kan boosta Zopiklon bra, och hur mycket och i vilken ordning bör jag ta det?

Imovane eller Lergigan först?
Tja Hysteri!

Själv tar jag lergigan och imovanne varje kväll för sömnbesvär.
Har provat att överdosera både och samt varje för sig i alla dess möjliga kombinationer.
Skulle inte påstå att legigan boostar något alls.
Gör en bara seg och möjligtvis att man somnar något snabbare och mer oförberett om lergigan med i bilden.
Senast redigerad av FattyMcGoo 2013-01-28 kl. 22:02. Anledning: glömde ett ord i mitten av en mening, ojdå
Citera
2013-01-29, 01:23
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Fan imovane har slutat att fungera mer eller mindre.
Tagit det regelbundet i ca två år och har lyckats använda det smart för att ej få tolerans.

Tog 10mg efter en krogkväll då jag inte kunde sova nyligen, somnade efter ett tag men vakna tre timmar senare och kunde inte somna om.
Blir allt oftare så, att jag vaknar efter några få timmars sömn och ej kan somna om.
Måste ha en antihistamin eller liknande med för att få sova ut.
Alkohol förvärar sömnproblemen *10 dessutom.

Har även märkt att det inte hjälper att höja dosen, antingen fungerar det på en vanlig dos(5-10mg) eller så fungerar det inte alls, dos har mindre betydelse.
Även så att det inte fungerar att fylla på, utan det är allt direkt som gäller.
Somnar man inte på den där 5mg så hjälper det inte att ta en till.
Fungerar det lite som med kodein eller varför är det så?

Måste ändå säga att imovane är en superbra medicin som har räddat mig många gånger.
Behandla den med respekt! Man tjänar inget på att överdosera.
Citera
2013-01-29, 01:27
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffemoster
Jag har fått min goda sömn förstörd och det har resulterat i att sömnen har blivit ångestbildande.

Min läkare skrev ut 5 mg Imovane. Första natten tog jag en tablett, som hade noll och ingen effekt. Natten därpå tog jag två istället, som resulterade i att jag sov som en klubbad säl, men jag tyckte att två kändes lite overkill, så jag ringer återigen min läkare.
Fick då ett paket med 7,5 mg (Meda) utskrivet. En tablett funkade fantastiskt i drygt en vecka. Men sedan några nätter har även 7,5 mg noll och ingen effekt, så i natt tog jag en 5 mg och en 7,5 mg. Noll effekt. "Sovit" uruselt.

Vad ska jag göra? Jag börjar bli desperat och min läkare lär inte skriva ut mer sömntabletter och jag vill helst inte behöva ta en karta för att kunna sova.
Jättebesviken över att de fungerar under en så kort period. Varför är det så? Har inte ens använt dem i två veckor och det är dessutom första gången jag använder sömntableter. Jag borde däcka av en tablett.
Så, idag har jag köpt grapefruktjuice och nu hoppas jag på att den kanske gör lite skillnad.
Vad säger flashbackexperterna? Har ni något mer husmorstips förutom grapefruktjuice?

Du gör helt fel, dumt som fan att ta varje natt slutar fungera snabbt då.
Det du behöver är någon antihistamin som theralen/lergigan eller min personliga favorit mianserin.
Dessa får du utskrivet lätt då dem ej är beroendeframkallande eller narkotika.
Så ta max 3-4 dagar i veckan 5mg-10mg, gå aldrig över 10mg hjälper inget och du bara ökar din tolerans.
Citera
2013-01-29, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Du gör helt fel, dumt som fan att ta varje natt slutar fungera snabbt då.
Det du behöver är någon antihistamin som theralen/lergigan eller min personliga favorit mianserin.
Dessa får du utskrivet lätt då dem ej är beroendeframkallande eller narkotika.
Så ta max 3-4 dagar i veckan 5mg-10mg, gå aldrig över 10mg hjälper inget och du bara ökar din tolerans.

