2009-05-13, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spectre1000
Det är kanske inte så mycket att skratta åt. Har hört åtskilliga historier om honom och det är inga trevliga grejer, han var/är en fullständig galning och opålitlig till max.
Han anlitade Costa, en steroid och missbrukande kille från Fyrklöversgatan, för att mörda sin systers man som var jugoslav. Men Costa åkte fast med hagelgevär och peruk på sig en bit därifrån och dömdes för förberedelse till rån. Annars så har jag hört att Kelly brukade gå med i sekter och liknande utanför GBG för att där bli "kompis" med yngre killar som sedan blev utnyttjade till max, han tvingade av dom pengar mm något han även gjorde med folk i GBG.

Hörde att Katrin som han har dottern Felicia har dött av en överdos, får verkligen hoppas att han låter tösen vara i fred en sån pappa klarar man sig utan. om han nu blivit kristen kan han ju börja med att be folk om ursäkt och betala tillbaks alla pengar han lurat av folk, får väl sno från kollekten. Nog inga problem för honom, stackars tös att ha en sån far och mista sin mamma.
Citera
2009-05-13, 23:40
Medlem
Håll er till rätt fakta.

Citat:
Ursprungligen postat av Sundancer
Patrik är diagnoserad psykopat. Efter de brutala åldringsrånen och de fräcka husbilstölderna fick han den diagnos på rättspsyk. Det var det som gav det långa fängelsestraffet. Inte smash&grab...

Patrik har aldrig varit på något rättspsyk, Lennart Dahl "Golbögen" har varigt där. Patric har adrig varigt med på något åldringsrån, eller husbilstölderna, det var väl Lennart det också. Men att han och framför allt Jocke **** kör bil bra är allmänt känt.
Får psykopater ta körkort för bil, tung lastbil och mc?. Jag bara undrar..
Citera
2009-05-14, 09:50
Medlem
Svenne.B.Anans avatar
[quote=jargerdorf]Patrik har aldrig varit på något rättspsyk, Lennart Dahl "Golbögen" har varigt där. Patric har adrig varigt med på något åldringsrån, eller husbilstölderna, det var väl Lennart det också. Men att han och framför allt Jocke **** kör bil bra är allmänt känt.
Får psykopater ta körkort för bil, tung lastbil och mc?. Jag bara undrar..[/QUOTE

ingen aning vem det är, men angående om psykopater kan prestera så är svaret ett solklart ja. däremot, beroende på vilken typ av psykopati, har dom svårt med empati och den egna självbilden som ofta är grandios. har själv träffat på en del framstående officerare som jag är ganska säker på lider av någon form av psykopati.
Citera
2009-05-14, 19:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jargerdorf
Patrik har aldrig varit på något rättspsyk, Lennart Dahl "Golbögen" har varigt där. Patric har adrig varigt med på något åldringsrån, eller husbilstölderna, det var väl Lennart det också. Men att han och framför allt Jocke **** kör bil bra är allmänt känt.
Får psykopater ta körkort för bil, tung lastbil och mc?. Jag bara undrar..

Lennart är ingen våldsbrottsling, han målar tavlor, och bodde hemma hos morsan ända fram till grebbestadrånet 2001. Du känner inte Patrik, men det gör jag, så snacka inte skit. För övrigt så har han inte körkort för tung lastbil vad jag vet, de kör runt med en rätt stor, men det behövs bara B för en sådan. Men han kanske har. Psykopater får väl ta körkort, så klart.
Du får tro vad du vill, men det är uppenbart att du inte känner honom alls... Vilket år är han född t.ex.? Färg på ögonen?
Citera
2009-05-14, 20:53
Medlem
Citat:
Lennart är ingen våldsbrottsling, han målar tavlor, och bodde hemma hos morsan ända fram till grebbestadrånet 2001. Du känner inte Patrik, men det gör jag, så snacka inte skit. För övrigt så har han inte körkort för tung lastbil vad jag vet, de kör runt med en rätt stor, men det behövs bara B för en sådan. Men han kanske har. Psykopater får väl ta körkort, så klart.
Du får tro vad du vill, men det är uppenbart att du inte känner honom alls... Vilket år är han född t.ex.? Färg på ögonen?

