Citat:
Ursprungligen postat av
Skitsverige......
Jocke e grym på köra bil..
Han gillade saab på den tiden..
Han körde med måttot håller bilen så kommer vi undan..
Han ringde i bland va jagad av massor av blåljus och helikopter och skratta och frågade om jag tror dom är irriterade på honom hehehe..
Han ringde la mig vid 3-4 biljakter o bad mig att kommendera om bilarna på Polisradion hahaha
När jag glor på filmen Transporter eller fast furious så tänker jag bara våran svenska verison e Jocke

Jag satt o kröka med ett gäng Göteborgspoliser i Sthlm för många år sen
Dom hade inte GIS o Ghostrider där men var tvungna och kontra med bmwligan och lite annat smashandgrab folk mot Sthlm
Då dök Saab-mannen upp , har inte tänkt på detta innan nu
Då börja en berätta om Saab-mannen som minsann kunde köra bil , inga poliser där hatade han trots att han lekte med dom - alltid en ganska vass saab men inget special utan +230 nått.
Han la sig o körde med dom bakom o lungt o sen stegad upp farten allt eftersom och försvann alltid.
Never seen again - ofta på nätter
Äldre sket i han o orka inte ens lägga upp det på radiokön efter dom lagt blått o slökört men det hände yngre spänntuppar att dom nappa med lite haverier.
Han berättade att dom fått napp på han och han var borta på 15 röda sekunder - alltid
En biljakt slutade att två unga killar skall ha börjat jaga han med en Volvo240 o voltat , hände inget.
En biljakt inleddes med att en Saab9000 hade en boggietrailer med ytterliggare en Saab9000 på och efter en stund flög Saaben av trailern i en korsning och ytterligare en kilometer senare lossnade trailern och Saaben kom undan.
Kommer inte ihåg om saaben stals då , men det var nått sånt han berättade
Saab-Mannen åker iaf dit en gång med spikmatta - denna :
Nu har göteborgspolisen börjat använda kodnamn på avfarter över den då okrypterade radion för att många inte bara saab-mannen lyssnade på radion och drev med dom.
Nu lyckades dom spika honom med matta o han och en i sällskapet flyr över åkrar,järnvägspår,floder o in i ett bostadsområde - hunden har spårat dom dit.
Sen kommer en taxi körandes på morgonkvisten en kollega han hoppade i baksätet - taxin hade fått en körning och dom visste att Saab-mannen inte bodde där
Han stod där o polisen i baksätet
Inte helt hundra att allt är just han men det var 15 år sen han drog detta och lär ha inträffat innan 2010