2007-07-24, 16:25
Medlem
Fortunaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukensson
Vill veta mer om bröderna Magnusson och vad dom har haft för sig. Har inte stt dom sen man gick på högstadiet i början på 90 talet. Och dom va ju sjövilda redan då. Wiliam och Magnus hette dom va? eller va dom fler?

Frölunda Warriors fanns ju på 80 talet hur står det till med dom idag? tänker på Acho (eller hur han stavas) och (stor) Adde.

De flesta av Magnussonarna hasr bytt namn till Salenquist.. Kände förövrigt en Ken Magnusson 1992,besläktad med de Magnusson.
Nån som vet hur det är med honom??
Citera
2007-07-24, 17:29
Medlem
daim_gbgs avatar
Det finns (fanns) även en Magnusson-klan i Frölunda, något lugnare dock än den mer beryktade från andra sidan älven.

Någon som kommer ihåg snubben som stod på Avenyn och dunkade varenda jäkel som kom för nära eller klev innanför hans (i allra högsta grad) osynliga cirkel?

Sedan fanns det ju en del goingar ute i Frölunda... Lennart, Ljuset, Nisse...

Neger-Pierre omnämndes tidigare, han steriliserade sig som någon frågat/nämnt. Killen är grymt intelligent, men det slog över fullständigt, uppenbart. Killen gled efter ett par år med skinheadsen runt utspökad som en Harlem-pimp i bästa 70-tals stil...
Kom även i någon typ av kläm med några juggar (har jag för mig, andra hans uppgift detta) i samband med något rån mot en juvelerare...
Citera
2007-07-24, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daim_gbg
Det finns (fanns) även en Magnusson-klan i Frölunda, något lugnare dock än den mer beryktade från andra sidan älven.

Någon som kommer ihåg snubben som stod på Avenyn och dunkade varenda jäkel som kom för nära eller klev innanför hans (i allra högsta grad) osynliga cirkel?

Sedan fanns det ju en del goingar ute i Frölunda... Lennart, Ljuset, Nisse...

Neger-Pierre omnämndes tidigare, han steriliserade sig som någon frågat/nämnt. Killen är grymt intelligent, men det slog över fullständigt, uppenbart. Killen gled efter ett par år med skinheadsen runt utspökad som en Harlem-pimp i bästa 70-tals stil...
Kom även i någon typ av kläm med några juggar (har jag för mig, andra hans uppgift detta) i samband med något rån mot en juvelerare...

Nisse och ljuset..haha sköningar, hur lever de idag? Kentan då? Känner du till Mustafa turken? han växte upp med ljuset. Neger pierre är en heronist idag,, den snubben är 2 meter eller nått, förr va han lika bred som sin längd. Magnusson familjen.. syftar ni på på de 2 bröderna som hade en jycke vid marconig?
Citera
2007-07-24, 19:20
Medlem
pierre som jag känner har inte steriliserat sig då han har ett barn efter skinnskalletiden, han är inte heller mer intelligent än någon annan så sluta snacka dynga
Citera
2007-07-24, 19:54
Medlem
Den där vakten/bossen (liten, flintis, aggressiv, kanske 45 år) som jobbar på Rumpanbar (om stället finns kvar, var ett tag sedan jag bodde i Götet) har jag hört rykten om att han skulle varit inblandad i albanligan på 90 talet. Tydligen en av bossarna som ägde massa dörrar och garderober på avenyn.

Stämmer detta tro?
Citera
2007-07-24, 20:06
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rottis187
Han sköt inne i en restaurang i centrala Gbg
Det var väl Vallgatan/Barsidan eller vad fan det heter, bredvid det nybyggda hotellet vid Kungsportsplatsen?
Citera
2007-07-24, 20:19
Awaiting Email Confirmation
Nollor
Citera
2007-07-24, 20:32
Medlem
QP Cheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punksvin
Ok, har du någon dödsorsak att dela med dig?. Vill även verifiera att det är samma Elgh vi talar om, den jag syftar på heter Micke Elgh, har en syrra som heter Cis*i, kan vara född -80 eller 81 (systern), från mölndalshållet.

