2016-02-01, 21:26
Medlem
Nicke1234s avatar
Fick min beställing från SPD idag. Har hört att man kan bomba Imovane. Eller att krossa 5 tabletter i et glas och sen dricka? Effekten påstås bli starkare.

Imovane kan även köras upp i röven, men det är jag inte intresserad av!

Tack för svar!!
Citera
2016-02-01, 22:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av buttnutter
Har tagit 4 imo a 7,5 mg + lite grapefruktsjuice på det. Vågar man ta en öl på det?

Du ska börja dricka den vita grapen långt innan, inte samtidigt. Dessutom förvrider allt socker i grapen ruset.
Citera
2016-02-02, 18:20
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenix1
Du ska börja dricka den vita grapen långt innan, inte samtidigt. Dessutom förvrider allt socker i grapen ruset.

What? Det där med socker kände jag inte till, gäller det även Stilnoct? På vilket sätt påverkar det menar du?
Citera
2016-02-02, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
What? Det där med socker kände jag inte till, gäller det även Stilnoct? På vilket sätt påverkar det menar du?
Socker påverkar inte effekten nämnvärt vad gäller mig. Första gången jag hör talas om det, ta det med en nypa salt.
Citera
2016-02-05, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zlekovsky
Kort fråga.

Har en tid för arbets ekg imorgon. Är det olämpligt eller kan det förstöra undersökningen om man använder Imovane eller Stesolid under cyklingen.

Påverkar Imovane eller Stesolid resultatet av ett ARBETS-EKG/CYKELPROV?

Är ganska uppstressad och rädd så min VC läkare rekomenderade Imovane eller Stesolid som lugnande under undersökningen.

Om man får hjärtklappning av ångest före eller under cyklingen förstörs väl alltihopa?

Viktigaste frågan, kan man man missa något på ARBETKS-EKG om man är påverkad av Stesolid eller Imovane under cyklingen?

Skulle frågat KLIN-FYS om detta såklart, men har glömt bort det....fan också.

Jo men säkert! Om inte din läkare fick sin legitimation i cornflakes paketet så finns inte detta på kartan. Tror du seriöst att en läkare skulle stoppa i dig en SÖMNTABLETT innan du skall upp på en cykel för ett EKG?

DU funderar på att knapra piller innan. Skriv det då pellejöns.

"Imovane är ett sömnmedel för behandling av olika former av sömnbesvär hos vuxna t.ex. svårigheter att somna, för tidigt uppvaknande eller många nattliga uppvaknanden. Imovane används vid tillfälliga och kortvariga sömnbesvär samt under begränsad tid vid kroniska sömnbesvär. (FASS)"
Citera
2016-02-05, 14:11
Medlem
Synatts avatar
^ ja exakt, nån som orkade skriva det självklara. Fan inläggen på fb senaste tiden får en att undra ibland.
Mvh
Citera
2016-02-07, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke1234
Fick min beställing från SPD idag. Har hört att man kan bomba Imovane. Eller att krossa 5 tabletter i et glas och sen dricka? Effekten påstås bli starkare.

Imovane kan även köras upp i röven, men det är jag inte intresserad av!

Tack för svar!!
Jag har inte märkt någon skilllnad om jag krossar pillren, möjligtvis snabbare påslag.

Rektalt kan vara värt att testa dock då Imovane har högre biotillgänglighet rektalt, eller nåt sånt. Jag har testat ett par gånger och märkte ingen större skillnad dock. Tycker heller inte att grape boostar något. Kanske testar igen nån gång men förhoppningsvis går min tolerans ner med mitt långa uppehåll så jag slipper trycka upp pumpar i röven.
Citera
2016-02-08, 00:04
Medlem
swapzs avatar
har en tablettt jag fått av en polare där de står zim 10 nån som vet vad det är
Citera
2016-02-08, 00:58
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swapz
har en tablettt jag fått av en polare där de står zim 10 nån som vet vad det är
Stilnoct 10mg
Citera
2016-02-09, 12:07
Medlem
Redlinezs avatar
Älskar imovane för man sover skönt när man tagit 1-2 st. Ska dock inte ta dessa varje natt så man slipper tolerans ökning. Tur läkarn min förstår sig på mina sömnproblem
Citera
2016-02-09, 18:40
Medlem
buttnutters avatar
20 mg stilnoct, några folköl, skippad middag/kvällsmat. Börjar utveckla tolerans på zopiklon. Kan man ha roligt på kombinationen i fråga om man håller sig vaken och är uppe på benen?
Citera
2016-02-09, 18:43
Medlem
buttnutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
Älskar imovane för man sover skönt när man tagit 1-2 st. Ska dock inte ta dessa varje natt så man slipper tolerans ökning. Tur läkarn min förstår sig på mina sömnproblem

Håller med. Sitter i mycket längre än zolpidem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in