2015-07-16, 08:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReeveeN
Tjena folket!
Nu är det såhär att jag får Imovane utskrivet för sömnproblem. Jag äter dom sällan mer än 1-2 ggr i veckan och då är det en tab `a 7.5mg som gäller (eventuellt lite cb till för att det ska gå lite snabbare).
Igårkväll så tog jag en vid 22ish, men det inte gav någon större effekt mer än att motoriken är lite halvdålig, så tog jag en till tablett en timme senare ungefär (har inte tillgång till cb för tillfället).
Nu kl 02:48 är jag inte trött för fem öre och tanken var att jag skulle börja köra en väldigt lång bilresa runt 5-6tiden (jag har inte så mycket till val heller..).

Hjälp! skulle uppskatta snabba svar!
Mvh
Du somnade ju inte för att du inte gick och la dig, du stannade uppe? Syftet är inte att man ska bli trött av Imovane, det är en insomningstablett.

Nu hjälper mitt inlägg dig ju ingenting nu eftersom det är postat senare än du skulle iväg, men till nästa gång så vet du.
Citera
2015-07-20, 20:19
Medlem
Vad tycker ni är skillnaden mellan imovane och zopiklon?
Citera
2015-07-20, 21:13
Medlem
cnbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche

Älskade vän, Imovan är läkemedelsnamnet. Zopiklon är den aktiva substansen i Imovan..
Citera
2015-07-21, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cnb
Älskade vän, Imovan är läkemedelsnamnet. Zopiklon är den aktiva substansen i Imovan..
Han menar självklart skillnaden mellan de olika produkterna "Imovane" och "Zopiklon Pilum". Själv anser jag att Pilum har bäst effekt men många här kommer tycka annorlunda. individuellt.
Citera
2015-07-21, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Imovano är dyrare är den primära skillnaden, sedan var det ganska lika saker, mer bindemedel i en av dem...
edit:
Citat:
Ursprungligen postat av djpsykos
Guten morgen

Jag har en lite fundering kring hur länge zopiklon syns på blodprov? Har hört någon som sa 2veckor men det verkar ju helt absurt då halveringstiden är mellan 4,5-5h för oss som inte gått över pensionsåldern. När jag läste Farmakologi så var standard för en substans att lämna kroppen 5T½ alltså 5*halveringstiden.

Någon som vet hur det ligger till, om det skulle vara andra "regler" för zopiklon eller bara att personen försöker skrämmas.

Må väl
Din berökning är helt rätt, ponera mindre än en vecka...
Senast redigerad av lolicon 2015-07-21 kl. 10:13.
Citera
2015-07-21, 10:06
Medlem
djpsykoss avatar
Guten morgen

Jag har en lite fundering kring hur länge zopiklon syns på blodprov? Har hört någon som sa 2veckor men det verkar ju helt absurt då halveringstiden är mellan 4,5-5h för oss som inte gått över pensionsåldern. När jag läste Farmakologi så var standard för en substans att lämna kroppen 5T½ alltså 5*halveringstiden.

Någon som vet hur det ligger till, om det skulle vara andra "regler" för zopiklon eller bara att personen försöker skrämmas.

Må väl
Citera
2015-07-21, 16:26
Medlem
hejsan. vill försöka få zopiklon utskrivet igen, både pga legitima sömnproblem och även för att...tja..anledningar

tyvärr är min doktor och terapeut väldigt restriktiva med sådan medicin. fick imovane utskrivet till och från i ca ett år men jag började bruka dem lite för mycket pga heltidsarbete+depression och GAD.

alternativet blev sertralin och mirtazapin, dock så har jag blivit tjock så in i helvete av dessa och jag kan knappt få erektion ens när jag visuellt förtär erotisk...media.

jag har förklarat läget för min terapeut och doktor men de vägrar blankt och lyssnar inte ens på mina argument.

så hur ska jag gå tillväga för att få zopiklon utskrivet igen? vad ska jag säga? hur gör ni som får zopiklon utskrivet?
Citera
2015-07-21, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djpsykos
Guten morgen

Må väl
Om det är en verifikationsanalys så ser dom Imo,dock inte på vanlig sticka.Kanske kan hjälpa dig,jag vet inte.