Kom att tänka på några andra "värstingar" när vi ändå är inne på Mölndal, Kristian Kovic, även kallad Cocka, hade som hobby att råna en stackars kvartersbutik på gamla torget tillsammans med en iranier, kommer ej ihåg hans namn. Bodde i Åby iaf.
Även en Christian Björkman, en kille från Angered, men tidvis bosatt i Mölndal (Åby) jävligt glad i att röka töj och stjäla "motorfordon".

Om någon känner till dess gossar skulle det vara roligt att få veta vad det blev av dom i vuxen ålder så att säga. Blev dom "höjdare" eller hamnade dom på bänken typ. Återigen är det tidigt/mitten på 90-talet jag pratar om.

när jag ändå håller på vill jag gärna ta upp Peter Apa (Alfredsson) igen, för sån hype han hade bland oss kids i bifrost måste han blivit känd på något sätt. Eller blev det bänken för hans del?

känner alla dem du pratar om, men peter apa hette andersson i efternamn, hans morsa var thailändare, peter alfredsson var också en vilding som jag umgicks med en del. björkman bor kvar i mölndal men tar det lugnt men brasset hänger kvar vad jag vet. elgh bodde jag granne med och det kunde vara en hel del vilt fetsande... i bifrost var detta. en annan kille från bifrost som var rätt vild var metti chattri, hörde att han sköts ihjäl i partille men vet inte säkert. sen hade vi en hel del andra er eller mindre galningar som var beryktade.

jag umgicks en hel del i dessa kretsar och kände alla dessa galningar från hela mölndal, angel var också en kille som tillsammans med christian larsson höll på en del... vilka minnen från det man levde rövare med dem allihopa... men de som inte sitter har lugnat ner sig och tar det rätt chill även om de inte slutat helt med det.
Citera
2007-07-24, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moto
23!
Då har dom inget i den här tråden att göra, grabbarna det snackas om här är 40+ nu.
De borde väl vara mellan 30 och 40...
Citera
2007-07-24, 22:15
Citat:
Ursprungligen postat av QP Cheese
känner alla dem du pratar om, men peter apa hette andersson i efternamn, hans morsa var thailändare, peter alfredsson var också en vilding som jag umgicks med en del. björkman bor kvar i mölndal men tar det lugnt men brasset hänger kvar vad jag vet. elgh bodde jag granne med och det kunde vara en hel del vilt fetsande... i bifrost var detta. en annan kille från bifrost som var rätt vild var metti chattri, hörde att han sköts ihjäl i partille men vet inte säkert. sen hade vi en hel del andra er eller mindre galningar som var beryktade.

jag umgicks en hel del i dessa kretsar och kände alla dessa galningar från hela mölndal, angel var också en kille som tillsammans med christian larsson höll på en del... vilka minnen från det man levde rövare med dem allihopa... men de som inte sitter har lugnat ner sig och tar det rätt chill även om de inte slutat helt med det.

Vi har nog umgåtts en del i samma kretsar då, dom jag hängde mest med var Christian Larsson innan han blev tuff, på den tiden han var en knubbig liten kille som började böla för minsta lilla.
Sen var man ute och härjade en del med Markus Pederssen, Tony Broberg och på senare tid **** ****. **** flyttade väl till Borås i slutet av 90-talet om jag inte minns fel.

Jisses vilka minnen det väcker när man hör alla namnen.
Senast redigerad av admin3 2008-04-17 kl. 19:32.
Citera
2007-07-24, 22:39
Medlem
Blind77s avatar
Backapojkar

Tommy Rose´n och Cackib sprang omkring ett tag förr...Om jag inte minns fel så var det en av dom som dumpade ett par kassaskåp i älven (tills de syntes) för de byggde på samma ställe....
Men de va ändå goa gubbar.
Undrar va de gör nu?
Citera
2007-07-24, 23:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Det var väl Vallgatan/Barsidan eller vad fan det heter, bredvid det nybyggda hotellet vid Kungsportsplatsen?

Kungsportsplatsen klingar rätt i mitt huvud. Denna händelse inträffade också år 2000.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in