2023-08-04, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasit99
Du är beroende. Försök sätta ut skiten och håll dig därefter till att bara ta en imovane vid panik, t ex du är fortfarande vaken fyra på morgonen och måste upp klockan åtta. Max en nödtablett i veckan. Utsättningen kommer ta tid, några veckor med mardrömmar. Kan till och med ta några månader innan sömnen blir normal. Har du tillgång till cannabis - rök en joint på kvällen under utsättningen. Förbättrar sömnen och få blir beroende av cannabis, som bekant. Alla som tar imovane varje kväll blir beroende.

Ja jo men vi alla är beroende utav något och det går inte riktigt att komma undan som du själv säger.
Ska jag vara helt ärligt så tycker jag om det lilla ruset man får utav Z och känner inte riktigt för att sluta med dom men sen om det är beroende delen som pratar eller ej det är en annan femma men vad jag vet så är det det enda som har bitit på mina sömnproblem (haft sömnproblem sedan jag var 14) och som faktiskt gör så att jag lyckas somna.
Aldrig varit så glad för röka förstår dock dom som tycker om det, aldrig tyckt om biten där man blir helt bäng och tappar kontrollen, jag är för paranoid för att kunna släppa kontrollen om både mig själv och min omgivning, behöver full fokus på vad som händer runt om.

Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Varför tar du mer? Om lägre dosen inte funkar borde du i den bästaste av världrar få ökad dos.

Läser som att du tar för sömn.

vi lever alltsp inte i den bästaste svedala

Tagit högre dos när ordinarie dos inte funkat, ond cirkel.
Yes tar dom för sömn, läkaren vägrar dock att skriva ut högre dos så har denna dosen att hålla mig till varje månad.
Senast redigerad av InCrustWeTrust 2023-08-04 kl. 16:51.
Citera
2023-08-04, 17:31
Medlem
Är det någon som vet ifall man kan få Zolpidem utskrivet fast en annan tillverkare än de som används i Sverige? På licens då antar jag.

Jag skiftar tillverkare pga upplever att jag inte bygger upp tolerans då.

Blev tvingad att ha apodos, valde då favoriten Ratiopharm, för att undvika att de lägger i typ värdelösa STADA, vilken funkar bäst, men nu har jag tagit den varje dag i 5 månader och sista veckorna har jag knappt kunnat somna alls. Tagit allt från 4-10 timmar fram tills jag somnat och senaste dagarna har jag inte somnat alls. Skrev och bad att få byta till Orifarm vilket inte fanns i deras register? Antar de menade de större förpackningarna för jag fick iallafall 30 tabl Orifarm utskrivet att hämta ut direkt. Kan alltså inte få dessa i apodosen framöver.

Förutom nämnda ovan (ratiopharm & orifarm) brukade också actavis & aurobindo funka bra. STADA, Hexal, Sandoz och Stilnoct (som också de verkar ha problem med i registret) är enligt mig som sockerpiller.

Därför undrar jag återigen om man kan få nån viss Zolpidem-tillverkare på licens och hur bär man sig åt då?
Senast redigerad av sweetbutcrazy 2023-08-04 kl. 17:43.
Citera
2023-08-04, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InCrustWeTrust
Hur brukar det gå för er att hålla er till dosen? Jag hämtar ut engång i månaden och försöker hålla mig till vad läkaren ordinerat (7.5mg) men 2 veckor senare och nästan alla kartor är slut så att man behöver käka halva dosen (3.75mg) restera 2 veckorna eller gå å fixa mer på gatan.

Käkat skitet i några år nu och det är samma visa varje månad.

OMEDVETET så kan jag vakna på morgonen och upptäcker att jag kan ha knaprat i mig 100-150mg zolpidem.. så länge jag ser till att ha gjort allt jag ska innan jag ska sova och lägger mig och blundar DIREKT så funkar det finfint.. gäller att inte fastna i tex mobilen för då blir det den otrevliga överraskningen på morgonen. Har 20mg zolpidem ordinerat till natten!
Citera
2023-08-04, 19:58
Medlem
Parasit99s avatar
[quote=InCrustWeTrust|85293514]Ja jo men vi alla är beroende utav något och det går inte riktigt att komma undan som du själv säger.
Ska jag vara helt ärligt så tycker jag om det lilla ruset man får utav Z och känner inte riktigt för att sluta med dom men sen om det är beroende delen som pratar eller ej det är en annan femma men vad jag vet så är det det enda som har bitit på mina sömnproblem (haft sömnproblem sedan jag var 14) och som faktiskt gör så att jag lyckas somna.
Aldrig varit så glad för röka förstår dock dom som tycker om det, aldrig tyckt om biten där man blir helt bäng och tappar kontrollen, jag är för paranoid för att kunna släppa kontrollen om både mig själv och min omgivning, behöver full fokus på vad som händer runt om.

