2015-09-29, 00:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klmnopq
Har ätit stilnoct i flera år. Den här senaste gången har jag stigit upp och pratat med en annan människa för att sedan lämna situationen halvvägs igenom. Känns som att det kan bli lite farligt om jag börjar göra andra saker. Tar förskriven dos, lägger mig.

Fick nitrazepam för ett par år sedan för att göra tillfälligt uppehåll med stilnoct men den funkade inte, kommer inte ihåg exakt vad som var problemet. Har tyvärr ny läkare, ingen aning om vad hon tycker om att skriva ut nåt annat än stilnoct. Har inte koll på om man kan använda nitrazepam under längre perioder?

Har du haft Nitra innan och vill prova igen så borde ju det gå. Jag vet ju inte om du behöver starkare grejer eller om någon icke-benzo skulle vara bättre. Annars efter Nitra så är det ju Flunisarna eller Halcion, men jag tror inte läkaren är så sugen att skriva ut det. Dock tänker ju jag som hobby-läkare att om du får nåt riktigt starkt så borde du ju stanna i sängen. Men du får helt enkelt prata med din läkare.
Citera
2015-09-29, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PartyByMyself
Har du haft Nitra innan och vill prova igen så borde ju det gå. Jag vet ju inte om du behöver starkare grejer eller om någon icke-benzo skulle vara bättre. Annars efter Nitra så är det ju Flunisarna eller Halcion, men jag tror inte läkaren är så sugen att skriva ut det. Dock tänker ju jag som hobby-läkare att om du får nåt riktigt starkt så borde du ju stanna i sängen. Men du får helt enkelt prata med din läkare.

Tack för svar. Flunitrazepam har jag också haft tillfälligt för att göra uppehåll med stilnoct men då hade jag en annan läkare och vi var båda med på att det var tillfälligt. Flunitrazepam funkar bra men jag tror inte heller att läkaren vill skriva ut det. Jag ska prata med min läkare men det vore spännande att få höra om någon annan haft problem med sömngång.
Citera
2015-09-29, 15:49
Medlem
bOnNeSSs avatar
precic kastat i mig 30 st 10mg zolpidem ska jag vänta in det sjöna mjuka ruset nu=)
Citera
2015-09-29, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Äntligen en till som påpekar detta. Jag drabbas av precis samma nedstämdhet/depression dagen efter Imovane och har påpekat det här i tråden förr. Dock verkar det inte vara en vanlig biverkning men fan så jobbig om man drabbas av den.
Jag har ju käkat imovane förr, men under mer skakiga förhållanden, typ en lätt opiat-AT som förmodligen maskerat deppigheten. Dessutom körde jag högre doser då. Tar 7.5 mg nu, ska nog testa att halvera detta nästa gång det blir svårt att sova.
Citera
2015-09-29, 16:47
Medlem
Synatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bOnNeSS
precic kastat i mig 30 st 10mg zolpidem ska jag vänta in det sjöna mjuka ruset nu=)
Lite overkill huh
Citera
2015-09-29, 20:23
Medlem
bOnNeSSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synatt
Lite overkill huh

haha sjuk tolerans på både benzo och semi benso men tretio blir soft. fyllde på ned bgrrå till nyss, skönt maan prat oxch sånt
Citera
2015-09-29, 21:38
Moderator
Morfar-52s avatar
Finns tråd om drogtest (FB) (FAQ om drogtestning) ALLA frågor om drogtest!
Citera
2015-09-30, 00:17
Medlem
Jävla tolerans alltså. Krävdes 4SN 10or och 1 7,5a Imovane för att komma dit jag vill komma - gränslandet mellan död och levande, sovande eller vaken. Här finns andra - goda och onda. Här finns inspiration att hämta, kreativiteten flödar och ångesten är som bortblåst. Dom här timmarna är så värd att jag mår dåligt imorgon. Ty nuet är nu och imorgon kanske inte ens lever.

Läste om fler som gör ambient musik på dessa substanser. Jag gör själv skum musik åt det hållet och känner flera som målar till det. Underskattad substans med alldeles för dåligt rykte. Lätt att ta sig ur beroendet man hamnar i (för det gör du, tro mig). Men som sagt lätt... någon vecka lite shaky / nere / insomnia / trötthet sen är du fit for fight. Knappast läget för riktiga benzoz.

Länga leve z-analogerna Funderar på att bygga en analog synth kallas z-analogue som en hyllning.
Senast redigerad av stolleprovaren 2015-09-30 kl. 00:23.
Citera
2015-09-30, 03:01
Medlem
Kan man ha hur hög tolerans som helst på dessa substanser, jag menar vid vilken dos börjar det bli meningslöst att slänga i sig fler för att flumma? Sover gör jag på lägsta dos men thats it. Har som max tagit 30mg Imovane kanse, detta är dock länge sedan. Min tolerans kanske ligger ännu högre? Hur många kan man ta innan det blir farligt osv?

15mg känner jag inte mycket av samma med Alprazolam, måste ta 2mg för att känna något.
Citera
2015-09-30, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Äntligen en till som påpekar detta. Jag drabbas av precis samma nedstämdhet/depression dagen efter Imovane och har påpekat det här i tråden förr. Dock verkar det inte vara en vanlig biverkning men fan så jobbig om man drabbas av den.
Citerar detta igen. Inget snack om saken, det är imovanen som gör mig deppad. Idag efter en natt utan ser allt ljusare ut igen.

Fan såg att du blivit avstängd..
Citera
2015-09-30, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Citerar detta igen. Inget snack om saken, det är imovanen som gör mig deppad. Idag efter en natt utan ser allt ljusare ut igen.

Fan såg att du blivit avstängd..

Det brukar vara anledningen till varför folk lägger ner, just depp feelingen dagen efter..inte värt det.
Citera
2015-09-30, 21:51
Medlem
auto607989s avatar
Ätit Imovane i 13år varenda dag, förutom när dom slutar fungera då byter jag till Flunitrazepam i 3 månader. Sover grymt mycket bättre på Imovane än FM1orna. Såklart även testat Stilnoct men med dom går jag i "sömnen" och kan hitta på allt från himmel och jord. Stilnoct rör jag inte med världens längsta korvtång, dom är fan farliga.

mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in