2009-04-28, 18:31
Medlem
Descartess avatar
Snorig:
Du som verkar känna till alla gamla stötar; du råkar inte känna till en gammal kassaskåpssprängare som kallades "Smajlet"? Rödlätt gubbe, dog för ett antal år sedan?
Citera
2009-04-28, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorig
Ove ja! ja han kände jag allt, har en bror som fick sjukpension när han mördade en krake i majorna, hade en shäfer, sitter vid jaegerdorfplatsen och super.

Dom ärvde farsan taxi rörelse, Ove var alltid flott klädd. och trevlig, nu talar jag om 80 talet, vet inte vad dom bröderna sysslar med nu.

Ha ha det stämmer ! Ena dagen kunde man se honom dyngrak utanför bolaget nästa dag spatserade han omkring med oljerock och hatt , ett under att karln lever fortfrande.
Citera
2009-04-29, 03:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onomatepoeten
Den Faltin jag träffade ofta som pojkvasker hette/heter som sagt St*g. Han var aktiv i Majornas...Tror jag. Någon göteborgsklubb var det iallafall.

Tattare kan han mycket väl vara. Jag tror inte han kom från malmö. Möjligtvis någon annan dialekt än göteborska, men inte skånska. Han bodde utmot frölunda/flatås.

Skulle vara kul att veta vad han åkte för. Det var ett jävla pådrag någon gång på det tidiga 70-talet när dom gick igenom hans husvagn.

Nä han är barnafödd i piteå dit hans far flyttade från malmö efter skilsmässa, har en bror i gbg glenn och en syster som bytt efternamn för länge sedan. Vet ej var Dom är numera, detta är åter 80-talet. Kanske fler ungar i gbg, vet ej. Kände glenn väl, bodde i frölunda. Glenn och tjejen är födda i Piteå!
Citera
2009-04-29, 08:56
Medlem
Såg att det pratades om Adde från Frölunda lite längre bak,
är det nån som sett han nyligen??och vet vad han gör nuförtiden??
Han kom fram till mej på bolaget för 3-4år sen,kände inte igen först han,måste gått ner 30kg.
Han köpte 5 burkar stark och satte sej på utsidan å drack.
Har för mej att han bodde i gamlestan/kortedala då.
Citera
2009-04-29, 12:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne.B.Anan
ah, det föklarar varför dom kallar han ram i nk. fastnade själv på den historien då han beskrivs som ovanligt förråad för den låga åldern han var i. jävligt elakt att skjuta en försvarslös och oskyldig människa i ryggen över ett sketet rån...
Umgicks med honom i 15-18 årsåldern, han var ett år yngre men gick ändå två klasser under mig. Var trulig och våldsam som yngre (och rätt påhoppad av andra).
Han blev som sagt ihop med min tjejs bästa kompis (och fick barn med henne) vilket gjorde att jag hade lite koll på honom fram till början av nittiotalet. Hon var ju dock en ytterst störd person själv (missbrukade det mesta + original airhead)
Citera
2009-05-01, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spectre1000
Jag vet att det talats om tidigare men vem och varför låg bakom mordet på Orhan eller Tyson som han kallades? Visst var det Daniel Roberts Hansson och Jonas B som sköt men var det ett beställningsjobb? Och vem sköt Daniel när han kom ut i juni 2000 och var det hämnd?

Det påstås att Dano beodrat mordet som hämnd eftersom han var vän med Tyson.

Kanske "Sicilanaren" vet han verkar ha koll på läget.

Sluta nämna namn, vem vet kanske hittar de er med.
Citera
2009-05-01, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FÖRBANNADE_P
Daniel sköt Aran sägs det, Jonas var med, Aran hade blåst fel folk på pengar och det uppskattades inte!

Mordet på Daniel kom som en hämnd, men vem som sköt Daniel snackas det inte om på gatan, jag vet ju att Arans bror gick runt och frågade vem som hade skjutit Aran, bland annat frågade han mig om jag visste vem det var... Anledningen till att folk snackar om Daniel och Bakali, är för att de båda satt misstänkta för mordet på Aran, annars hade de inte heller snackat om det. Eftersom jag känner både Bakali och kände Daniel, så kan jag med säkerhet säga att Daniel var den mest psykopatiska personen av dem båda och förmodligen också den som sköt Aran. Finns ju en anledning till Att Jonas Bakali fortfarande lever

