2009-05-15, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exgangster
Lennart är en genial figur i kriminella världen... lugn, smart och kreativ. Patrik däremot är taktisk, men tål ingen kritik och blir lätt rasande. Tyvärr har Patrik brist på empati vad kan man inte säga om Lennart. Patrik född 1964 eller 1965...ögonfärg minns jag inte, men de är inte bruna iaf.

Man kan säga vad man vill att folk är, Lennart Dahl är en golbög och det är något av det värsta som finns, inte bara att han är golbög, utan han är även polisens infiltratör, får köra bil utan att snuten bryr sig, får komma hem till sig själv för att duscha under tiden han är häktad. Tjallar på alla och allt. Ett riktigt svin är vad det är. Själv så kommer jag att köpa boken.
Citera
2009-05-15, 23:13
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senorloco
Hur kan Jonas och Daniel ta sig till och från Avenyn på 15 min? Surte ligger ganska exakt 3,5 mil från Avenyn? Pga detta så var de oskyldiga till mordet, och gick loss, Det lustiga är ju att Barshe skjuter sig själv i halsen sen år 2000 i ett industri område med, 3 veckor efter att Daniel mördas i Lunden.
Surte ligger ganska exakt 1,5 mil norr om GBG. 10 min promenad från Gårdsten/Lövgärdet och dryga 15 min med buss från gbg-central...
Citera
2009-05-16, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jargerdorf
Man kan säga vad man vill att folk är, Lennart Dahl är en golbög och det är något av det värsta som finns, inte bara att han är golbög, utan han är även polisens infiltratör, får köra bil utan att snuten bryr sig, får komma hem till sig själv för att duscha under tiden han är häktad. Tjallar på alla och allt. Ett riktigt svin är vad det är. Själv så kommer jag att köpa boken.
Just det- man kan säga vad man vill att folk är... Att Lennart är svin - det kan man inte säga...vad jag vet - inte mot mig iaf. Min tanke är att du känner inte Patrik Borg så bra och du vet inte att den här killen har skitit helt i sin familj o brudar ,när Lennart har och hade alltid respekt för sina nära o kära. Patrik har inte lyckats att behålla en enda brud under en längre period - det kan man ju undra varför... Lennart har ett lyxliv nu. Patrik tvungen att bära tungt för att köra en fet bil
Citera
2009-05-16, 12:12
Bannlyst
Citat:
Just det- man kan säga vad man vill att folk är... Att Lennart är svin - det kan man inte säga...vad jag vet - inte mot mig iaf. Min tanke är att du känner inte Patrik Borg så bra och du vet inte att den här killen har skitit helt i sin familj o brudar ,när Lennart har och hade alltid respekt för sina nära o kära. Patrik har inte lyckats att behålla en enda brud under en längre period - det kan man ju undra varför... Lennart har ett lyxliv nu. Patrik tvungen att bära tungt för att köra en fet bil

Ja, både Lennart och Patrik är väldigt, väldigt speciella kriminella människor. De skiljer helt ut sig helt från andra kriminella. Det är omöjligt för en vanlig svensson att se vem dem egentligen är, men i princip alla poliser i västsverige vet vilka dem är. För det första så är de mycket intelligentare, och otroligt kreativa, båda. Ingen av dem ser idag ut som "kriminell", utan som välvårdade gossar från från Askim eller innerstan. De har aldrig rört droger, och är inte förtjusta i alkohol heller direkt.
Jag har haft priviligiet att växa upp, jobba ihop, och känna dem. Aldrig kommer jag att glömma dem. Otroligt fascinerande människor. Hoppas det går bra för dem båda. Fastän jag kan fortfarande vara förbannad på Patrik...
Citera
2009-05-16, 12:30
Bannlyst
Citat:

Det var HA som gjorde en deal med polisen. Eftersom en viss person hade tagit så mycket benso, så att han glömde vapnet kvar... Vapnet kunde knytas till HA och HA sa Lennart och hela hans crew, där flera var knytna till HA.Som hämnd slussad Lennat inga pengar alls till HA, plus att han satte extra alla som hade en koppling till HA. Tjallade på hela HA, och detta ledde sannolikt till en rad vapentillslag m.m av polisen på HA. Å andra sidan har Lennart fått 110% backning av polisen, och de hade fått hjärnan bakom i princip alla värdetransportrånen - i västsverige. Naturligtvis skyddad identitet, nu när han är fri. Jag var en av de sista som besökte honom på Tidaholm, han hade otrolig respekt där, fastän han var en smal och snäll,tanig liten kille...
Naturligtvis så kommer jag aldrig att träffa honom igen, fastän vi alltid har varit goda vänner sen barndomen.
Citera
2009-05-16, 13:43
Medlem
Lennart och Patrik

Citat:

Lennarts respekt för sin mamma är att han inte betalar en krona i mat eller hyra när han bodde hos henne,, det är verkligen respekt, respekt för pengarna. Det var inte Patrik som sket i sina föräldrar utan dom som sparkade ut honom, tycker att det är strongt att han sedan skiter i dom, dom var visst inte som "vanliga" föräldrar, farsan alkolist. Tror att Patrik har skött brudar som alla andra gör,, vissa duger inte och åker man ut och in på kåken som han gjorde så blir inte relationerna som de blir för vanliga svensson.
Vad jag vet så jobbar inte Patric själv, och gör han det så gör han det som alla vanliga svensson gör. Dvs sköter sig och slipper se väggarna från fängelset vaje dag, och kan leva sitt liv och göra som han själv vill utan att farbror blå knackar på dörren. I mina ögon så är han en bra pappa som tar hand om sin familj. Att skaffa barn och göra brott är inte en bra förebild i mina ögon.
Citera
2009-05-16, 16:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sundancer
Det var HA som gjorde en deal med polisen. Eftersom en viss person hade tagit så mycket benso, så att han glömde vapnet kvar... Vapnet kunde knytas till HA och HA sa Lennart och hela hans crew, där flera var knytna till HA.Som hämnd slussad Lennat inga pengar alls till HA, plus att han satte extra alla som hade en koppling till HA. Tjallade på hela HA, och detta ledde sannolikt till en rad vapentillslag m.m av polisen på HA. Å andra sidan har Lennart fått 110% backning av polisen, och de hade fått hjärnan bakom i princip alla värdetransportrånen - i västsverige. Naturligtvis skyddad identitet, nu när han är fri. Jag var en av de sista som besökte honom på Tidaholm, han hade otrolig respekt där, fastän han var en smal och snäll,tanig liten kille...
Naturligtvis så kommer jag aldrig att träffa honom igen, fastän vi alltid har varit goda vänner sen barndomen.

Du menar att han försökte fly, vid en fångtransport, genom att öppna bildörren och kasta sit ut, i rätt hög fart? Och att de sedan fångade in honom? Visst. Du är inte ensam om att känna till, och nu vet jag nog vem du är. Det är sant, att det sannolikt bevisar att han har pengarna. För annars skulle han inte försöka fly? Polisen är väl inte så intresserade av att nagla fast honom. De har ju dealat med honom, för att komma åt sin ärkefiende och hatobjekt #1. Dessutom så är han bombsäkert utomlands. Men HA's långa armar når långt också...
Citera
2009-05-16, 18:53
Medlem
Finns det ingen bild på hur han Lennart såg ut

Vem är det som är snutens ärkefiende och hatobjekt #1
Citera
2009-05-16, 20:31
Medlem
Citat:
Lennarts respekt för sin mamma är att han inte betalar en krona i mat eller hyra när han bodde hos henne,, det är verkligen respekt, respekt för pengarna. Det var inte Patrik som sket i sina föräldrar utan dom som sparkade ut honom, tycker att det är strongt att han sedan skiter i dom, dom var visst inte som "vanliga" föräldrar, farsan alkolist. Tror att Patrik har skött brudar som alla andra gör,, vissa duger inte och åker man ut och in på kåken som han gjorde så blir inte relationerna som de blir för vanliga svensson.
Vad jag vet så jobbar inte Patric själv, och gör han det så gör han det som alla vanliga svensson gör. Dvs sköter sig och slipper se väggarna från fängelset vaje dag, och kan leva sitt liv och göra som han själv vill utan att farbror blå knackar på dörren. I mina ögon så är han en bra pappa som tar hand om sin familj. Att skaffa barn och göra brott är inte en bra förebild i mina ögon.

En del i det du säger stämmer. Patrik är en bra kille och jag jobbat med honom en hel del. Känner även hans bror Jerry,hopplösa alkoholist. Den där kille skiter i sina barn helt...
Patrik hade inte tur med brudar. De som jag såg på den tiden var ganska slitna. Som sagt...jag såg ju honom i Majorna för ett tag sen,då hade han med sig barn och en riktig snygg brud, ung, tur för honom! Hoppas att det håller! Den killen är mycket speciell både för polisen och de som känner honom. Hade jobbat med Både, Lennart och Patrik...de är så himla olika
och intressanta. Respekt... Funderar på att köpa den boken som folk pratar här om. Någon vet om den är ute?
Citera
2009-05-20, 09:51
Medlem
CrapStacks avatar
Ilche

Såg att Ilche nämndes tidigare i tråden, någon som vet ved det blev av honom?

Gick i samma skola som honom och han var rätt ökänd där.
Citera
2009-05-20, 18:53
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrapStack
Såg att Ilche nämndes tidigare i tråden, någon som vet ved det blev av honom?

Gick i samma skola som honom och han var rätt ökänd där.

Han är gift och har unge och har lugnat ner sej. Har massa att berätta men tänker inte göra det.
Citera
2009-05-20, 20:25
Medlem
CrapStacks avatar
Tack för svaret

Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Han är gift och har unge och har lugnat ner sej. Har massa att berätta men tänker inte göra det.

Det är väl bra att det kan ordna sig även för de man trodde var "obotliga".

Ja en del vet man väl vad han har ställt till med/utstått, annars är det mest rykten jag har hört.

Tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in