2015-11-29, 16:02
Medlem
radiozetas avatar
Väntar på mina imovane, får hoppas dom fungerar bättre än mina circadin. Dessa var helt värdelösa. Uppdaterar när jag har fått prova mina imovane =)
Citera
2015-11-29, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Förstår att det är jobbigt. Men har du inte någon bra kommunikation med din läkare kanske du borde byta? Jag tog förut 7,5 mg om natten men det var inga problem att få utskrivet 10 mg när jag nämnde att jag kanske behövde en aning mer (jag skyllde bl.a. på att jag är rätt så lång och därför kanske behöver mer för att få samma effekt som en person med mindre massa).

Du ska självklart inte behöva "motbevisa" dina läkare. Känns som att tilliten mellan er är lite fucked up på något sätt där. Men det är förstås bara min okvalificerade gissning.

ska ta upp det på nästa besök.
Enda gången jag fått flunitrapam var på psyket när jag hade gripits på skanstullsbron när jag skulle hoppa och dt kritiserade min andra läkare och fortsatte skriva ut zyprexa...alltid zyprexa
Citera
2015-11-29, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnnyrabbithole
Efter Imovane & Stilnoct, om dom inte har fungerat tillfredställande och om man lider av svåra sömnproblem/insomnia och om man har en bra läkare så tror jag att nästa steg kan vara Nitrazepam. Kan ha fel men fick det själv utskrivet när inte Stilnoct eller Imovane fungerade särskilt bra. Sen om Nitrazepam är starkare eller svagare än Flunitrazepam vet jag inte riktigt men tippar att Flunitrazepam är mer potent. Sen finns ju Halcion som skall vara mycket potent, dock korttidsverkande så bra för dom som har insomningsproblem och som inte vaknar när dom väl somnat.

Låtr perfekt med Nitrazpam, kan man be läkaren om en spcifik medicin?
Citera
2015-11-29, 21:45
Medlem
Concubines avatar
Bara jag som får betydligt svårare att somna på imovane jämfört med när jag är nykter? Tankarna liksom går åt alla möjliga håll och det blir svårt att slappna av på det sättet och fokusera på att somna. Känns konstigt då de ju skrivs ut för sömnen. (även om jag aldrig använt de för det utan bara som ångestdämpande, vilket jag däremot tycker de funkar väldigt bra som, mycket bättre än lättare bensodiazepiner a la sobril) Känns mycket mer uppåt än de "ska" vara, fast det kanske helt enkelt är så att ångesten släpper och jag därav orkar med att göra saker i större grad än vanligt och blir mer motiverad.

Läste även lite i FAQ:en och där stod att det finns en tredje z-analog (zaleplon) som jag inte hört talas om, vad är det och finns det ens i Sverige?
Senast redigerad av Concubine 2015-11-29 kl. 22:05.
Citera
2015-11-30, 00:40
Medlem
radiozetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Concubine
Bara jag som får betydligt svårare att somna på imovane jämfört med när jag är nykter? Tankarna liksom går åt alla möjliga håll och det blir svårt att slappna av på det sättet och fokusera på att somna. Känns konstigt då de ju skrivs ut för sömnen. (även om jag aldrig använt de för det utan bara som ångestdämpande, vilket jag däremot tycker de funkar väldigt bra som, mycket bättre än lättare bensodiazepiner a la sobril) Känns mycket mer uppåt än de "ska" vara, fast det kanske helt enkelt är så att ångesten släpper och jag därav orkar med att göra saker i större grad än vanligt och blir mer motiverad.

Läste även lite i FAQ:en och där stod att det finns en tredje z-analog (zaleplon) som jag inte hört talas om, vad är det och finns det ens i Sverige?

Svårare att sömna när du är onykter?. Om du menar alkohol, så hämmar alkoholen GABA produktionen vilket gör att man inte blir lika trött. Därav så gör Imovanen inte lika stor effekt om man har druckit.
Citera
2015-11-30, 00:49
Medlem
Så ni vet, om sömnsvårigheterna beror på oro eller liknande så är det bästa om ni kan sova på benso, helst Oxascand/Sobril, kan dock inte rekommendera Flunisar då jag tycker de är odugliga om man inte vill flumma och super samtidigt. Benso är mindre toxiska speciellt Oxazepam som är mild, bättre bara gå upp lite i dos med den och stör mindre sömnen (eller inte alls om man faktiskt sover oroligt) än z-analogerna eller rävgift som propavan eller liknande.
Senast redigerad av Elementary1 2015-11-30 kl. 00:52.
Citera
2015-11-30, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuuuarkBraah
Tagit 75mg imovane, lagom dos?
Kan jag släng i mig lite tram kapsel

Mvh

Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
hur mycket tram har du? Ganska kul combo tram och sånt här, blev en riktigt go zombie som nickade till och ''somnade'' bara att jag kunde vakna när jag ville. riktigt skönt
Tar tillbaka vad jag sa om ingen effekt... Blev 75g imovane och 350mg tram.. Virrade runt i området men hittades av en bekant, väl hemma fick jag idén att skära mig(aldrig testat) blev ett par sönderskurna lår och lite här å var, grova minnesluckor helvete...

Fick även den effekten Halloween skrev, vad beror det på?
Citera
2015-11-30, 01:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FuuuarkBraah
Tar tillbaka vad jag sa om ingen effekt... Blev 75g imovane och 350mg tram.. Virrade runt i området men hittades av en bekant, väl hemma fick jag idén att skära mig(aldrig testat) blev ett par sönderskurna lår och lite här å var, grova minnesluckor helvete...

Fick även den effekten Halloween skrev, vad beror det på?

Dude, ta det nu lugnt... inte precis kul att skära sig mitt inne i minnesluckorna.
Lås dörren och göm nycklarna nästa gång du vill flumma. Fick du hallisa oxå?
Citera
2015-11-30, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radiozeta
Svårare att sömna när du är onykter?. Om du menar alkohol, så hämmar alkoholen GABA produktionen vilket gör att man inte blir lika trött. Därav så gör Imovanen inte lika stor effekt om man har druckit.
Alla här är rätt så överens om att alkohol förstärker effekten på imovane och inte tvärtom.
Citera
2015-11-30, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Alla här är rätt så överens om att alkohol förstärker effekten på imovane och inte tvärtom.

stämmer för mig också men jag sover mer orligt och vaknar fler gånger när jag duckit, kanske bara är jag
Citera
2015-11-30, 14:32
Medlem
Concubines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiozeta

Nej, jag menar imovane?
Citera
2015-11-30, 20:20
Medlem
trueforgoods avatar
Jag tar Stilnoct eller Imovane varje kväll och är beroende, no shit. Får dock fortfarande ut någon typ av mjuk skön känsla av 1,5-2 Stilnoct på tom mage (tar dock oftast bara 1 nu för tiden för att sova).

Oftast har jag ju tyvärr inte tom mage då jag av olika anledningar måste äta sent. Och tar jag tabletten efter maten känner jag typ ingenting. Innan vill jag inte heller ta då tabletten (iaf Stilnoct) går ur så snabbt och jag vill vara vaken en stund efter jag käkat.

Så, hur lång tid efter man käkat funkar egentligen att ta tabsen? Är det bättre och krossa och bomba alt. snorta? Rövpanna och skit håller jag mig ifrån då det känns sunkigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in