2008-01-17, 23:04
Medlem
Utratts avatar
Verkar finnas många Magnusson,när jag växte upp i dom västra delarna i Göteborg så va det Magnus Magnusson (född 74 eller 73) man inte vill träffa på. Han hängde med en lirare som heter Michael Gillberg sprang runt med kniv och högg folk till höger och vänster när dom va 14-15 år. Sist jag såg Gillberg så va han ett riktigt vrak och va med folk från meros inne på Shell vid campingen och kan inte tänka mig att han lever idag, nån som vet mer?

Sen är det nån som vet nåt om Lill Micke och Neger Ola (indier eller pakistanier). Dom hotade mig med en yxa när jag var 12-13 år och dom va nog en 4-5 år äldre än mig. Är själv född 77.

Kändisar tror jag inte nån av dom är men skulle ändå va kul och höra hur det gott för dom!
Citera
2008-01-20, 14:21
Bannlyst
Magnusson familjen är inte aktiva i den mån längre som dom va förr, kommer ihåg en story om nån i magnusson som va helt cpig, syrrans sida av familjen är gamla magnusson släktet, många är tyvärr inte i livet idag. En del sitter väl inne antar jag, och en del har gått med i "väst" gänget som har en tattar symbol på ryggen, kommer inte ihåg vad dom heter nu bara för d.

Men jag tror inte dom har mycket o säga till om längre, d va nog mycket värre förr, när alla de gamla rävarna va unga och friska (inte i sinnet kanske).
Citera
2008-01-21, 06:49
Medlem
Antevantes avatar
Hittade en stängd länk där TS inte fick några seriösa svar. dock verkade han vara en smula udda, så han fick kanske vad han skulle ha.
Länk till originaltråd http://www.flashback.org/showthread.php?t=254354

Hans frågeställning är ändå av intresse för mig.
Vad hände med Tyrone Alfredsson, Niklas "Saken" Höst,
Mats Lindell, Reine"Braine", Reine Magnusson,
Christian Lind (från Kungälv), Punk Janne Andersson?

Christian Lind såg jag för 10-12 år sedan och då såg han ut som ett vrak.

Niklas Höst har jag hört rykten om att han ska vara död, droger. Stämmer det?

Punk Janne ska efter att ha hoppat från ett höghus men mirakulöst nog överlevt ha lugnat ner sig och stadgat sig. Skinsen i GBG hade tydligen fest efter att han hoppat.

Någon med mer info?
Citera
2008-01-24, 03:52
Medlem
St_Louiss avatar
Vilka är Magnusson? Jag fattar ingenting? Någon som kan berätta kort vilka dom är, vad dom sysslar med m.m.
Citera
2008-01-24, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St_Louis
Vilka är Magnusson? Jag fattar ingenting? Någon som kan berätta kort vilka dom är, vad dom sysslar med m.m.
Sista två sidorna handlar ju om dom?
Citera
2008-02-22, 19:30
Medlem
jag är lite yngre och var itne med på tiden ni snackar om.. men har hört en del namn som ej är nämda här på folk som rört sig i tynnered/frölunda trakten.

en är micke picke, pundare som e 30-40 o vad jag vet är aktiv inom mopedbranschen. han kanske inte är värd att nämnas här, men jag vet ju inte

ett annat namn jag hört är chockri, osäker på stavning. det kan vara en äldre tynneredsgangsters son, eller så är det han själv.

den sista är jonna som nu är en väldigt framgångsrik bilförsäljare.. har hört något om att han hoppade av skolan efter 9an o hängde mycket vid torget. i och för sig så borde han itne varit så värst inblandad om han nu lever så bra, men ändå?

tacksam om någon har någon info what so ever

kom även på att jag kan tillägga "ingo" (heter ingemar elelr nåt) som nu arbetar som gympalärare och är styrkelyftare eller någor sånt. han har berättat en del historier om tiden då han var ung o hängde på nordstan, samt berättat hur ett ärr på hans panna kommer ifrån en framtand då han skalla en kille..
Senast redigerad av hankillen 2008-02-22 kl. 19:37.
Citera
2008-02-23, 13:26
Medlem
InspectorCloseus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utratt
Verkar finnas många Magnusson,när jag växte upp i dom västra delarna i Göteborg så va det Magnus Magnusson (född 74 eller 73) man inte vill träffa på. Han hängde med en lirare som heter Michael Gillberg sprang runt med kniv och högg folk till höger och vänster när dom va 14-15 år. Sist jag såg Gillberg så va han ett riktigt vrak och va med folk från meros inne på Shell vid campingen och kan inte tänka mig att han lever idag, nån som vet mer?

Sen är det nån som vet nåt om Lill Micke och Neger Ola (indier eller pakistanier). Dom hotade mig med en yxa när jag var 12-13 år och dom va nog en 4-5 år äldre än mig. Är själv född 77.

Kändisar tror jag inte nån av dom är men skulle ändå va kul och höra hur det gott för dom!

Lill-Micke född 73 tror jag, har nydligen blivit far, jobbar på restaurang Respekt på järntorget i Gbg. (barchef) och skall enligt rykte vara välhängd.....

Neger-Ola född 74 tror jag, är från Malaysia och är nu troende muslim, gift med en tjej från Algeriet och kör en stor BMW.

Båda är som det verkar anpassade svenssons.
Citera
2008-02-24, 15:30
Medlem
senilones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hankillen
jag är lite yngre och var itne med på tiden ni snackar om.. men har hört en del namn som ej är nämda här på folk som rört sig i tynnered/frölunda trakten.

en är micke picke, pundare som e 30-40 o vad jag vet är aktiv inom mopedbranschen. han kanske inte är värd att nämnas här, men jag vet ju inte

ett annat namn jag hört är chockri, osäker på stavning. det kan vara en äldre tynneredsgangsters son, eller så är det han själv.

den sista är jonna som nu är en väldigt framgångsrik bilförsäljare.. har hört något om att han hoppade av skolan efter 9an o hängde mycket vid torget. i och för sig så borde han itne varit så värst inblandad om han nu lever så bra, men ändå?

kom även på att jag kan tillägga "ingo" (heter ingemar elelr nåt) som nu arbetar som gympalärare och är styrkelyftare eller någor sånt. han har berättat en del historier om tiden då han var ung o hängde på nordstan, samt berättat hur ett ärr på hans panna kommer ifrån en framtand då han skalla en kille..

Micke picke och "chockri" har man ju hört talas om
Antar att du hört en del om neger-pierre, frank, seweryn osv oxå ?
Ljuset och ögat på frölunda torg får inte heller glömmas!
Citera
2008-02-24, 23:29
Medlem
av nån anledning kommer jag bara ihåg att jag hört talas om dessa förstnämda, fast neger pierre o dom har jag läst om här nu iaf
Citera
2008-02-25, 00:00
Medlem
senilones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hankillen
av nån anledning kommer jag bara ihåg att jag hört talas om dessa förstnämda, fast neger pierre o dom har jag läst om här nu iaf

Okej, uppvuxen/bor i tynnered? Hört nåt om Bengt Bogren då?
Citera
2008-02-26, 14:20
Medlem

Jonna har bilmagasinet. Han behöver inte annonsera, får kunder ändå

Han var med spillrorna av Järnbrotts MC när det begavs sig.
Citera
2008-02-26, 19:24
Medlem
Det fanns en Costa eller Costas på Kålltorpsskolan, som var mer eller mindre kriminell...Ngn som vet vad som hände med honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in