Du tappar inte kontrollen av en weed. Däremot sover du bättre. Gillar du inte att röka - edibles. Men visst, den där lilla z-kicken är jävligt skön. Finns värre saker än zopiklone-beroende, instämmer i det. Tänk ändå på risken: du behöver mer, inser hur enkelt och billigt det är att köpa ful-zopiklon på darknet, i samma veva upptäcker du att ful-benz också är billigt, så du beställer, tror dig kunna kontrollera intaget, sedan är du fast i en mardröm. Håll dig till det läkaren förskriver, stå ut med halvorna.
Citera
2023-08-13, 14:22
Medlem
Någon mer som blir arg och lättirriterad dagen efter att ha tagit imovane? Räcker för egen del med 7,5 så känner jag direkt av det dagen efter?
Citera
2023-08-14, 14:45
Medlem
Megadolmes avatar
Jag fick förändrad personlighet av Zopiklon...

Tog en karta o tänkte flumma lite för mig själv. Men så kom ett par kompisar o jag följde med dom ut o fikade, det gick bra o så, men dagen efter så mindes jag knappt nånting, o jag hade dessutom snattat i en butik!? Jag har aldrig varit nån som snattat, mer än nån enstaka gång i tonåren!

Jag sa sen dagen efter att jag hade tagit en hel karta Zopiklon, han vet att jag flummar ibland, men han sa också att jag var mer pratsam än vad jag brukar, o stöldgodset, ett verktyg undrade han om jag hade kvar, vilket låg i min väska. Nu funderar jag på att lämna tillbaka det!
Citera
2023-08-14, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megadolme

Tog en karta o tänkte flumma lite för mig själv. Men så kom ett par kompisar o jag följde med dom ut o fikade, det gick bra o så, men dagen efter så mindes jag knappt nånting, o jag hade dessutom snattat i en butik!? Jag har aldrig varit nån som snattat, mer än nån enstaka gång i tonåren!

Jag sa sen dagen efter att jag hade tagit en hel karta Zopiklon, han vet att jag flummar ibland, men han sa också att jag var mer pratsam än vad jag brukar, o stöldgodset, ett verktyg undrade han om jag hade kvar, vilket låg i min väska. Nu funderar jag på att lämna tillbaka det!
Skulle säga att man blir lätt kleptoman om dem tas i rus syfte! Har också stulit godis smått o gott för många år sen
Citera
2023-08-14, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alcatra
Någon mer som blir arg och lättirriterad dagen efter att ha tagit imovane? Räcker för egen del med 7,5 så känner jag direkt av det dagen efter?

Tog mig många år att fatta men jag är absolut inte heller mitt bästa jag efter en natt på en ynka och helt lovligt imovane.
Äter du hyfsat ofta kan det säkert ha att göra med mild abstinens då de är så kortverkande.
Citera
2023-08-16, 16:53
Medlem
Citat:

En karta? Hur många mg tog du egentligen.

Klart du tappar omdömet FÖR MKT om du tar FÖR MKT

Samma sak som om du drack för mkt för snabbt
Citera
2023-08-16, 17:10
Medlem
Megadolmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
En karta? Hur många mg tog du egentligen.

Klart du tappar omdömet FÖR MKT om du tar FÖR MKT

Samma sak som om du drack för mkt för snabbt
Tog en karta med 5 mg, alltså 50 mg. Jag ska ta 2 st, 10 mg på kvällen enligt ordination o läste på så att det inte var någon fara för förgiftning. Men jo, klart det var för mycket. Men man vill ju testa när man läst lite här....
Citera
2023-08-16, 18:07
Medlem
Citat:
Tog en karta med 5 mg, alltså 50 mg. Jag ska ta 2 st, 10 mg på kvällen enligt ordination o läste på så att det inte var någon fara för förgiftning. Men jo, klart det var för mycket. Men man vill ju testa när man läst lite här....

Förståeligt. Men 50 mg är jävligt hög dos.

Om du inte har tolerans behöver du dock inte gå högt i dos för att ha en bra kväll. Om du ens har oro/ångest kan det räcka med 22.5 mg för en skön kväll.

Edit: Jag har gått jävligt högt på imovane-dos .. i stort sett nästan letal dos trots hur högt man måste gå för det .. det är slöseri med imovane ..
Citera
2023-08-16, 21:03
Medlem
Citat:

Var glad att inget värre hände och ge fan i att "flumma" på Z analoger.

Jag avråder alla ifrån att missbruka mediciner men särskilt Z analoger då du med lite otur förvandlas till en psykotisk robot som kan hitta på precis vad fan som helst och med noll minne av vad som skett under "ruset" även om du inte blandar med alkohol.

Snatteri är dock inte lika illa som att tex vakna upp i ett kvaddat bilvrak utan att minnas hur man hamnade där eller vems bilen är eller naken och blodig i en arrestcell med noll minne av vad som skett dygnet innan.

En karta är väldigt mycket så var glad att det bara förvandlade dig till en kleptoman än något ännu värre.

Finns fall bla ifrån utlandet där folk har dödat närstående under påverkan av Z analoger utan orsak eller ens minns varför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in