Hörde att So först sköt och sen gav pistolen till Ham som avlossade några med i Daniel. de fick 300 000kr för mordet av en Turk & hand kompanjoner.
hörde att de även skulle ta Jonas och att So & Ham skulle få Turkens lägenhet som betalning, men Jonas nästlade sig in hos So och fick So att vända sig efter att Jonas bjudit på lite ladd och So berättade alla planer för Jonas:-) So erbjöd sig även att klippa Turken för 50 Kg settla, Anledning till varför Jonas lever är att han inte var lika osmart som Daniel och att nästan alla hans fiender & barndomspolare som sålde Jonas bara dog av olika anledningar, Barche,Hamlet,Daniel,Zlatko,Johan, samt några till de inte har hittat kropparna på än. Sen har vissa som försökte sälja jonas fått fly av olika anledningar pga sina orena affärer i andra led vilket har lett till uteslutning i div olika organisationer osämja bland kompanjoner osv, Hörde den enda som var reko utav Jonas fiender var Ashur Utay,
Citera
2009-05-01, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senorloco
Sluta nämna namn, vem vet kanske hittar de er med.

Jonas och Daniel satt häktade på falska bevis som fabricerats fram av Nefik och Barshe,(hörde att Barsche fick betalt för att gola av Nefik) Jonas och Daniel hade 4 st vittnen som såg dem på Harleys kl 23,15, orhan (Tyson) Sköts eller rättare sagt avrättades med 16 skott i Surte kl 23.30 (enligt polisrapporten) Hur kan Jonas och Daniel ta sig till och från Avenyn på 15 min? Surte ligger ganska exakt 3,5 mil från Avenyn? Pga detta så var de oskyldiga till mordet, och gick loss, Det lustiga är ju att Barshe skjuter sig själv i halsen sen år 2000 i ett industri område med, 3 veckor efter att Daniel mördas i Lunden.
Citera
2009-05-01, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senorloco
Hörde att So först sköt och sen gav pistolen till Ham som avlossade några med i Daniel. de fick 300 000kr för mordet av en Turk & hand kompanjoner.
hörde att de även skulle ta Jonas och att So & Ham skulle få Turkens lägenhet som betalning, men Jonas nästlade sig in hos So och fick So att vända sig efter att Jonas bjudit på lite ladd och So berättade alla planer för Jonas:-) So erbjöd sig även att klippa Turken för 50 Kg settla, Anledning till varför Jonas lever är att han inte var lika osmart som Daniel och att nästan alla hans fiender & barndomspolare som sålde Jonas bara dog av olika anledningar, Barche,Hamlet,Daniel,Zlatko,Johan, samt några till de inte har hittat kropparna på än. Sen har vissa som försökte sälja jonas fått fly av olika anledningar pga sina orena affärer i andra led vilket har lett till uteslutning i div olika organisationer osämja bland kompanjoner osv, Hörde den enda som var reko utav Jonas fiender var Ashur Utay,
Intressant, detta har jag inte hört förut.

Hamlet ramlade väl och slog i huvudet när han var ensam hemma och gobbad va? Några de inte har hittat, tänker du på Fredrik Johannesson då eller? Känner du till något om Johannessons mördare? För vi vet ju alla att han blev mördad och nedgrävd med spaden
Citera
2009-05-01, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muhamedkarlsson
Intressant, detta har jag inte hört förut.

Hamlet ramlade väl och slog i huvudet när han var ensam hemma och gobbad va? Några de inte har hittat, tänker du på Fredrik Johannesson då eller? Känner du till något om Johannessons mördare? För vi vet ju alla att han blev mördad och nedgrävd med spaden

Exakt, de dog av olika anledningar, en gobbad, några mördade, det har inget med Jonas att göra utan universums lag hade sin naturliga gång.
såg Johannesson för 10 år sen på gymmet har inte sett snubben sen dess, han gobbar väl i Thailand eller något.
Citera
2009-05-02, 08:17
Medlem
Intressant....
Citera
2009-05-02, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FÖRBANNADE_P
Lugn, både han och hans bror har tagit ett annat efternamn inte helt okänt, men en annan stavning

Jonas hängde en del med Saban för ett par årsedan, jag vet inte vad han gör exakt idag då jag inte frågat honom om det och ser honom väldigt sällan.

Hörde att Jonas gjort många millar på aktier och feta affärer.glider med kungligheter runt om i europa, såg honom sist med en fet Jaguar och en snygg brud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in