Vad är det här?! komigen posta lite
Tänkte köra en till nu för att försöka få lite liv i tråden. Det var kanske inte så mycket knas men kul var det
Jag hade sen tidigare helg planerat att göra en ca 10x2 meter stor målning men det blev inte av så den här helgen var jag taggad på att måla lite, men tyvärr ville ingen polare haka på då alla var för fulla och trötta.
Nåja jag ska väll klara mig tänkte jag men böt det tänkta motorvägsfundamentet mot en betydligt lugnare vägg brevid en sjö.
När jag stått och målat och filat i uppskattningsvist 2 timmar och fyllt i hela krom-blaffan hade jag i stort sätt bara BGn kvar.
Hör att det kommer några gåendes på trottoaren ovanför och ville inte stå med handen i kakburken så att säga då det luktade ganska ordentligt efter att ha tömt ett antal chrome-burkar. Så jag sprang ut en bit på sjön (vintertid) men insåg efter ett tag att jag inte skulle hinna tillräckligt långt ut för att inte synas så jag la mig så platt jag kunde på isen och låg helt stilla och väntade på att de skulle gå förbi.
Ser när de går förbi att det är två ungdomar. De kollar ut mot sjön och jag hoppas att dom inte ska se mig, men det gjorde de då den ena greppar tag den andre om armen och pekar ut mot sjön. De stannar där ett tag och kollar mot mig och jag har en svag förhoppning att de bara ska tro att det är något bråte.
Men tydligen blev de en smula oroliga och bestämde sig för att gå ner och kolla läget och jag tänkte först att, nej nu måste jag ju springa hela vägen över sjön och vart lite irriterad över tanken då jag bara ville måla klart och gå hem.
Men då fick jag en idé då jag sett på en skräckfilm kvällen innan, så jag ställer mig upp helt spontant och vänder mig sakta emot dom. De hade hunnit ner till strandkanten och stannade upp och stod och kollade på mig (20-30 meter ifrån). Efter kanske 1 minut ropar de lite försiktigt om allt är bra med mig, jag svarar inte utan reser bara ena armen väldigt sakta och pekar mot dem, alá skräckfilm
De säger något till varandra och ropar igen, men de fick inget svar från min sida och jag fortsatte bara att vara allmänt mystisk och se hotfull ut (svart jacka,svarta byxor och luva) och de fick väldigt brottom upp från sjön och småjoggade därifrån
De var tvungna att gå i en halvcirkel runt sjön för att komma ner mot sin ort och när jag såg att de dök upp på vägen på andra sidan sjön (100-130 meter bort) och stannade upp vände jag mig lika sakta som förut om och reste armen riktigt sakta och de fick brottom att börja jogga igen
Efter det jick jag tillbaks till väggen och målade klart i lugn och ro med ett leénde på läpparna