2008-10-09, 21:38
Medlem
Fauntleroys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kejvs
välkommen, men va skulle hästen gjort? eftersom den helt uppenbart borde haft mobilen i sadelväskan inte kunnat ringa snuten å golat..
Det var mest droppen som fick bägaren att rinna över, bilar hade passerat förbi på vägen och stört målandet. Vi blev jävligt paffa ju, så det kändes inte lönt. När vi var på väg därifrån kom ägaren till hästen och frågade om vi hade sett den...
Citera
2008-10-09, 23:41
Medlem
fittlampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappaK
Tja, kan dela med mig av en liten historia då...
2-3 år sedan var jag på besök i en mindre stad.
Jag och en polare har vart på krogen och är lagom dragna, bestämmer oss för att kila hem till han och hämta några burkar och dra ut och bomba, sagt och gjort!
när vi kommer ut går allt bra tills vi börjar röra oss hemåt, tro fan att det kommer en lång, ful jävla "brat" med backslick i håret, skjorta och hela aftondressen på sig hade han säkert vart och tryckt sig mot fulla brudar till nån sliskig RnB. nog om han!
jag är uppe i mitt och tagar 1,2,3 gånger på en vägg med min polare till vänster om mig och hör plötsligt:
-ÄH MEN VAFAN ÄR DET SANT ELLER?! vad fan håller ni på med jävla idioter.
Spännig som man kan bli går jag emot han och frågar: Vad fan... vill du någonting eller? SKÖT DITT EGET!
han backar och ser fan rädd ut, jag blir snopen och trodde inte han skulle backa så fort/lätt med tanke på att han var större, fullare och spännigare än en annan.
Jag fortsätter gå emot han och nu slutar han backa tar några steg emot mig och svingar mot mitt ansikte, allt går fort men jag lyckas ducka, sträcka på mig och ge han en smocka så att han rammlar bakåt. Han reser sig dock upp och vill ha mer stryk, går emot mig och då kommer min polare och sular en halvfull burk över axeln på han. Jag går emot han och samma sak händer igen; han går emot mig och svingar IGEN!? jag duckar och gör samma sak igen denna gång träffar jag han rakt på hakan så han ramlar bakåt och tappade en sko HAHA
När vi vänder och ska kila därifrån så får jag syn på hans sko, plockar upp den och sular den åt helvete.
Vi har nu kommit över en bro och ser killen på andra sidan stå och ringa på sin mobil "han ringer snuten nu drar vi" så vi gick vänster men kom snabbt på att det inte var så smart, så vi vände och gick tillbaka åt höger ist... tro fan att brat snubben kommer där gående på bron med en BIFFIG polare som för övrigt verkade nykter. De får syn på oss och börjar kuta mot oss, så vad ska vi göra? vi lägger benen på rögga och kutar med två arga kusar hack i häl... sen hände inget mer spännande på den kvällen, förutom när jag hookade upp med min flickvänn men det är en helt annan historia!

Men om ni nu slog honom när han var själv, varför kunde ni inte vara män nog att facea saken när det väl gick dubbelt upp?
Citera
2008-10-09, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pappaK
Tja, kan dela med mig av en liten historia då...
2-3 år sedan var jag på besök i en mindre stad.
Jag och en polare har vart på krogen och är lagom dragna, bestämmer oss för att kila hem till han och hämta några burkar och dra ut och bomba, sagt och gjort!
när vi kommer ut går allt bra tills vi börjar röra oss hemåt, tro fan att det kommer en lång, ful jävla "brat" med backslick i håret, skjorta och hela aftondressen på sig hade han säkert vart och tryckt sig mot fulla brudar till nån sliskig RnB. nog om han!
jag är uppe i mitt och tagar 1,2,3 gånger på en vägg med min polare till vänster om mig och hör plötsligt:
-ÄH MEN VAFAN ÄR DET SANT ELLER?! vad fan håller ni på med jävla idioter.
Spännig som man kan bli går jag emot han och frågar: Vad fan... vill du någonting eller? SKÖT DITT EGET!
han backar och ser fan rädd ut, jag blir snopen och trodde inte han skulle backa så fort/lätt med tanke på att han var större, fullare och spännigare än en annan.
Jag fortsätter gå emot han och nu slutar han backa tar några steg emot mig och svingar mot mitt ansikte, allt går fort men jag lyckas ducka, sträcka på mig och ge han en smocka så att han rammlar bakåt. Han reser sig dock upp och vill ha mer stryk, går emot mig och då kommer min polare och sular en halvfull burk över axeln på han. Jag går emot han och samma sak händer igen; han går emot mig och svingar IGEN!? jag duckar och gör samma sak igen denna gång träffar jag han rakt på hakan så han ramlar bakåt och tappade en sko HAHA
När vi vänder och ska kila därifrån så får jag syn på hans sko, plockar upp den och sular den åt helvete.
Vi har nu kommit över en bro och ser killen på andra sidan stå och ringa på sin mobil "han ringer snuten nu drar vi" så vi gick vänster men kom snabbt på att det inte var så smart, så vi vände och gick tillbaka åt höger ist... tro fan att brat snubben kommer där gående på bron med en BIFFIG polare som för övrigt verkade nykter. De får syn på oss och börjar kuta mot oss, så vad ska vi göra? vi lägger benen på rögga och kutar med två arga kusar hack i häl... sen hände inget mer spännande på den kvällen, förutom när jag hookade upp med min flickvänn men det är en helt annan historia!

