2023-10-04, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GostaEkmann
Det går inte att sova på en zolpidem 10mg. Jag behöver minst 2-3 innan det börjar snurra rejält i huvudet. Jag har ingen tidigare erfarenhet utav zolpidem, utan började direkt på 2st.

Är det normalt?
Skulle inte heller slockna på 10 mg Zolpidem ens utan tolerans på nämnda preparat.

Vet om folk som har samma problem och 20 mg ordinerat på recept men där går väl gränsen för läkarna.
Citera
2023-10-08, 02:59
Medlem
Chronophobs avatar
Visste inte det fanns större än 7,5mg som jag får utskrivet. Dock helt värdelösa om man inte bara tar en om året eller så.

Har byggt upp en jävla tolerans. Även om jag håller upp en månad eller 2 så gör 1-2 piller 0 effekt. Vid 4 kan jag sova en natt, nästa natt 5st. Sen kör jag 5 till dom är slut. Och när dom är slut sover jag knappt tills nästa uttag. Känner ingen abstinens utan dom men kan inte sova. Om jag blir väckt under sömnen är jag rejält borta i huvudet. Händer att kärringen väcker mig innan hon går till jobb och påminner om saker jag ska fixa under dagen. Det klarar jag också, men ögonblicket hon kommunicerar med mig i det tillståndet är ohyggligt tragikomiskt. Hon vet dock vad det handlar om.

Läkarna är ju inte alls glada att skriva ut dessa, så få dos höjd är väl bara att glömma?

Hatkärlek till dessa piller. Sover gott med dom när jag fått tillräcklig dos, mem mår pyton vaken och har en ombeskrivig smak i munnen efteråt. Salta S-märken lindrar skitsmaken lite.

Vad kostar dessa på "svarta" marknaden"
Citera
2023-10-08, 03:01
Medlem
Chronophobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GostaEkmann
Det går inte att sova på en zolpidem 10mg. Jag behöver minst 2-3 innan det börjar snurra rejält i huvudet. Jag har ingen tidigare erfarenhet utav zolpidem, utan började direkt på 2st.

Är det normalt?

Nja, första gångerna sov jag ett par nätter på en, sen blev det två osv.
I början kändes det tydligt som en knock i hjärnan, den lilla "kicken" är borta efter längre bruk/överkonsumtion. Nu är jag uppe i ohälsosamma doser
Citera
2023-10-08, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chronophob
Visste inte det fanns större än 7,5mg som jag får utskrivet.

Gör det inte i Sverige
Zolpidem/stilnoct maxstyrka 10mg
Zopiklon/Imovane maxstyrka 7,5mg
Citera
2023-10-09, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tio1000
Gör det inte i Sverige
Zolpidem/stilnoct maxstyrka 10mg
Zopiklon/Imovane maxstyrka 7,5mg
Mej men du kan få högre dos utskriven.
Citera
2023-10-13, 00:47
Medlem
Dragningskraftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Några här som testat märket Zopisign 10mg? Vad tycker ni?

Lade nyss en beställning, hoppas de är bra.

Undrar samma
Citera
2023-10-13, 13:23
Medlem
Haft både stilnoct och imovane på recept under lång tid pga sömen. Dock har dom funkat riktigt dåligt på mig med just sömnen. Har istället brukat dom i rusnings syfte. Hade en riktigt snevriden stilnoct fylla nyligen, Där jag hade sugit i mig 8+ stilnoct och på något sätt satt mig i bilen och försökt köra.. slutade inte bra, Jag hade tagit mig hela 20 meter innan jag frontade bilen i en stolpe och hela fronten på bilen blev förstörd . Allt detta hade jag dock inget minne av förns jag fick höra det dagen efter.. Var lagomt kul att gå ut och se bilen helt sönder pantad. Nä fyfan håll er undan denna drog, Må vara roligt under ruset, Men man kommer ändå inte ihåg nånting.
Citera
2023-10-13, 13:40
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dudeja
Haft både stilnoct och imovane på recept under lång tid pga sömen. Dock har dom funkat riktigt dåligt på mig med just sömnen. Har istället brukat dom i rusnings syfte. Hade en riktigt snevriden stilnoct fylla nyligen, Där jag hade sugit i mig 8+ stilnoct och på något sätt satt mig i bilen och försökt köra.. slutade inte bra, Jag hade tagit mig hela 20 meter innan jag frontade bilen i en stolpe och hela fronten på bilen blev förstörd . Allt detta hade jag dock inget minne av förns jag fick höra det dagen efter.. Var lagomt kul att gå ut och se bilen helt sönder pantad. Nä fyfan håll er undan denna drog, Må vara roligt under ruset, Men man kommer ändå inte ihåg nånting.

