Flashback bygger pepparkakshus!
2009-05-04, 20:08
Medlem
Svenne.B.Anans avatar
i mitten på nittiotalet hjälpte jag ett äldre par med att ringa ambulans då tanten ramlat i en trappa och mannen som var blind visade sig vara en gammal polis. eftersom han var upprörd och orolig pratade vi lite under tiden och han drog lite gamla namn på busar. ett av namnen han nämde var något i stil med tatuerade-johansson, någon som vet vem det kan ha varit? en annan person kallades något i stil med vackre eller hårfagre bengt som tydligen skulle ha varit en känd skojjare.

mannen var kanske runt 85 då så att inlägget kanske är lite off-topic men ändå.
Citera
2009-05-04, 20:19
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne.B.Anan
i mitten på nittiotalet hjälpte jag ett äldre par med att ringa ambulans då tanten ramlat i en trappa och mannen som var blind visade sig vara en gammal polis. eftersom han var upprörd och orolig pratade vi lite under tiden och han drog lite gamla namn på busar. ett av namnen han nämde var något i stil med tatuerade-johansson, någon som vet vem det kan ha varit? en annan person kallades något i stil med vackre eller hårfagre bengt som tydligen skulle ha varit en känd skojjare.

mannen var kanske runt 85 då så att inlägget kanske är lite off-topic men ändå.
Citat:
Stolta poliser poserar på bild med Bildsköne Bengtsson (till vänster) och Tatuerade Johansson när de båda efterspanade brottslingarna visas upp för pressen sedan de gripits hösten 1934 efter flera års jakt.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Bildsk%C3%B6ne_Bengtsson

http://www.nemo.nu/bb/
Där har du nog dom du efterlyser..
Senast redigerad av Kenty-59 2009-05-04 kl. 20:23.
Citera
2009-05-04, 20:25
Medlem
Svenne.B.Anans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Där har du nog dom du efterlyser..

ja så hette dom ja!

shit 1934, men det är klart han var ganska till åren kommen. tiderna förändras ..
Citera
2009-05-05, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne.B.Anan
ja så hette dom ja!

shit 1934, men det är klart han var ganska till åren kommen. tiderna förändras ..
Du får starta en tråd om kriminella 1930-tals kändisar hehe
Citera
2009-05-05, 07:10
Medlem
Svenne.B.Anans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvandraren
Du får starta en tråd om kriminella 1930-tals kändisar hehe

haha ja, en tråd om kriminella 30-tals kändisar i göteborg vore något.
trodde själv att gubben prata om busar som var aktiva på 60-talet, men han daterade sig verkligen med den där historien om bildsköne-bengtsson.

har ett svagt minne att han nämnde att han var med och haffa dom också vilket kan stämma då detta utspela sig i öster om stan.
Citera
2009-05-05, 08:37
Medlem
Nystarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BULTA
Såg att det pratades om Adde från Frölunda lite längre bak,
är det nån som sett han nyligen??och vet vad han gör nuförtiden??
Han kom fram till mej på bolaget för 3-4år sen,kände inte igen först han,måste gått ner 30kg.
Han köpte 5 burkar stark och satte sej på utsidan å drack.
Har för mej att han bodde i gamlestan/kortedala då.

Hans bror körde ihjäl sig för några år sen och hans Pappa tror jag hade dött någon månad innan. Mamman va död sen innan så han är helt själv nu hoppas det iallafall gått bra för han.
Citera
2009-05-05, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FÖRBANNADE_P
OK! Ja jag har ingen aning om vem som sköt Daniel, men som sagt, Daniel var en mycket instabil person och för stor i käften för sitt eget bästa, han muckade väl i mars det året han blev skjuten? Annars hade han permiss när han sprang runt och hotade att döda flera som han trodde hade blåst honom angående ett stort parti kläder som han hade varit med och gjort bryt på innan han åkte in. Kanske blev någon trött på honom och hans stora käft?