det går kanske bra där du bor men inte i mina kvarter,där sätter vi goldcap på burken å sprejjar han i nyllet så ser han inget mer, ey len öppna lampan för den e släckt, när vi e ute å bombar visar vi ingen respekt!
Citera
2008-10-10, 00:27
Medlem
saprofyt.s avatar
Kör en liten historia som utspelade sig för ganska länge sedan. Kvällen började med att jag, polaren jag var ute och körde med, och några till var ute och softade. Jag och min mate bestämmer oss för att dra hem till mig och ta det lugnt innan vi ska ut och köra. Vi tar tunnelbanan hem och min kompis stannar vid 7 eleven för att handla till väntan innan vi ska ut och härja. Snubben kommer ut och har handlat kakor och grejer för över 100 kronor (!), jag blir förvånad eftersom han inte har det super när det kommer till den ekonomiska biten. "Ska man göra något ska man fan göra det ordentligt", säger han. Visst, han har väl en poäng. Hur som helst, vi kommer hem till mig och sätter oss och kollar på TV och käkar upp allt han köpt. Kan tänka mig att vi båda la på oss X antal kilon efter det, men gott var det.

Dags att dra ut. Vi lägger kannorna innanför tröjjan, stänger av ljudet på mobiltelefonerna (fråga mig inte varför, men det är hans grej att alltid vilja göra det, något slags tix) och rör oss utåt. Vi börjar med en linjevägg som är på vägen till vår slutdestination. Fick klättra på en sådan där grej de sätter på väggar i klotterförebyggande syfte (måste passa på att tacka dem för att de gjort en så bra klätterställning) för att komma upp till spotten. Sagt och gjort, nu satt det två fräscha tags där. Vi rör oss vidare längs en motorväg och kör lite här och var. Inte mycket undkommer vår färg.

Senare kommer vi fram till ett bostadsområde. Polaren langar en spya på en byggnad, men hinner inte riktigt klart. Det kommer en bil insmygandes på vägen intill där vi står, och polaren säger att det är en snutbil. Jävlar vad det tar fart. Nu snackar vi fan Usain Bolt-fart. Vi springer bland skogar och träd, dumpar det lilla i kannorna som finns kvar och kommer ut på en cykelväg.

"Var det verkligen en snutbil?", frågar jag.
"Jag tror det. Bättre att ta det säkra före det osäkra", svarar han.

Det håller jag verkligen med om - ingen av oss har någon större lust att torska. Jaja, tillbaka till cykelvägen. Vi går så lugnt och sansat som möjligt, allt för att inte se ut som misstänkta klottrare. Allt går bra och vi kommer fram till ett stort centrum, diskuterar lite vad vi ska ha för alibi. Vi kommer fram till ett som passar och går vidare. När vi är ute ur centrumet och kommer ut på en stor väg kommer två polisbilar i riktigt hög fart utan sirener. Hjärtat åker upp i halsgropen. Jävlar vad skrämmande det var. Som tur är åker de förbi; det var inte oss de var ute efter. Vi kan pusta ut och bege oss hemåt.