Imovane har en halveringstid på 4-6 timmar för att vara exakt så nej det sitter inte i i två veckor
Citera
2015-07-21, 18:28
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Försökte få stilnoct utskrivet av min läkare men han bara skrattade och sa att man blir beroende och det är rävgift Tillhandahåller shoppar bra kvalitet på stilnoct i regel? Har bara handlat doping tidigare och där kan det ju vara allt från kattpiss till apotekskvalitet.

Tänk till att underlätta insomning på kvällarna.
Citera
2015-07-21, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Försökte få stilnoct utskrivet av min läkare men han bara skrattade och sa att man blir beroende och det är rävgift Tillhandahåller shoppar bra kvalitet på stilnoct i regel? Har bara handlat doping tidigare och där kan det ju vara allt från kattpiss till apotekskvalitet.

Tänk till att underlätta insomning på kvällarna.
Ta theralen om det är insomning på kvällarna och bättre sömnkvalité. Dock redig bakfylla om det blir fel. Dock rekommenderar jag det hellre än Z-analoger som sömnmedicin, var tänkt att jag skulle köra Z som sömnmedicin jag också men 0 av säkert 1500 gånger så fick jag en vettig sömn trots försök. Med det sagt så kan jag påpeka att Z-analogerna däremot gav mig en bättre livskvalité jämfört med andra droger, knickodicko i huvudet blir man på det där, fest hela veckan med ett hundrapack sådana rackare! (om man sitter i en säker miljö)
Citat:
Fick just theraln utskrivet, hur undviker man den sk bakfyllan bäst? Äta samtidigt? Försöka sova så fort som möjligt efter man tagit den? Aldrig provat detta.
Jag har faktiskt inga tips att ge om hur man undviker Theralen"at", känns som ett roulettehjul det där. Gissar att en (i detta fall) fettfri kvällsmål/middag och ytterst tidig dos (1700-1800 om sängående 2000 och vakna tidigt) kan minimera biverkningen av groggy-het, dock aldrig kommit att bli av med den till hundra procent igenom en process!
Senast redigerad av lolicon 2015-07-21 kl. 18:52.
Citera
2015-07-21, 18:40
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolicon
Ta theralen om det är insomning på kvällarna och bättre sömnkvalité. Dock redig bakfylla om det blir fel. Dock rekommenderar jag det hellre än Z-analoger som sömnmedicin, var tänkt att jag skulle köra Z som sömnmedicin jag också men 0 av säkert 1500 gånger så fick jag en vettig sömn trots försök. Med det sagt så kan jag påpeka att Z-analogerna däremot gav mig en bättre livskvalité jämfört med andra droger, knickodicko i huvudet blir man på det där, fest hela veckan med ett hundrapack sådana rackare! (om man sitter i en säker miljö)

Fick just theraln utskrivet, hur undviker man den sk bakfyllan bäst? Äta samtidigt? Försöka sova så fort som möjligt efter man tagit den? Aldrig provat detta.

Citat:
Ursprungligen postat av lolicon
Jag har faktiskt inga tips att ge om hur man undviker Theralen"at", känns som ett roulettehjul det där. Gissar att en (i detta fall) fettfri kvällsmål/middag och ytterst tidig dos (1700-1800 om sängående 2000 och vakna tidigt) kan minimera biverkningen av groggy-het, dock aldrig kommit att bli av med den till hundra procent igenom en process!

Tusen tack jag återkommer med resultat så småningom
Senast redigerad av Tony_Tedeschi 2015-07-21 kl. 18:53.
Citera
2015-07-21, 19:31
Medlem
Citat:
Theralen är ett jävla helvete enligt mig. Tar man tillräckligt för att somna förstörs hela morgondagen (pga baksmällan) samt att det ger mig problem med myrkrypningar i benen. Tar man mindre än det så vaknar man kl 04 helt outvilad men kan inte somna om.

Om Theralen dock fungerar för dig kan jag bara gratulera

Ett tips är att dricka mycket vatten då det torkar ut kroppen värre än en öken. Om du har Theralen i vätskeformat kan du droppa ner det i té eller något - det brukar lindra lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in