2007-12-21, 03:45
Medlem
Magnusson

Finns det mer fakta om Magnussonarna och deras bravader i Göteborgstrakterna? Ni som har koll; vore kul om ni droppade fler historier. Hade lite att göra med denna släkt för många många år sedan, men det var egentligen bara avlägsna släktingar som sade sig tillhöra denna släkt, och inte de värstingar som nämnts i den här tråden.

Mer info!
Citera
2008-01-05, 00:52
Medlem
Någon som kommer ihåg Gerorge - liten arab som nästan tillhörde nordstans inventarie under större delen av 90-talet ?. Minns att G-P gjorde ett reportage om honom.
Citera
2008-01-09, 19:10
Medlem
Sl0bbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetarklass
dessa snubbarna var rätt kända, vetifan ifall dom är legender, det satt iallafall lappar över HELA stan om dom ett jävla tag...

Piggy - Skinhead, galen jävel, hängde jag med på mitten av 90-talet, från Torslanda, satt på hispan sist jag hörde nåt om han, högg tydligen ner två svartskallar på stan när dom snackade med hans flickvän

Wenzel, skinhead... torslanda - blev nerslagen och knivskuren av svartskallar på drottningtorget när han var 14, sen dess nazist...(är väl 23? idag?)

Björn..., skinhead... torslanda

fidde.., skinhead... torslanda

jeppe...,skinhead... torslanda

vissa av dom bankade ner 10-15 rödingar på ett torg för nåt år sen eller två och åkte dit på det och har suttit en del tid, det var röd frontare som åkte på rejält med spö....

många av dom har diverse narkotikabrott misshandel/grov misshandels dömda...

det är rätt schyssta grappar

Piggy skall vara helt clean nu. Satt ju på någon form utav ungdomsannstalt ett tag efter det att hans farsa hängt sig. Såg honom ca ett år senare efter att han åkt in då han skaffat hår, gick runt i kavaj och såg allmänt pryd ut. Hängde själv med honom genom kompisar en hel del under min uppväxt, och de vänner som fortfarande håller lite kontakt med honom säger att han numera bor på centrala hissingen med sin flickvänn, har bra jobb och även fått en liten knott.

Wenzel gick jag i samma skola och hade ett par lektioner tillsammans. Jag umgicks en del med honom innan det spårade ur. Han var trevlig och hygglig fram tills han fyllde 15 typ. Att han skall ha blivit misshandlad förvånar mig inte, men knivskuren i samband med misshandel kan jag dock säga att han inte blev, dock blev han påkörd utav en bil när han var ute och åkte sin moped och blev av med ena stortån då bilen körde på honom från sidan. Efter detta började han dock hänga med fel personer och sedan gick det som det gick. Senast jag såg honom var i Bjurslätt där han då ( kanske fortfarande ) hade en lägenhet. Såg honom bara som hastigast igenom fönstret där han gick, nyrakad med kängor och någon Pluton Svea tröja eller dyl.

Fidde var sist jag träffade honom raggare, vet dock inte om han gått tillbaka till gammla vanor.

De gammla Torslanda folket, de som tagits upp här har väl lugnat ner sig då nästa generation är på gång i stället.

En jag dock undrar hur det gått för som jag inte träffat på år och dar är en annan Torslanda bo som jag umgicks med en massa när jag var mindre.

Epa, behöver inte säga hela hans namn, han är ingen riktig Oldschool som de andra i tråden men bör ändå ha en liten plats här tycker jag då killen gjort många saker som är riktigt dumma. Någon som vet vad han gör idag ?