Överlag en jävligt röjig och spännande kväll.

EDIT: Kom på att detta inlägg kanske skulle passat bättre i knashistorier-tråden, men det får duga här. Ville bara skriva lite efter en tuff dag.
Senast redigerad av saprofyt. 2008-10-10 kl. 00:30.
Citera
2008-10-10, 00:55
Medlem
fittlampas avatar
Min historia är att jag var ute och bombade efter att ha missat nattbussen hem när jag hade varit och bombat längs linjen, så jag gick och bombade mera efter som att bussen inte gick förens om 40 minuter, jag gick en liten runda och bestämde mig för att röra mig mot en riktigt sjyst spot som jag länge funderat att lägga en tag på. Ligger hyfsat centralt där många vagnar går förbi varje dag och det är ganska mycket trafik där även på natten. Jag väntade på ett bra läge för att inte knasa ner mig allt för jävla mycket. Till slut så orkar jag inte vänta mer, det kör bilar fram och tillbaka så jag sket i det och körde ändå, precis när det blev rött ljus. Jag körde tagen, ganska hafsigt men det blev ok endå, gick vidare in på en liten tvärgata. Kan tilläggas att detta är på samma gata som ett av polishusen i Göteborg så det var ganska knasigt, men jag tänkte inte på det utan gick rakt fel håll. Jag tar det säkra före det osäkra och ville skynda mig lite så jag genar genom en ganska tyst lägenhetsgård, bortom allt muller. Och går man där klockan två på natten med en något skramlande ryggsäck och en plasthandske på sig så blir man skitnojjig när det kör förbi en polisbil i en lömsk klotterspanar-fart. Så fort jag ser att polisbilen är borta så springer jag allt jag pallar för att komma ut på den stora vägen igen för att inte gå omkring där och se jag-gömmer-mig-för-poliser-aktig ut. Oturligt nog så hamnar jag rakt framför ännu en polisbil med tillhörande 2x poliser som just smäller igen dörrarna och går mot mig. Kört tänkte jag och skulle precis sätta mig på knä och be om nåd, men så går dom förbi mig?! ..Svänger in till vänster och går in på sitt kontor

Jag bombade vidare och gick till bussen, med andan i halsen.
Citera
2008-10-10, 07:17
Medlem
LarryKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittlampa
Min historia är att jag var ute och bombade efter att ha missat nattbussen hem när jag hade varit och bombat längs linjen, så jag gick och bombade mera efter som att bussen inte gick förens om 40 minuter, jag gick en liten runda och bestämde mig för att röra mig mot en riktigt sjyst spot som jag länge funderat att lägga en tag på. Ligger hyfsat centralt där många vagnar går förbi varje dag och det är ganska mycket trafik där även på natten. Jag väntade på ett bra läge för att inte knasa ner mig allt för jävla mycket. Till slut så orkar jag inte vänta mer, det kör bilar fram och tillbaka så jag sket i det och körde ändå, precis när det blev rött ljus. Jag körde tagen, ganska hafsigt men det blev ok endå, gick vidare in på en liten tvärgata. Kan tilläggas att detta är på samma gata som ett av polishusen i Göteborg så det var ganska knasigt, men jag tänkte inte på det utan gick rakt fel håll. Jag tar det säkra före det osäkra och ville skynda mig lite så jag genar genom en ganska tyst lägenhetsgård, bortom allt muller. Och går man där klockan två på natten med en något skramlande ryggsäck och en plasthandske på sig så blir man skitnojjig när det kör förbi en polisbil i en lömsk klotterspanar-fart. Så fort jag ser att polisbilen är borta så springer jag allt jag pallar för att komma ut på den stora vägen igen för att inte gå omkring där och se jag-gömmer-mig-för-poliser-aktig ut. Oturligt nog så hamnar jag rakt framför ännu en polisbil med tillhörande 2x poliser som just smäller igen dörrarna och går mot mig. Kört tänkte jag och skulle precis sätta mig på knä och be om nåd, men så går dom förbi mig?! ..Svänger in till vänster och går in på sitt kontor

Jag bombade vidare och gick till bussen, med andan i halsen.