Tack. Mycket matnyttig information.
Lergigan eller liknande histamin skippar jag dock. Åt Lergigan en kort period för några år sedan. De var helt meningslösa, så jag lade av och har aldrig använt dem igen.
Däremot ska jag försöka att inte ta Imovane varje kväll. Det var precis så jag tänkte igår. Och, tack, för rekommendationen om att inte överskrida 10 mg.
Citera
2013-01-29, 17:15
Medlem
oskyldigtanklagads avatar
Intog för 35 minuter sedan 3 stilnoct (10mg), 40mg sobril (lärarhoran har tagit bort mina imovane, när jag sa att dom inte fungerade, och behövde något starkare), och en folköl 33cl..

Händer inte möe.. Fan jävla tollerans!
Citera
2013-01-29, 17:46
Medlem
Silltunnas avatar
Hej

Jag äter inte Imovane i "russyfte" utan enbart för att kunna somna in om kvällarna. Äter 1 st 7,5 mg per kväll och har gjort så i två år ungefär. Hoppas dock över tabletten 1-2 dagar i veckan eftersom jag super mig till sömns då istället.
Nu har jag två frågor.

Om jag slutar tvärt med Imovane, är det då rimligt att jag kommer att känna av stark abstinens? Och hur länge kommer den pågå egentligen?
Andra frågan är att jag märkt att jag börjat få grövre minnesluckor av enbart alkoholen. Kan detta bero på att jag har Imovane kvar i systemet sedan dagen innan?
Citera
2013-01-29, 18:02
Medlem
uuy1851s avatar
Lugnt att äta 2st 5mg zolpidem trots 15mg diazepam i systemet?

Ska sova snart.
Citera
2013-01-29, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uuy1851
Lugnt att äta 2st 5mg zolpidem trots 15mg diazepam i systemet?

Ska sova snart.

det är hur lugnt som helst.
Citera
2013-01-30, 06:18
Medlem
Punklivs avatar
Jag tror jag är lite förälskad faktiskt. Har tagit 15mg tror jag, kan vara 20. Minnet sviker. Har suttit och flummat nu ett tag och bara mått gött. Spydde alldeles nyss också, om det har något samband vet jag inte. Nyktrade till lite efter spyan tyvärr...blir nog lite mer Zolpidem sen!
Citera
2013-01-30, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Jag tror jag är lite förälskad faktiskt. Har tagit 15mg tror jag, kan vara 20. Minnet sviker. Har suttit och flummat nu ett tag och bara mått gött. Spydde alldeles nyss också, om det har något samband vet jag inte. Nyktrade till lite efter spyan tyvärr...blir nog lite mer Zolpidem sen!

vet inte heller vad det är, men jag brukar oftast upptäcka att jag spytt i toan dagen efter jag lekt med stilnocttomten. Jag tror nog att det kan vara så att kroppen vill spy om den känner att den fått för mycke dåligt i sig, den är ju ganska smart den här kroppen vi äger.
Dock inte bara på 20mg för mig, utan det brukar vara när man tagit 20-30mg och sen vaknat upp med en tom karta dagen efter
Citera
2013-01-30, 14:39
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analabertil
vet inte heller vad det är, men jag brukar oftast upptäcka att jag spytt i toan dagen efter jag lekt med stilnocttomten. Jag tror nog att det kan vara så att kroppen vill spy om den känner att den fått för mycke dåligt i sig, den är ju ganska smart den här kroppen vi äger.
Dock inte bara på 20mg för mig, utan det brukar vara när man tagit 20-30mg och sen vaknat upp med en tom karta dagen efter
Även jag blir illamående på låga doser (15-20 mg) Stilnoct.
Citera
2013-01-30, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Även jag blir illamående på låga doser (15-20 mg) Stilnoct.

men jag blir inte illamående medans jag har nåt minne kvar =) Det är när jag börjat toktrycka piller och vaknar upp dagen efter då jag hittar spår av spya i toalett/badkar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in