2008-08-07, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David416
Va? har inte Joakim Nordwall t.ex som pratas om i tråden innan med rymt därifrån?

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0011/05/hannah.html

"För en vecka sedan lämnade han häktet i Göteborg – genom det okrossbara pansarfönstret på åttonde våningen. Tjugotvå meter över marken."

Vänta nu, var det inte så att killen som rymde ihop med Nordwall blev mördad och dumpad i en sjö i Härryda förra året eller är jag ute och cyklar ?
Citera
2008-08-08, 21:24
Medlem
David416s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvandraren
Vänta nu, var det inte så att killen som rymde ihop med Nordwall blev mördad och dumpad i en sjö i Härryda förra året eller är jag ute och cyklar ?

Har inte en anning tyvärr, bara läst om rymningen i kvällspressen
Vet inte vem den andra killen var/är!
Citera
2008-08-09, 20:11
Medlem
Citat:
Detta måste undersökas, återkommer !
Citera
2008-08-09, 23:13
Medlem
serotonins avatar
Citat:

Den andra killen hette väl Magnus något, med ett finskt efternamn. Att han är död har jag också hört någonstans, minns inte var.
Senast redigerad av serotonin 2008-08-09 kl. 23:16.
Citera
2008-08-11, 00:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bluetramp
Har tidigare skrivit om Magnussonarna här:

//Dessa tattare Magnusson måste vara de mest pinsamma fegisar som funnits. Släkten gjorde sig känd på 60-talet i stadsdelarna Lunden o Överås, där även släkten Aronsson bodde.

På 70-talet flyttade en hel del av dessa till Hjällbo o sedemera till Frölunda.

Har alltid varit ett gäng ynkryggar som kommit i flock på folk. "Chicko" Magnusson såg jag för ett tag sedan, helt offside, några bor på campingen i Askim. Glenn Magnusson drukna i Surtesjön. En av bröderna var med o mörda Gunnilses fotbollsmålvakt Kekkis Eckerhult i hjällbo. En av bröderna var med om att mörda en totalt värnlös taxichaufför, strax bortom HA gård i Gunnilse. Tog hans plånbok, jagade honom ur bilen, sköt honom i ryggen, tog hans taximössa o körde därifrån triumferandes.... svin. Eva Magnusson har plundrat många gamlingar.//

.................................................. ...........................

Igår var jag o hjälpte en med en flyttning i Bergsjön. Vem möter jag i porten..?

Jo... Chicko och hans bror! Kollade namnen i uppgången o mkt riktigt så dök namnet Magnusson upp. De körde var sin Volvo 740... helt otroligt... gick o kolla på bilarna o Chickos bil hade handicaptillstånd.....

Måste säga att bägge såg mkt mkt trötta ut. Hittar inte namnet på Chickos bror, men han är född på 60-talet. Eva såg jag vid olskrokstorget för ett tag sedan.

En liten del av dessa gossars framfart i gbg. Nu skriver Zorry 1 hot via PM, förr var det Angel 77. Det plockades givetvis bort. Men hoten har jag kvar i PM:en Nu börjar nästa nybörjare hota! farliga saker gossar! Självmål!

Skriver bara under på vad halva tråden handlar om, släkten .........Lite svårt med skrivningen har dessa einstenare! vad jag vet? alldelels för mkt zorro 1.
Senast redigerad av snorig 2008-08-11 kl. 00:44.
Citera
2008-08-11, 11:36
Medlem
UZIdoesITs avatar
Citat:

Han hette M.A, detta hände 2004 och han blev inte mördad.
Det som däremot stämmer är att han hittades död vid en sjö.
Citera
2008-08-11, 13:37
Medlem
Heinzes avatar
zorro1 får en tillsägelse för sitt tramsande.
/mod
Citera
2008-08-11, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UZIdoesIT

OK, jag hade för mig att farbror blå hade vissa misstankar om brott och att en utredning pågick. Var det i Härryda eller Hindås det hände, kommer du ihåg ?
Citera
2008-08-11, 16:04
Medlem
UZIdoesITs avatar
Citat:
OK, jag hade för mig att farbror blå hade vissa misstankar om brott och att en utredning pågick. Var det i Härryda eller Hindås det hände, kommer du ihåg ?

Rådasjön 2004.
F.Ö sant att det fanns misstankar.
Citera
2008-08-12, 00:00
Medlem
5starGs avatar
har 2 incidenter att fråga om:

min polare berätta om några bekanta till hans farsa som bodde i guldheden under 80-talet. en av deras tjejkompisar påstod att hon blivit våldtagen av nån från hisingen (allt var lögn). då åkte gänget från guldheden hem till killen och slog en hammare genom hövvet på killen... ringer en klocka för någon?

det andra jag tänkte fråga om handlar om nån kille på 70-talet som jag tror kom från högsbo höjd som min farsa berätta om. han var en riktig tok (troligtvis pga anabola). han jobbade som vakt vid nån resturang/krog vid frölunda torg där han bokstavligen kastade ut en kille så han slog ihjäl sig
farsan berätta även om nån incident där killen hade spöat upp samtliga i nån mc-klubb från högsbo. klubben hade en fest i sin lokal när snubben dök upp helt rosenrasande (minns ej varför) och fullkomligt krossade alla

farsan har lagt sig så jag kan fråga han mer om denna stolle imorrn
Citera
2008-08-12, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UZIdoesIT

Han var domd till 4 1/2 ar for ett vardetransportran.
Citera
2008-08-12, 01:24
Medlem
UZIdoesITs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lincoln1
Han var domd till 4 1/2 ar for ett vardetransportran.

Han muckade 2004, dog några månader efter muck.
Han satt för grovt rån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in