2015-08-20, 23:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Imovane är fan djävulens gift. Blir helt deprimerad dagen efter, till och med vid terapeutisk dos. Får självdestruktiva och hatiska tankar, självförtroendet går ner på noll och massa ångest. Tyvärr glömmer jag ofta bort det, tills nästa gång. Denna gång var fan den sista

Är du ny på medicinen? Antagligen biverkningar som vissa kan få. De lär gå över om du fortsätter använda det. Eller så är medicinen helt enkelt inte för dig. För, för mig är det tvärtom dagen efter brukar må riktigt bra.
Citera
2015-08-21, 00:03
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eisapeitte
Är du ny på medicinen? Antagligen biverkningar som vissa kan få. De lär gå över om du fortsätter använda det. Eller så är medicinen helt enkelt inte för dig. För, för mig är det tvärtom dagen efter brukar må riktigt bra.

Nej inte ny. Brukat/missbrukat z-analoger i över ett år nu med små uppehåll. Gick ner mig i en djup depression i våras som ledde till sjukskrivning och förstod senare att det var Imovanen som orsakade den. När jag bytte till Stilnoct försvann den helt på bara någon vecka... Tycker mycket om Imovane annars så det är väldigt väldigt synd att jag inte kan äta den (särskilt då jag har mer eller mindre obegränsad tillgång... men det har jag å andra sidan på Stilnocten med )
Citera
2015-08-21, 00:10
Medlem
Hej.

Vad jag har hör att man inte behöver någon recept när man är i Danmark, då menar jag med om Stesolid Diazepam, Valium, Apozepam, Xanor, Roche 2, Fm1, Stesolid, Op80. Är det någon som om detta stämmer?

Om det är stämmer så kan jag köpa det från Danmark, då blir det biligare.

Tack för svar!
Citera
2015-08-21, 00:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ozaro
Hej.

Vad jag har hör att man inte behöver någon recept när man är i Danmark, då menar jag med om Stesolid Diazepam, Valium, Apozepam, Xanor, Roche 2, Fm1, Stesolid, Op80. Är det någon som om detta stämmer?

Tack för svar!

Tror knappast det. Folk skulle ju vallfärda dit om så var fallet liksom.
Citera
2015-08-21, 00:31
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozaro
Hej.

Tack för svar!

Nej, inte en chans. Har läst folk här på fb som köpt benzo från pundarna i Istedgade, och det hade de ju knappast gjort om det gick att köpa på apotek.
Citera
2015-08-21, 13:51
Bannlyst
30 mg imovane taget för 90 minuter sedan ger bortsett från äcklig tunga ingen effekt alls. Vad skulle 60mg ytterligare kunna innebära?
Citera
2015-08-21, 14:18
Bannlyst
30 mg utan tolerans ger mig ingenting, hur högt är värt att nå för att se vad som går att få ur denna hittills trista substans.
Citera
2015-08-21, 18:19
Medlem
GravtPsykisktStords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adjagosse
30 mg utan tolerans ger mig ingenting, hur högt är värt att nå för att se vad som går att få ur denna hittills trista substans.

Testa 100mg+ , då kommer då definitivt bli ''imo-flöddrad''..
Citera
2015-08-21, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av adjagosse

Föreslår att du adderar lyrica eller alkohol och tar liknande dos.
Citera
2015-08-21, 20:26
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Föreslår att du adderar lyrica eller alkohol och tar liknande dos.

Bra råd där hörru. Vet en kille som är helt fredlig i vanliga fall som misshandlade två personer med en hammare nyligen, efter att ha blandat Imovane och alkohol. Han minns ingenting av händelsen och är i övrigt ingen pundare utan en skötsam medborgare. Som tur var klarade dom sig utan allvarligare skador men det kunde fan gått hur som helst.

Har för övrigt själv gjort bort mig vid ett flertalet tillfällen på z-analoger även om det bara rört sig om otroligt pinsamma sms, facebook-uppdateringar, samtal etc etc. Även om det är petitesser i sammanhanget skapar det en oerhörd ångest, och i mitt fall har det inte ens handlat om att blanda med alkohol utan "endast" överdosering av Imovane och Stilnoct.

Grejen är att din logik helt försvinner. Det spelar ingen roll om du är världens mest sansade person i nyktert tillstånd eller till och med när du är asfull. Du blir fucked up. Att vakna dagen efter, tro att allt är frid och fröjd, se allt man skrivit/gjort. Se dom tomma kartorna och inte minnas ett skit. Den ångesten. Den starten på dagen. Fy fan.

