2007-10-17, 19:25
Medlem
Ovärdeligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eu4i
Underbar historia att somna i det läget kräver nerver av stål ^^

Jo han var ganska förvånad över det ochså men han hade inte fått ordentlig sömn och kombinerat det med fylla så han kände väll hur skönt det var att ligga ner när han väl låg där i väggrenen

Kanske tar en till historia imorrn om jag orkar.
Håller för övrigt helt med föregående skribent, ingenting kan någonsin betala för det man Inte gjorde när man väl var ung, ångrar inte en sekund att jag började måla även fast jag torskade.
Citera
2007-10-22, 12:41
Medlem
Ovärdeligs avatar
Vad är det här?! komigen posta lite

Tänkte köra en till nu för att försöka få lite liv i tråden. Det var kanske inte så mycket knas men kul var det

Jag hade sen tidigare helg planerat att göra en ca 10x2 meter stor målning men det blev inte av så den här helgen var jag taggad på att måla lite, men tyvärr ville ingen polare haka på då alla var för fulla och trötta.

Nåja jag ska väll klara mig tänkte jag men böt det tänkta motorvägsfundamentet mot en betydligt lugnare vägg brevid en sjö.

När jag stått och målat och filat i uppskattningsvist 2 timmar och fyllt i hela krom-blaffan hade jag i stort sätt bara BGn kvar.

Hör att det kommer några gåendes på trottoaren ovanför och ville inte stå med handen i kakburken så att säga då det luktade ganska ordentligt efter att ha tömt ett antal chrome-burkar. Så jag sprang ut en bit på sjön (vintertid) men insåg efter ett tag att jag inte skulle hinna tillräckligt långt ut för att inte synas så jag la mig så platt jag kunde på isen och låg helt stilla och väntade på att de skulle gå förbi.

Ser när de går förbi att det är två ungdomar. De kollar ut mot sjön och jag hoppas att dom inte ska se mig, men det gjorde de då den ena greppar tag den andre om armen och pekar ut mot sjön. De stannar där ett tag och kollar mot mig och jag har en svag förhoppning att de bara ska tro att det är något bråte.

Men tydligen blev de en smula oroliga och bestämde sig för att gå ner och kolla läget och jag tänkte först att, nej nu måste jag ju springa hela vägen över sjön och vart lite irriterad över tanken då jag bara ville måla klart och gå hem.

Men då fick jag en idé då jag sett på en skräckfilm kvällen innan, så jag ställer mig upp helt spontant och vänder mig sakta emot dom. De hade hunnit ner till strandkanten och stannade upp och stod och kollade på mig (20-30 meter ifrån). Efter kanske 1 minut ropar de lite försiktigt om allt är bra med mig, jag svarar inte utan reser bara ena armen väldigt sakta och pekar mot dem, alá skräckfilm

De säger något till varandra och ropar igen, men de fick inget svar från min sida och jag fortsatte bara att vara allmänt mystisk och se hotfull ut (svart jacka,svarta byxor och luva) och de fick väldigt brottom upp från sjön och småjoggade därifrån

De var tvungna att gå i en halvcirkel runt sjön för att komma ner mot sin ort och när jag såg att de dök upp på vägen på andra sidan sjön (100-130 meter bort) och stannade upp vände jag mig lika sakta som förut om och reste armen riktigt sakta och de fick brottom att börja jogga igen

Efter det jick jag tillbaks till väggen och målade klart i lugn och ro med ett leénde på läpparna
Citera
2007-10-22, 14:10
Medlem
Bra historia ovärdelig. Skulle fan skita på mig om jag såg någon mitt på en sjö som betedde sig som du. "Shit det är Jason" skulle jag tänka.
Citera
2007-10-22, 15:24
Medlem
Mr.CroMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Bra historia ovärdelig. Skulle fan skita på mig om jag såg någon mitt på en sjö som betedde sig som du. "Shit det är Jason" skulle jag tänka.