Dem 2 poliserna kan fan inte haft ett bra luktsinne för jag själv kan säga när man går förbi en klottrare på natten så känner man lukten av färg
Citera
2008-10-10, 08:01
Medlem
ANALDYNGAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarryKing
Dem 2 poliserna kan fan inte haft ett bra luktsinne för jag själv kan säga när man går förbi en klottrare på natten så känner man lukten av färg
Dem kanske var upptagna med o tänka på det dem var på väg till och inte tänkte på det när de gick förbi?
Citera
2008-10-10, 13:19
Medlem
LarryKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ANALDYNGA
Dem kanske var upptagna med o tänka på det dem var på väg till och inte tänkte på det när de gick förbi?

Ja vem vet
Citera
2008-10-10, 15:36
Medlem
knasis.ones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ANALDYNGA

Eller så märkte dom att det luktade färg och dylikt. Men dom orkade nog bara inte lägga ner tid och jobb på en liten klottrare utan dom ville nog bara hem till sina varma mysiga sängar.
Eller så var dom somsagt lite halvt hjärndöda
Citera
2008-10-11, 05:16
Medlem
rilopozs avatar
Jag och 3 polare var ute ikväll och drog våra första grejer någonsin. Vi var inne på ett industriområde och taggade en stor fabrikslokal med en ganska öppen yta framför. Vi spenderade runt 1 timme med våra målningar på väggen.

När vi började känna oss färdiga packade vi ihop burkarna och började gå bort genom industri området. Då hör vi slirande däck bakom oss. Först vänder jag mig om mot min ena polare som med skräck i ögonen börjar vända sig för att springa. Jag vänder mig då för att se vad min andra polare gör. Han är då redan ganska långt borta och på väg mot en skogsdunge i närheten. Jag bestämmer mig för att följa min "1a vän" och springer som en jude efter honom. Vi hör bilens motor vråla bakom oss och ser billyktorna i ryggen. Jag tycker att jag springer för långsamt och droppar min väska som en ren adrenalin reflex medans vi springer. Jag och min vän är nu frammer vid ett lastbilsflak som vi vräker in oss bakom.

Bilen har nu stannat en bit bort och de i bilen verkar inte ha sett vart vi tagit vägen. Bilen gör en rundsväng och åker tillbaka igen. Jag och min vän känner oss nu hyfsat lugna och bestämmer oss för att gå och hämta min väska.

Min vän går en bit framför mig. Han går förbi ett hörn och vänder då direkt på klacken och börjar springa det är givetvis bilen som är tillbaka. Den här gången skiljs vi åt och jag springer upp i en närliggande skog där jag tar mig upp för ett berg som definitivt ingen skulle klättra upp för om den inte hade adrenalinet sprutande ur sig. Jag tar mig högst upp och vrickar tummen på köpet. Bilen nedanför skogen har nu vänt igen för att leta efter de andra två.

Efter en stunds väntan hör jag min vän ropa nedifrån att det är lungt. Jag tar mig då ner och vi går för att leta efter min väska. Det är faktiskt riktigt svårt att komma ihåg vart jag släppte den, men efter en stund hittar vi den. Vi börjar då äntligen röra oss bort ifrån detta industri område samtidigt som vi försöker få kontakt med vår 3dje vän via mobil.

Vi möter sedan upp honom utanför industriområdet där vi får veta att han klarat sig undan med några sår på händerna efter att ha klättrat över ett taggtråds-stängsel. Sedan drar vi oss hemmåt och här sitter vi nu en erfarenhet rikare.
Citera
2008-10-11, 10:23
Medlem
saturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rilopoz
Jag tar mig då ner och vi går för att leta efter min väska. Det är faktiskt riktigt svårt att komma ihåg vart jag släppte den, men efter en stund hittar vi
Det där känner jag igen, kråmade utan skyddsmask, det blev knas, sprang, sket i allt, sen när man skulle leta efter cykeln blev det fan 1H letande ute i den skogen som tydligen såg exakt likadan ut överallt
Citera
2008-10-11, 14:12
Medlem
fittlampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarryKing

Kanske ska tilllägga att dom hade med sig en något berusad kille i 25års åldern, dom hade nog inte tid med mig, men det tänker man ju inte på när dom går emot en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in