Jag har också tämligen nyligen orsakat skador både på kroppen och runt om i huset. Dock har även starksprit och extra starka öl varit iblandade, tillsammans med zopiklon.

Det är helt galet hur minnena efteråt är helt puts väck — i samma veva som man under rusets gång ”inte känner någonting”. Zolpidem upplever jag vara ännu värre med tanke på de hallucinationer man kan få. De kan ju vara direkt otäcka och skrämmande.
Citera
2023-10-13, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EchoesOfSilence
Jag har också tämligen nyligen orsakat skador både på kroppen och runt om i huset. Dock har även starksprit och extra starka öl varit iblandade, tillsammans med zopiklon.

Det är helt galet hur minnena efteråt är helt puts väck — i samma veva som man under rusets gång ”inte känner någonting”. Zolpidem upplever jag vara ännu värre med tanke på de hallucinationer man kan få. De kan ju vara direkt otäcka och skrämmande.

Jo instämmer. Är inte bara bilen jag lyckats pajja. Även lyckats stupa och landa rakt i min 65" tv som bara blev skrit efteråt.. Det är verkligen blackout piller.
Citera
2023-10-13, 17:39
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Citat:
Jo instämmer. Är inte bara bilen jag lyckats pajja. Även lyckats stupa och landa rakt i min 65" tv som bara blev skrit efteråt.. Det är verkligen blackout piller.

Helt klart är det så!

Tråkigt som fan med både bilen och tv:n… men samtidigt är det materiella ting som går att ersätta. Och det är i slutändan tur att du inte kom längre med bilen dessutom.

Jag har haft sönder köksluckor, lampor, vissa möbler och dylikt. Men allra farligast har varit när jag ramlat ihop utomhus mitt i natten (boende ute på landet) och slagit i huvudet i betong eller sten. Det mänskliga kraniet är sannerligen inte lika solitt och hållfast som någon av de tidigare nämnda materialen.
Citera
2023-10-13, 20:27
Medlem
Citat:
Står i bipacksedeln om jag inte minns fel att saker såsom att laga och äta mat, ha sex samt köra bil i sömnen är biverkningar av detta satanspreparat och det är på standardoser.

Var glad att inget värre hände och att du lever och till alla andra som läser det här ge fan i att knarka på Stilnoct.

Ni kommer springa runt och göra en massa riktigt sjuka saker som ni inte har något som helst minne av när ni vaknar / nyktrar till och i värsta fall så kan det få riktigt jobbiga konsekvenser.
Citera
2023-10-14, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Står i bipacksedeln om jag inte minns fel att saker såsom att laga och äta mat, ha sex samt köra bil i sömnen är biverkningar av detta satanspreparat och det är på standardoser.

Var glad att inget värre hände och att du lever och till alla andra som läser det här ge fan i att knarka på Stilnoct.

Ni kommer springa runt och göra en massa riktigt sjuka saker som ni inte har något som helst minne av när ni vaknar / nyktrar till och i värsta fall så kan det få riktigt jobbiga konsekvenser.

Jo helt klart som sagt är väldigt glad det inte vart värre. Står garanterat i bipacksedeln, Men tvär är man ju inte så smart att man lyder sånna grejer...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in