2015-04-02, 15:47
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimpanesovic78
Imo ger ett initialt rus i form av avslappning, glad, lite som när alkohol slår till men mer kontrollerat, muskelavslappnade och (lätt) euforisk känsla en stund! Tar du på dagen så kan du fortfarande vara normal. Effekten träder in efter typ 20-30 minuter men sitter tyvärr inte speciellt länge! Vill man rusa på dom så krävs påfyllning! Man blir mysig. Jag har aldrig fått hallisar av dem och varit uppe i höga doser.

Fördelen med imo är alltså vs stillisar ( i min mening ) att man kan uppföra sig på imo men ändå ha en bra effekt.
Jag jobbade på stillisar i 2-3 år utan problem. Problemen kommer när man börjar missbruka det, särskilt i kombo med alkohol. Men 5-10 mg funkar utmärkt.
Citera
2015-04-02, 17:26
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebrabody
Stillisar ligger varmt om hjärtat sen länge. Har recept. Men efter upptäckt av effekten större dos+hålla sig vaken kunde ge såå Fast då blir det ju till att dryga ut och köpa själv på sidan.
Länge sen jag provade imovane. Tyckte det tog sån tid att verka. Plus inget direkt kul av dem mer än att man vingla omkring om man gick upp. Men då tog jag heller aldrig några hästmängder utan var mer i kunna sova syftet.

Så till frågan. Ni som föredrar imovane (bortser lite från de som tar i enbart syftet att sova och inget annat. Övrigt folk: Vad är det som lockar med imo? Effekter så att säga? (Om ni har jämförelse med stillisarna t.o.m kanske)
.
För mig så var Imovane bra en period för den tog snabbt bort panikångestattacker, men den negativa sidan jag upptäckte var att efter ett par timmar så var panikångesten tillbaka så nu använder jag dom bara till insomning.
Citera
2015-04-02, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Luras och luras? NEJ, det gör du inte!

Min morsa betalar 1500:- för 30st 7,5mg Imovane från en läkare under bordet så..det blir...50kr/st

Normalt sett så kostar ett 30-pack 7,5mg 68kr på Apoteket.
Jag betalar 25 kr för 10 st 7,5 mg(apoteket).Min andra medicin är dock dyr
Citera
2015-04-03, 05:03
Medlem
zebrabodys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimpanesovic78
Imo ger ett initialt rus i form av avslappning, glad, lite som när alkohol slår till men mer kontrollerat, muskelavslappnade och (lätt) euforisk känsla en stund! Tar du på dagen så kan du fortfarande vara normal. Effekten träder in efter typ 20-30 minuter men sitter tyvärr inte speciellt länge! Vill man rusa på dom så krävs påfyllning! Man blir mysig. Jag har aldrig fått hallisar av dem och varit uppe i höga doser.

Fördelen med imo är alltså vs stillisar ( i min mening ) att man kan uppföra sig på imo men ändå ha en bra effekt.

hmm var så länge sen jag tog dem så minns inte.
Men det där lät ju jäkligt snarlikt hur jag skulle beskriva att jag blir på stilnoct! Lite som med alkohol Bekymmersfri, lite euforisk, börjar dona med saker... inga problem heller att fylla på om man ändå tillslut ska sova:P Nu har jag fått hallucinationer av främst höga doser stilnoct och ihop med blandning. Men inte alls ofta och på ngt vis ändå kul.

Men nja dra i mig massor av stilnoct dagtid hade jag ju inte gjort
Fast om ruset av imo inta varar särskilt länge heller känns de ju lite trist. Men lite lockande ändå med tanke på hur mkt jag gillar stillisar!
Citera
2015-04-03, 05:09
Medlem
zebrabodys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Jag jobbade på stillisar i 2-3 år utan problem. Problemen kommer när man börjar missbruka det, särskilt i kombo med alkohol. Men 5-10 mg funkar utmärkt.

hmm fast jag personligen har aldrig någonsin känt av ngt på 5 mg. Så fick väldigt direkt höja till 10mg av min läkare. Fast är väll kanske inte vad jag brukar hålla mig till nu mer.. och det där med alkohol. I min ensamhet bara för att få en lite skön känsla och att slippa ta lika många tabletter såå att ehhm. (Men inte så jag skulle blanda en grogg med stillisar på väg ut på krogen direkt!) Någon måtta.
Citera
2015-04-03, 23:46
Bannlyst
Funkar imovane lika bra att somna på även om man pillar i sig några på dagen ibland? Tar 3-4 st 7,5mg då och då dagtid.
Citera
2015-04-03, 23:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mamuti
Funkar imovane lika bra att somna på även om man pillar i sig några på dagen ibland? Tar 3-4 st 7,5mg då och då dagtid.
Nej. Tar du ett par stycken bör du vänta till nästa kväll innan du tar igen.
Citera
2015-04-03, 23:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Nej. Tar du ett par stycken bör du vänta till nästa kväll innan du tar igen.
Ok det var ju surt, har ätit 4 st utspritt över dagen och vill sova inatt.

Dumt av mig.
Citera
2015-04-03, 23:58
Bannlyst
Citat:
Ok det var ju surt, har ätit 4 st utspritt över dagen och vill sova inatt.

Dumt av mig.
Japp då får du ingen bra effekt så vida du inte tar massor.
Citera
2015-04-04, 00:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Japp då får du ingen bra effekt så vida du inte tar massor.

Om jag tar en shot till imovanen då? Eller blir jag bara piggare och börjar yra runt då? Har ju inte lust att slösa en hel karta.
Citera
2015-04-04, 00:27
Bannlyst
Citat:
Om jag tar en shot till imovanen då? Eller blir jag bara piggare och börjar yra runt då? Har ju inte lust att slösa en hel karta.

För mig funkar det att gå på imo på dagen och ändå somna sen. Du får forska vad som funkar bäst för dig. Nåt som funkat klockrent för mig på senaste tiden är 2st 7,5mg imo och 50mg av "skittabletterna" attarax. Funkat riktigt bra. Rekommenderar att ta något lugnande som inte klassas som "farliga" inom psyk tillsammans med benz eller Z:a om en tolerans ökat och de inte funkar med bara sömnisar. En shot kan funka också eller huvudvärkstabletter.
Senast redigerad av qwz 2015-04-04 kl. 00:32.
Citera
2015-04-04, 02:26
Medlem
Jaha, tio 7,5 mg då.
Händer inte mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in