2015-08-15, 22:09
Medlem
MorphedToxins avatar
Zopiklon/Imovane mot ångest?

Fungerar Zopiknon/Imovane mot ångest också precis som benzo?
Citera
2015-08-15, 22:25
Medlem
No6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
För mig var det så i alla fall... samma sak när det gällde en TCA (Klomipramin) jag provade, vilket borde tyda på att det har med serotoninet att göra, inte ämnena i sig (med tanke på att medicinerna har helt olika molelkylära sammansättningar). Tyckte det var en otrolig skillnad, kanske inte när det kommer till hur starkt Stilnocten slog utan hur det slog (mer eufori etc).
Helt klart värt att ge det en chans efter mitt uppehåll som tar slut nu i veckan, om jag fortfarande inte får effekt av benzo och z-analoger. Haft uppehåll från allt i 4 månader(värsta tiden i mitt liv). Precis det är just den där lugnande/euforiska benzo effekten som saknades innan uppehållet. Dessa 4 månader har jag förändrat mitt liv totalt och lever numera hälsosamt, gått ner i vikt och har provat allt för att må bättre. Endå är jag deprimerad och lider av ångest.

Skönt att veta att man har en backup plan iaf. Kan läkare se om hjärnan har brist på nåt ämne eller så typ Seratonin?
Citera
2015-08-15, 23:32
Medlem
No6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorphedToxin
Fungerar Zopiknon/Imovane mot ångest också precis som benzo?
På mig gör de det. Men på ett annorlunda sätt skulle jag säga.
Citera
2015-08-16, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No6
På mig gör de det. Men på ett annorlunda sätt skulle jag säga.
Håller med.
Citera
2015-08-18, 23:47
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Håller med.

Sover inget eller lite på Stilnoct (Imovane kan jag inte äta då jag drabbas av depression). Två Stilnoct och uppåt funkar bra men jag är ju bara ordinerad en tablett per dag. Så nu när jag nästa vecka ska träffa psykiatern vill jag göra något åt detta.

Ska jag be om att få ta två tabletter istället (och ska jag berätta att jag testat det)?
Ska jag be om att få någon annan insomningstablett, typ Nitrazepam eller liknande?

Jag måste få sova...
Citera
2015-08-19, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Sover inget eller lite på Stilnoct (Imovane kan jag inte äta då jag drabbas av depression). Två Stilnoct och uppåt funkar bra men jag är ju bara ordinerad en tablett per dag. Så nu när jag nästa vecka ska träffa psykiatern vill jag göra något åt detta.

Ska jag be om att få ta två tabletter istället (och ska jag berätta att jag testat det)?
Ska jag be om att få någon annan insomningstablett, typ Nitrazepam eller liknande?

Jag måste få sova...

Hej! grejen med Silnoct är att du ska ta den i sängen efter du gjort dina behov och borstat tänderna. lägg dig under täcket och varva ner, sen tar du den i kombination med en klunk vatten.

Mvh.
Citera
2015-08-19, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus

Jag måste få sova...

Behöver du bara hjälp att somna eller behöver du hjälp att fortsätta sova också? Stilnoct sitter ju bara i ca 3,5-4 h. Om du har 5 mg kan läkaren säkert gå med på att höja men antagligen menar du 10 mg och då blir det nog svårt. Dessutom låter det som att du snabbt kommer att behöva höja dosen ännu mer för att få effekt och det går läkaren absolut inte med på. Kanske nån annan medicin skulle vara bättre för dig.
Citera
2015-08-20, 16:37
Medlem
DoYouBleeds avatar
Fattar inte grejen... Har försökt flumma på Zopiklon 2/3 x 7,5mg varje kväll i en vecka nu. Det enda jag känner är att det är lättare att ta tag i grejer, som email och räkningar som man annars kan få ångest av. Men på något sätt känns det som att det är en placebo-effekt när jag tar dom, att jag blir taggad innan och då försvinner ångesten samt att jag sätter igång saker för att det känns som att jag ska få saker gjorda... typ. Det känns inte riktigt äkta på något sätt.
Kombinerade med lite alkohol en gång och då har jag tydligen spelat CS med några kompisar och somnat framför datorn. De säger att jag var helt väck och sa sjuka saker. Har inget minne av att jag var sån...

Men annars så efter typ 3 timmar somnar jag bara på en gång och dagen efter kommer jag inte ihåg vad jag gjort.
Hur har man "kul" på dessa tabletter egentligen, om det går? Och hur ska man känna sig?

Men det som är skönt är ju i alla fall att man sover som en prinsessa! Helt underbart.
Citera
2015-08-20, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoYouBleed
Fattar inte grejen... Har försökt flumma på Zopiklon 2/3 x 7,5mg varje kväll i en vecka nu. Det enda jag känner är att det är lättare att ta tag i grejer, som email och räkningar som man annars kan få ångest av.
Men det som är skönt är ju i alla fall att man sover som en prinsessa! Helt underbart.
Käka en karta eller 4 och återkom med att du började måla med dina fekalier och div. sekret som blod och spott. Tycker att du ska vara nöjd att du inte blir hyperflummig av dem (blessing's a curse) då det ger underlag för ganska snabbt negativt eskalerande händelser.
Citera
2015-08-20, 18:45
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolicon
Käka en karta eller 4 och återkom med att du började måla med dina fekalier och div. sekret som blod och spott. Tycker att du ska vara nöjd att du inte blir hyperflummig av dem (blessing's a curse) då det ger underlag för ganska snabbt negativt eskalerande händelser.

Håller med. Visst går det att flumma på z-analoger, men gränsen mellan att ha kul och balla ur är hårfin och det slutar ofta med ångest (som för mig häromdagen då jag var dum nog att ha Facebook i närheten efter 6 noctar).

Nej, använt endast till sömn är mitt råd. Ska ni flumma så rök en holk istället.
Citera
2015-08-20, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Håller med. Visst går det att flumma på z-analoger, men gränsen mellan att ha kul och balla ur är hårfin och det slutar ofta med ångest (som för mig häromdagen då jag var dum nog att ha Facebook i närheten efter 6 noctar).

Nej, använt endast till sömn är mitt råd. Ska ni flumma så rök en holk istället.
Imo + holk + sprit blir inte fint, ta bort spriten och du blir ganska liten.

Dissociativa droger + Z-analoger är utom denna värld...
Citera
2015-08-20, 23:28
Medlem
trueforgoods avatar
Imovane är fan djävulens gift. Blir helt deprimerad dagen efter, till och med vid terapeutisk dos. Får självdestruktiva och hatiska tankar, självförtroendet går ner på noll och massa ångest. Tyvärr glömmer jag ofta bort det, tills nästa gång. Denna gång var fan den sista
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in