Daniel sköts för att någon betalade 300 000 punkt slut.
Citera
2009-05-06, 16:01
Medlem
Ta reda på fakta!

Citat:
Ursprungligen postat av muhamedkarlsson
Tomt med info angående denna händelse! Här kommer en bild på Mikael, det kanske friskar upp minnet på någon: http://i42.tinypic.com/2vujyqg.jpg

Jag hittar tyvärr ingen på Jerry, men ni som vet vem jag menar kanske inte behöver nån?
Här e en som va med den dagen,,allt va en bagatell som ordnades upp och ingen var någon stans med ak4 eller i skåne..Undrar hur någon kan sitta och skriva massa skit som du när du inte har en aning din jävla fjolla?..Har du så tråkigt liv att du måste skriva om andra som du hört ryktesvägen?..patetiskt för fan!!...Och du som verkar så tuff själv kan väl lägga upp en bild på hur du ser ut och ge fan i att publisera andras foton...Folk kan ju tro på skiten du skriver...Blir kul när man luskat färdigt och får reda på vem du e så du kan stå för dyngan du skriver..tids nog ..cio bella
Citera
2009-05-07, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aztek-33
Här e en som va med den dagen,,allt va en bagatell som ordnades upp och ingen var någon stans med ak4 eller i skåne..Undrar hur någon kan sitta och skriva massa skit som du när du inte har en aning din jävla fjolla?..Har du så tråkigt liv att du måste skriva om andra som du hört ryktesvägen?..patetiskt för fan!!...Och du som verkar så tuff själv kan väl lägga upp en bild på hur du ser ut och ge fan i att publisera andras foton...Folk kan ju tro på skiten du skriver...Blir kul när man luskat färdigt och får reda på vem du e så du kan stå för dyngan du skriver..tids nog ..cio bella
Men ditt missfoster!
Nu var det inte Mikael som var intressant, utan Jerrys bravader som jag skrev om. Hela tråden handlar om skvaller och rykten, vem fan bryr sig om du känner dig kränkt? Fotot har Mikael själv publicerat på tönt face book! Visst har jag hört rykten, men från säkra källor och så som DU reagera så har du inte rent mjöl i påsen utan du är rädd för den dagen X kommer! Historien är sann och du är rädd för Jerry
Historien återupprepas! Du sitter och hotar mig bakom en datorskärm nu, är du medveten om det? TÖNT! Du är avslöjad, du är ingen annan än Mikael som inte vill att sanningen om ditt skitsnack om Jerry skall komma ut, det som du inte kan stå för! Sov så gott i fortsättningen
Citera
2009-05-07, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senorloco
Daniel sköts för att någon betalade 300 000 punkt slut.

jepp det var T och N, N var även den som betalade negern för att klippa tyson.
Citera
2009-05-07, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spectre1000
Jag vet att det talats om tidigare men vem och varför låg bakom mordet på Orhan eller Tyson som han kallades? Visst var det Daniel Roberts Hansson och Jonas B som sköt men var det ett beställningsjobb? Och vem sköt Daniel när han kom ut i juni 2000 och var det hämnd?

Det påstås att Dano beodrat mordet som hämnd eftersom han var vän med Tyson.

Kanske "Sicilanaren" vet han verkar ha koll på läget.
Orhan var en vidrig Turk som störde många. han fick vad han förtjänade.
Daniel & Jonas var inte de som sköt dock.
Citera
2009-05-07, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jabolka
jepp det var T och N, N var även den som betalade negern för att klippa tyson.

T, N,Y, var på möte med So och H, där gjorde de upp 300 för Daniel.
Synd att N inte har backning längre, N är en lömsk jävel det där, Smart synd att han blåste T och Y och Ci bara , han utnyttjade hela OG och T , Y & Ci för att tjäna egna pengar har man hört ryktesvägen.lite Milan Sevo varning på N faktiskt, knullar alla sina nära och jobbar med snuten. men det är väl så det funkar i Turk-kriminellas världar. Wannabe Gangster Ha ha ha....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in