EDIT: Senaste jag hörde om Fidde var att han var med och delaktig i misshandeln i närhet till Musikens Hus för ungefär två årsedan med ett par till. Skall tydligen har tagit sig in i en lägenhet där en äldre herre bodde. Farbrodern hade tittat lite på dem snabbt bara i förbifarten då de inte blev insläppta på musikens hus, de stod utanför och gapade lite och gubben tittade på. De fick sedan syn på gubben och började jaga efter stackaren för att han "tittat" på dem. De jagade upp honom i lägenheten och trängde sig in igenom dörren och förstörde de mesta utav hans inventarier och skall enligt uppgift ha misshandlat personen riktigt illa, varpå ledde att ett par inblandade åkte in på kåken.
Citera
2008-01-10, 03:01
Medlem
St_Louiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dacartman
Västkustfamiljen drev/driver han, samt dåvarande Marstrands Dykskola (vet ej om den finns kvar). Är det samma Lehner som omnämns här? http://www.aftonbladet.se/vss/sport/...621844,00.html
I såfall är han också hockeytränare numera.
Michael Lehner farsa till min en kille i mitt lag. Känner honom väl. Vad är det med honom?
Citera
2008-01-10, 03:27
Medlem
St_Louiss avatar
Förresten vad har Mikael Lehner gjort som är olgaligt? Nu 42 år, bosatt i Mölndal. Delägare av västkustfamiljen, äger 3 dykcenter i Egypten som ligger i El Gouna, Hurugada och Sharm el sheik. Föredetta världsmästare i någon kampsport. Målvaktstränare i Frölunda och Mölndal. Någon som vet något olagligt som han har gjort så skulle jag vara tacksam.
Citera
2008-01-12, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Campion
Kelly bodde ett tag i Stenungsund för ca 4-5 år sedan. Han var tydligen pastor och religiös men lik förbannat så fick folk på käften av honom och det togs droger. Äkta tattare som satt och sjöng sånger på romani på pizzerior och krogar.

Fanns det inte en kille som hette Lamin som skulle vara så hemskt duktig på att slåss? Enligt den ryktena den ende som kunde ha en chans mot Pascal..

Och den den där killen som blev skjuten i Surte med flera skott, och som kallades "Tyson" och var dörrvakternas skräck.

Menar du Lamin, afrikanen från Lövgärdet / Gårdsten ? Han tränade på ABC-gym uppe i Gårdsten, sen i Hjällbo. Sen rånade han pressbyrån på Angered Centrum helt omaskerad Åkte in för det förstås. Riktigt skön kille dock.

Sen mordet på "Tyson", jag hörde att det delvis hade med mordet på Big-James grabb i Lunden att göra, men det är bara rykten för ingen har åkt fast för Tyson-mordet väl ?
Citera
2008-01-12, 02:48
Medlem
Åke och Sasha

Citat:
Ursprungligen postat av LarssonLarsson
Ursprungligen postat av Cola Maradona
Bluetramp vet du detta med Dabrim säkert då folk hävdar att han jobbar på la boheme fortfarande, om det är sant, hur dog han då

På tal om dörrvakter- någon som vet vad som hände med vakterna som stod i dörrarna på Park Lane och New Yaki på den tiden det begav sig? (början av 90 talet?) En del av dem (Pelle & Co) var ju mer i gång än gästerna...
// L.L

Jag bodde i Göteborg i början på 90-talet. Jag kommer ihåg Åke på Park Lane, stor och bred, ljus och Sasha (jugge?) som tävlade i byggning ett par ggr. Båda stod i dörren på Park Lane och tränade på Fitness Tränings Center (Gamla Antons vid GP-huset). Det var bara Sasha som tävlade, han var i 25-årsåldern, Åke var äldre.

Big James då, hur har det gått för honom ?
Citera
2008-01-12, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fortunae
De flesta av Magnussonarna hasr bytt namn till Salenquist.. Kände förövrigt en Ken Magnusson 1992,besläktad med de Magnusson.
Nån som vet hur det är med honom??

Du menar väl Salenkvist?
Jag vill också ha mer info om Magnusson, speciellt han som vart misstänkt för mordet på Malin Olsson på Östra kyrkogården.
Det finns en Tommy (före detta Magnusson) med det nya namnet, född 1962. Är han kvar i Gbg-trakten eller sitter han inne nånstans, hemlös ?
Senast redigerad av Aurora Centauro 2008-01-12 kl. 09:37.
Citera
2008-01-13, 02:54
Medlem
bluetramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Centauro
Du menar väl Salenkvist?
Jag vill också ha mer info om Magnusson, speciellt han som vart misstänkt för mordet på Malin Olsson på Östra kyrkogården.
Det finns en Tommy (före detta Magnusson) med det nya namnet, född 1962. Är han kvar i Gbg-trakten eller sitter han inne nånstans, hemlös ?