Golbögen Lennart gör allt för pengar, behöver inte vara någon våldsbrottsling för det, för sloss det kan han inte, behöver inte veta ögonfärg för att känna någon. Hade kunnat ringa han och fråga men som sagt behöver man inte veta för att känna.
Citera
2009-05-14, 22:14
Medlem
Vem vet mest?

Citat:

Är Patrik psykopat? Har han suttit på psyk eller liknande?
Citera
2009-05-14, 22:45
Bannlyst
Citat:
Är Patrik psykopat? Har han suttit på psyk eller liknande?

Okej, jag säger inget mer om detta eller dem. Jag har redan sagt för mycket, och det är onödigt. Jag känner dem båda och de har aldrig vad jag vet haft något otalt med varandra, men de har periodvis "jobbat" ihop. Men deras kompetenser överlappar varandra en del, de är båda duktiga på elektronik. Men Lennart är ju kassaskåpsexpert och organisatör och har altid haft tighta förbindelser med XX när det gäller organsierad kriminalitet på högsta nivå. Icke Patrik. Han är mer en kreativ och energisk individualist som kan organiserad som mest 4-5 personer. Men rikast är Lennart, det är hans som lade beslag på pengarna, 13 miljoner, och det ju antar alla. Men jag vet, och några till. Inte för han sade det till mig. Men han gjorde en handling som avslöjade det.
Citera
2009-05-14, 22:48
Bannlyst
Citat:
Golbögen Lennart gör allt för pengar, behöver inte vara någon våldsbrottsling för det, för sloss det kan han inte, behöver inte veta ögonfärg för att känna någon. Hade kunnat ringa han och fråga men som sagt behöver man inte veta för att känna.

Nej, han är värdelös på att slåss, och helt ointressad och ospänstig. Där har du rätt iaf. Så kanske du vet lite vem han är ändå? Men inte mycket va...?
Citera
2009-05-14, 23:48
Medlem
Citat:
Nej, han är värdelös på att slåss, och helt ointressad och ospänstig. Där har du rätt iaf. Så kanske du vet lite vem han är ändå? Men inte mycket va...?

Jag vet i varje fall att jag nämns i boken, vet man inte ifall man nämns där eller inte så vet man inte tillräcklig mycket om Patric. Golbögen Lennart nämns också. Och en hel del andra som har jobbat med honom.
Jag har blivit erbjuden att vara medlem både här och där och känner folk i alla läger...
Citera
2009-05-15, 00:03
Bannlyst
Citat:
Jag vet i varje fall att jag nämns i boken, vet man inte ifall man nämns där eller inte så vet man inte tillräcklig mycket om Patric. Golbögen Lennart nämns också. Och en hel del andra som har jobbat med honom.
Jag har blivit erbjuden att vara medlem både här och där och känner folk i alla läger...

Okej, då är du av den kalibern att du kan t.ex. ta in och organisera hela vapenbiten, automatkarbiner, svetsa på förlängda magasin med metallbrytande ammunition? För då kan man något iaf - och har kontakter, och polisen vågar inte ingripa...
För så var det, när det begav sig. Men vad vet jag egentligen?
Citera
2009-05-15, 11:09
Medlem
Citat:

Lennart är en genial figur i kriminella världen... lugn, smart och kreativ. Patrik däremot är taktisk, men tål ingen kritik och blir lätt rasande. Tyvärr har Patrik brist på empati vad kan man inte säga om Lennart. Patrik född 1964 eller 1965...ögonfärg minns jag inte, men de är inte bruna iaf.
Citera
2009-05-15, 15:35
Medlem
ketchupflaskans avatar
Tycker den där Patrick verkar vara en jäkligt reko kille som håller tankarna i styr. Funderar starkt på att köpa hans bok!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in