2008-01-14, 14:24
Medlem
serotonins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Centauro
Menar du Lamin, afrikanen från Lövgärdet / Gårdsten ? Han tränade på ABC-gym uppe i Gårdsten, sen i Hjällbo. Sen rånade han pressbyrån på Angered Centrum helt omaskerad Åkte in för det förstås. Riktigt skön kille dock.

Vill minnas att jag såg honom i något TV-reportage för några år sedan. Då jobbade han i Gårdsten med ungdomar, en fritidsgård eller nåt.
Senast redigerad av serotonin 2008-01-14 kl. 14:40.
Citera
2008-01-15, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moona
Sen mordet på "Tyson", jag hörde att det delvis hade med mordet på Big-James grabb i Lunden att göra, men det är bara rykten för ingen har åkt fast för Tyson-mordet väl ?

Det hade verkligen med tyson att göra. En kille till väntar på sin död

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=174131
Citera
2008-01-16, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bluetramp
Har tidigare skrivit om Magnussonarna här:

//Dessa tattare Magnusson måste vara de mest pinsamma fegisar som funnits. Släkten gjorde sig känd på 60-talet i stadsdelarna Lunden o Överås, där även släkten Aronsson bodde.

På 70-talet flyttade en hel del av dessa till Hjällbo o sedemera till Frölunda.

Har alltid varit ett gäng ynkryggar som kommit i flock på folk. "Chicko" Magnusson såg jag för ett tag sedan, helt offside, några bor på campingen i Askim. Glenn Magnusson drukna i Surtesjön. En av bröderna var med o mörda Gunnilses fotbollsmålvakt Kekkis Eckerhult i hjällbo. En av bröderna var med om att mörda en totalt värnlös taxichaufför, strax bortom HA gård i Gunnilse. Tog hans plånbok, jagade honom ur bilen, sköt honom i ryggen, tog hans taximössa o körde därifrån triumferandes.... svin. Eva Magnusson har plundrat många gamlingar.//

.................................................. ...........................

Igår var jag o hjälpte en med en flyttning i Bergsjön. Vem möter jag i porten..?

Jo... Chicko och hans bror! Kollade namnen i uppgången o mkt riktigt så dök namnet Magnusson upp. De körde var sin Volvo 740... helt otroligt... gick o kolla på bilarna o Chickos bil hade handicaptillstånd.....

Måste säga att bägge såg mkt mkt trötta ut. Hittar inte namnet på Chickos bror, men han är född på 60-talet. Eva såg jag vid olskrokstorget för ett tag sedan.

Chickos brorsa heter Reine och är om inte ännu mer idiot än vad chico är. Dem 2 växte upp i Frölunda och har en lillasyster. Några av deras kusiner som var aktiva på 70/80-talet var Stefan, Roy och Tommy Magnusson. Den sitnämnda är ett riktigt psykfall.
Citera
2008-01-16, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evo91
Chickos brorsa heter Reine och är om inte ännu mer idiot än vad chico är. Dem 2 växte upp i Frölunda och har en lillasyster. Några av deras kusiner som var aktiva på 70/80-talet var Stefan, Roy och Tommy Magnusson. Den sitnämnda är ett riktigt psykfall.

Berätta gärna mer om den sistnämde Tommy, som förresten har bytt namn till Salenkvist. Det är han som är född 1962 och enligt polisen dödade Malin Olsson på Östra kyrkogården 1994(http://www.flashback.org/showthread.php?t=301296 )

Enligt GW Persson är han även misstänkt i mordet på Pernilla i Falun...

Men vad har vi mer om denna figur, han saknar adress enligt ratsit, nån som vet var fanskapet håller till ( antagligen nåt härbärge eller anstalt )
Citera
2008-01-16, 22:45
Medlem
bluetramps avatar
Citat:
Berätta gärna mer om den sistnämde Tommy, som förresten har bytt namn till Salenkvist. Det är han som är född 1962 och enligt polisen dödade Malin Olsson på Östra kyrkogården 1994(http://www.flashback.org/showthread.php?t=301296 )

Enligt GW Persson är han även misstänkt i mordet på Pernilla i Falun...

Men vad har vi mer om denna figur, han saknar adress enligt ratsit, nån som vet var fanskapet håller till ( antagligen nåt härbärge eller anstalt )

Visades ett program på TV från Meros Camping i Askim för ett par år sedan. Där förekom en Salenkvist. Var det Tommy ?
Citera
2008-01-16, 23:06
Medlem
fredholms avatar
Är det måhända dessa bröderna Magnusson som åsyftas?
www.ha-halden.no/artikkel.asp?Artid=119863
Citera
2008-01-17, 07:06
Medlem
bluetramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredholm

Ett klipp !

Herregud.... Du har ju hittat dem på en familjebild!
Citera
2008-01-17, 08:30
Medlem
Ronny, Reine & Christer

Citat:
Ursprungligen postat av fredholm
Jäpp, där är de mytomspunna, i alla fall några. Jag som har googlat mig blodig hade missat den där , hade inte en tanke på att googla norskt...Tack så hemskt mycket, grymt jobbat
Den mordmisstänkte kusinen Tommy är tyvärr inte med där.
Senast redigerad av Aurora Centauro 2008-01-17 kl. 08:39.
Citera
2008-01-17, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bluetramp
Visades ett program på TV från Meros Camping i Askim för ett par år sedan. Där förekom en Salenkvist. Var det Tommy ?
Mycket möjligt, såg tyvärr inte programmet. Salenkvist är ett taget efternamn och alla är de f.d Magnussons...

Har vi tur så är han med på bild här....
http://www.meros.se/index3.htm

Nån som hittar eller har dokumnetären Meros Camping som gick på TV4 får gärna lägga upp den, vore mycket tacksam....
Senast redigerad av Aurora Centauro 2008-01-17 kl. 08:57.
Citera
2008-01-17, 14:02
Medlem
Citat:
Mycket möjligt, såg tyvärr inte programmet. Salenkvist är ett taget efternamn och alla är de f.d Magnussons...

Har vi tur så är han med på bild här....
http://www.meros.se/index3.htm

Nån som hittar eller har dokumnetären Meros Camping som gick på TV4 får gärna lägga upp den, vore mycket tacksam....
Kul med lite bilder.

Paradoxal bild: http://www.ha-halden.no/images/20050...9_61002_5S.jpg
Citera
2008-01-17, 14:37
Medlem
Lamin

Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
Vill minnas att jag såg honom i något TV-reportage för några år sedan. Då jobbade han i Gårdsten med ungdomar, en fritidsgård eller nåt.
Citera
2008-01-17, 20:51
Medlem
serotonins avatar
Citat:

Tack, intressant läsning.
Det reportaget jag såg från Gårdsten tror jag kom några år senare än den artikeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in