Har lovordat z-analoger flera gånger tidigare i denna tråd, men jag tar tillbaka det. Fan vad dom förstört mycket för mig dom äckliga små tabletterna. Sen beroendet skiten ger om du leker för mycket och för länge med skiten. Det kryper sig på bakifrån och attackerar dig när du som minst anar det. Äter upp dig inifrån.

Ta endast i ordinerad dos för sömn eller helst inte alls är mitt råd och blanda för i helvete inte med alkohol.
Senast redigerad av populopidus 2015-08-21 kl. 20:32.
Citera
2015-08-21, 21:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Bra råd där hörru. Vet en kille som är helt fredlig i vanliga fall som misshandlade två personer med en hammare nyligen, efter att ha blandat Imovane och alkohol. Han minns ingenting av händelsen och är i övrigt ingen pundare utan en skötsam medborgare. Som tur var klarade dom sig utan allvarligare skador men det kunde fan gått hur som helst.

Har för övrigt själv gjort bort mig vid ett flertalet tillfällen på z-analoger även om det bara rört sig om otroligt pinsamma sms, facebook-uppdateringar, samtal etc etc. Även om det är petitesser i sammanhanget skapar det en oerhörd ångest, och i mitt fall har det inte ens handlat om att blanda med alkohol utan "endast" överdosering av Imovane och Stilnoct.

Grejen är att din logik helt försvinner. Det spelar ingen roll om du är världens mest sansade person i nyktert tillstånd eller till och med när du är asfull. Du blir fucked up. Att vakna dagen efter, tro att allt är frid och fröjd, se allt man skrivit/gjort. Se dom tomma kartorna och inte minnas ett skit. Den ångesten. Den starten på dagen. Fy fan.

Har lovordat z-analoger flera gånger tidigare i denna tråd, men jag tar tillbaka det. Fan vad dom förstört mycket för mig dom äckliga små tabletterna. Sen beroendet skiten ger om du leker för mycket och för länge med skiten. Det kryper sig på bakifrån och attackerar dig när du som minst anar det. Äter upp dig inifrån.

Ta endast i ordinerad dos för sömn eller helst inte alls är mitt råd och blanda för i helvete inte med alkohol.

Du skriver att det ÄR så. Jaha, okej vi bugar för din expertis. Men tänk på att det är olika för alla.

Ja, det kan hända att man flummar ur. Men vill man hålla på så får man väl ta de möjliga konsekvensera? De du skriver kan hända, det kan också bli tvärtom och han mår skitbra istället. Jag har gått på 100mg imovane i flera månader, jag har också tagit ca 40st stilnoct vid enstaka tillfällen. Jag har inte gjort nåt dumt än... mot någon annan.

Men ja, skulle kanske skrivit att han ska prova sig fram med lägre doser. Tex ta 1 eller 2 imovane, drick lite folköl till. Känn hur det känns. Drick en till om du känner de behövs. Prova dig fram helt enkelt.
Senast redigerad av eisapeitte 2015-08-21 kl. 21:57.
Citera
2015-08-21, 22:58
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Du skriver att det ÄR så. Jaha, okej vi bugar för din expertis. Men tänk på att det är olika för alla.

Ja, det kan hända att man flummar ur. Men vill man hålla på så får man väl ta de möjliga konsekvensera? De du skriver kan hända, det kan också bli tvärtom och han mår skitbra istället. Jag har gått på 100mg imovane i flera månader, jag har också tagit ca 40st stilnoct vid enstaka tillfällen. Jag har inte gjort nåt dumt än... mot någon annan.

Men ja, skulle kanske skrivit att han ska prova sig fram med lägre doser. Tex ta 1 eller 2 imovane, drick lite folköl till. Känn hur det känns. Drick en till om du känner de behövs. Prova dig fram helt enkelt.

Jag är inte expert men har väldigt mycket erfarenheter och av höga doser, både när det kommer till Imovane och Stilnoct. Självklart kan man må skitbra av det, annars hade jag inte tagit så mycket och ofta som jag gjort... det är ju trots allt gaba-droger.

Jag har inte heller gjort något dumt mot någon annan, men det har ändå varit idiotiska saker man haft ångest för länge efteråt. Har också provat att blanda med alkohol, t ex tagit efter en fylla för att "landa", och det har gått bra för mig. Men det kunde gått illa och därför bör man vara försiktig, det är allt jag säger. Att det spårar på det sättet som jag beskrev innan efter 7,5-15mg och några folköl är föga troligt dock, det håller jag med om.

För min del är dock slut på flummandet med detta... allt för mycket ångest på allt för kort tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in