Har tidigare skrivit om Magnussonarna här:

//Dessa tattare Magnusson måste vara de mest pinsamma fegisar som funnits. Släkten gjorde sig känd på 60-talet i stadsdelarna Lunden o Överås, där även släkten Aronsson bodde.

På 70-talet flyttade en hel del av dessa till Hjällbo o sedemera till Frölunda.

Har alltid varit ett gäng ynkryggar som kommit i flock på folk. "Chicko" Magnusson såg jag för ett tag sedan, helt offside, några bor på campingen i Askim. Glenn Magnusson drukna i Surtesjön. En av bröderna var med o mörda Gunnilses fotbollsmålvakt Kekkis Eckerhult i hjällbo. En av bröderna var med om att mörda en totalt värnlös taxichaufför, strax bortom HA gård i Gunnilse. Tog hans plånbok, jagade honom ur bilen, sköt honom i ryggen, tog hans taximössa o körde därifrån triumferandes.... svin. Eva Magnusson har plundrat många gamlingar.//

.................................................. ...........................

Igår var jag o hjälpte en med en flyttning i Bergsjön. Vem möter jag i porten..?

Jo... Chicko och hans bror! Kollade namnen i uppgången o mkt riktigt så dök namnet Magnusson upp. De körde var sin Volvo 740... helt otroligt... gick o kolla på bilarna o Chickos bil hade handicaptillstånd.....

Måste säga att bägge såg mkt mkt trötta ut. Hittar inte namnet på Chickos bror, men han är född på 60-talet. Eva såg jag vid olskrokstorget för ett tag sedan.
Citera
2008-01-13, 06:05
Medlem
Mer Magnusson!

Allmänt missanpassade familjer är alltid hur kul som helst att höra om. Far och son som är ute på äventyr etc. Finns det verkligen inga fler specifika fall med Magnussonarna inblandade? Behöver ju inte vara sådana som blivit uppmärksammade i media, gissar att det finns en hel del historier som berättas i Göteborg om dessa rikskändisar?

Komigen, är dom tattare finns det garanterat storys om blåsningar och skit.
Citera
2008-01-13, 14:07
Medlem
M

Citat:
Ursprungligen postat av justint
Mer Magnusson!

Allmänt missanpassade familjer är alltid hur kul som helst att höra om. Far och son som är ute på äventyr etc. Finns det verkligen inga fler specifika fall med Magnussonarna inblandade? Behöver ju inte vara sådana som blivit uppmärksammade i media, gissar att det finns en hel del historier som berättas i Göteborg om dessa rikskändisar?

Komigen, är dom tattare finns det garanterat storys om blåsningar och skit.

Första gången man hörde talas om dem var man ju bara liten grabb, många ur det gammla gardet typ fd pundare kåkfarare etc snackar om dem. Skulle vara kul att veta hur tunga dom varit i Gbg och om dom fortfarande har några förmågor att räkna med ?

Kom att tänka på en kul grej, nyårsdagen år 2000 dvs dagen efter millenieskifftet hade Aktuellt eller rapport eller vilket det nu var gjort ett inslagg om firandet på Götaplatsen
där dom filmade intervjuar folk osv, dömm av min förvåning när dom av ca 100000 människor lyckas plocka ut en person med namnet R***e Magnusson...
Citera
2008-01-14, 09:17
Medlem
Moonas avatar
Sen mordet på "Tyson", jag hörde att det delvis hade med mordet på Big-James grabb i Lunden att göra, men det är bara rykten för ingen har åkt fast för Tyson-mordet väl ?

Det hade verkligen med tyson att göra. En kille till väntar på sin död
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in