Citat:
Ursprungligen postat av kaffemoster
Jag har fått min goda sömn förstörd och det har resulterat i att sömnen har blivit ångestbildande.
Min läkare skrev ut 5 mg Imovane. Första natten tog jag en tablett, som hade noll och ingen effekt. Natten därpå tog jag två istället, som resulterade i att jag sov som en klubbad säl, men jag tyckte att två kändes lite overkill, så jag ringer återigen min läkare.
Fick då ett paket med 7,5 mg (Meda) utskrivet. En tablett funkade fantastiskt i drygt en vecka. Men sedan några nätter har även 7,5 mg noll och ingen effekt, så i natt tog jag en 5 mg och en 7,5 mg. Noll effekt. "Sovit" uruselt.
Vad ska jag göra? Jag börjar bli desperat och min läkare lär inte skriva ut mer sömntabletter och jag vill helst inte behöva ta en karta för att kunna sova.
Jättebesviken över att de fungerar under en så kort period. Varför är det så? Har inte ens använt dem i två veckor och det är dessutom första gången jag använder sömntableter. Jag borde däcka av en tablett.
Så, idag har jag köpt grapefruktjuice och nu hoppas jag på att den kanske gör lite skillnad.
Vad säger flashbackexperterna? Har ni något mer husmorstips förutom grapefruktjuice?
Du gör helt fel, dumt som fan att ta varje natt slutar fungera snabbt då.
Det du behöver är någon antihistamin som theralen/lergigan eller min personliga favorit mianserin.
Dessa får du utskrivet lätt då dem ej är beroendeframkallande eller narkotika.
Så ta max 3-4 dagar i veckan 5mg-10mg, gå aldrig över 10mg hjälper inget och du bara ökar din tolerans.