Citat:
Ursprungligen postat av arbetarklass
dessa snubbarna var rätt kända, vetifan ifall dom är legender, det satt iallafall lappar över HELA stan om dom ett jävla tag...
Piggy - Skinhead, galen jävel, hängde jag med på mitten av 90-talet, från Torslanda, satt på hispan sist jag hörde nåt om han, högg tydligen ner två svartskallar på stan när dom snackade med hans flickvän
Wenzel, skinhead... torslanda - blev nerslagen och knivskuren av svartskallar på drottningtorget när han var 14, sen dess nazist...(är väl 23? idag?)
Björn..., skinhead... torslanda
fidde.., skinhead... torslanda
jeppe...,skinhead... torslanda
vissa av dom bankade ner 10-15 rödingar på ett torg för nåt år sen eller två och åkte dit på det och har suttit en del tid, det var röd frontare som åkte på rejält med spö....
många av dom har diverse narkotikabrott misshandel/grov misshandels dömda...
det är rätt schyssta grappar

Piggy skall vara helt clean nu. Satt ju på någon form utav ungdomsannstalt ett tag efter det att hans farsa hängt sig. Såg honom ca ett år senare efter att han åkt in då han skaffat hår, gick runt i kavaj och såg allmänt pryd ut. Hängde själv med honom genom kompisar en hel del under min uppväxt, och de vänner som fortfarande håller lite kontakt med honom säger att han numera bor på centrala hissingen med sin flickvänn, har bra jobb och även fått en liten knott.
Wenzel gick jag i samma skola och hade ett par lektioner tillsammans. Jag umgicks en del med honom innan det spårade ur. Han var trevlig och hygglig fram tills han fyllde 15 typ. Att han skall ha blivit misshandlad förvånar mig inte, men knivskuren i samband med misshandel kan jag dock säga att han inte blev, dock blev han påkörd utav en bil när han var ute och åkte sin moped och blev av med ena stortån då bilen körde på honom från sidan. Efter detta började han dock hänga med fel personer och sedan gick det som det gick. Senast jag såg honom var i Bjurslätt där han då ( kanske fortfarande ) hade en lägenhet. Såg honom bara som hastigast igenom fönstret där han gick, nyrakad med kängor och någon Pluton Svea tröja eller dyl.
Fidde var sist jag träffade honom raggare, vet dock inte om han gått tillbaka till gammla vanor.
De gammla Torslanda folket, de som tagits upp här har väl lugnat ner sig då nästa generation är på gång i stället.
En jag dock undrar hur det gått för som jag inte träffat på år och dar är en annan Torslanda bo som jag umgicks med en massa när jag var mindre.
Epa, behöver inte säga hela hans namn, han är ingen riktig Oldschool som de andra i tråden men bör ändå ha en liten plats här tycker jag då killen gjort många saker som är riktigt dumma. Någon som vet vad han gör idag ?
EDIT: Senaste jag hörde om Fidde var att han var med och delaktig i misshandeln i närhet till Musikens Hus för ungefär två årsedan med ett par till. Skall tydligen har tagit sig in i en lägenhet där en äldre herre bodde. Farbrodern hade tittat lite på dem snabbt bara i förbifarten då de inte blev insläppta på musikens hus, de stod utanför och gapade lite och gubben tittade på. De fick sedan syn på gubben och började jaga efter stackaren för att han "tittat" på dem. De jagade upp honom i lägenheten och trängde sig in igenom dörren och förstörde de mesta utav hans inventarier och skall enligt uppgift ha misshandlat personen riktigt illa, varpå ledde att ett par inblandade åkte in på kåken.