Så sant. Jag skulle noga springa hem och aldrig mer gå till sjön!
Annars det va kul och läsa
Citera
2007-10-22, 15:42
Bannlyst
På den tiden jag var mer aktiv än vad jag är nu, ( kanske 4 år sen) hände det en ganska skum grejj. Jag var ute vid en fabrik som låg vid tågspåret på den ort utanför gbg där jag bor och bombade hej villt. Plötsligt hör jag en man som ropar på mej och jag vänder mej om och ser längre bort på gångbanan en jävla joggare som är ute å springer. Jag börjar springa som ett as, men han bara följer efter mej på lagom avstånd. Adrenalinet pumpade i min då inte så gamla kropp och det var nog detta som drev på stegen. Jag försökte villa bort honom, men han var alltid där efter mej. sjukt. Tillslut hoppade jag in genom en häck och kom in i en trädgård. Vad händer inte i trädgården om inte familjen har grillmiddag den ljumma sommarkvällen. De stirrar på mej när jag springer igenom deras tillställning och ut genom häcken på andra sidan.
Bakom mej hör jag en joggare som hade lite svårt att förklara vad han gjorde i deras trädgård och jag sprang hem lättad.
Vissa dagar har man tur.
Citera
2007-10-22, 15:46
Medlem
Mr.CroMes avatar
Nåja första gången jag va ute och bombade/tagade

En sommar kväll sitter jag och en kompis hem hos mig dricker lite bärs oh chillar..Jag kommer dock på att jag har fått mina pennor idag och att jag har dom i väskan.. vi drar ner och hämtar väskan och drar ut.. och så hade man 7 st montana burkar med.. vi drar till en tunnel som är i närheten och börjar bomba som fan... jag kollar på andra sidan tunnlen och inser att det går 3 tjejer mot oss... jag står kvar ice-cold och fortsätter fylla i bokstävverna.. dom ställer sig bakom oss och kollar i kanske 5 minuter (dom tror att vi inte hör/ser dom). Dom börjar skrika och försöker skrämma oss.. vi sitter kvar där och på byggnaden bredvid tunnlen ser jag blå lysen... vi packar ner våra saker snabbt och börjar gitta mot skogen och gömmer oss där.. Dagen efter i tidningen läser jag att det enda som hände va inbrott på min fd. skola!
Skrajj får man ju vara efter allt det...
Citera
2007-10-22, 16:53
Medlem
Ovärdeligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.CroMe
Så sant. Jag skulle noga springa hem och aldrig mer gå till sjön!
Annars det va kul och läsa

Citat:
Ursprungligen postat av SMA

Jo lite elakt kanske det var men fan så kul
Jag besparade migsjälv en joggingtur över sjön då det skulle vara lite smått jobbigt och förklara vad jag gör liggandes mitt ute på sjön med en ryggsäck full med sprayburkar brevid en stor nymålad vägg

Sen så kunde jag ju måla klart ifred
Citera
2007-10-24, 00:22
Medlem
kan väll dra en kort historia bara för att bidra till en tråd jag verkligen gillar!

målade en vägg längs linan här ute i orten, 165 represent.
¨
allt går jävligt bra tills lite misstänkta bilar börjar cirkulera med jämna mellanrum, vi bestämmer oss för att skynda klart med pjäsen. Hinner inte långt innan en vän hojtar att det rullar en grisbuss påväg mot väggen vi målar.

Jag sätter hjärtat i halsen och lägger benen på ryggen, kutar över vägen och uppför en liten gräskulle. Helt plöttsligt dyker det upp ett midjehögt staket precis framför mig, hinner inte stanna och är för osmidig för att hoppa över. Utan jag springer rakt in i skiten lutar mig framåt och häver mig över. Slår ansiktet i backen och krälar in bakom ett träd. Polisen har vi det här laget stannat vid väggen och kikar runt lite.

när jag ligger bakom trädet hör jag ett bekant ljud, tittar ner mot mitt mellangjärde och ser att jag har en pungstashad kanna som pyser för fullt...

jag gick hem med lilla kallingar och mage. Mina vänner skrattade, jag skrattar åt det i efterhand

har säkert mer på lager men är för trött för tillfället.
Citera
2007-10-24, 11:44
Medlem
knasiga felstavningar, jag menar såklart lila kalsonger..
Citera
2007-10-24, 13:55
Medlem
Ovärdeligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejken
kan väll dra en kort historia bara för att bidra till en tråd jag verkligen gillar!

¨
allt går jävligt bra tills lite misstänkta bilar börjar cirkulera med jämna mellanrum, vi bestämmer oss för att skynda klart med pjäsen. Hinner inte långt innan en vän hojtar att det rullar en grisbuss påväg mot väggen vi målar.

Jag sätter hjärtat i halsen och lägger benen på ryggen, kutar över vägen och uppför en liten gräskulle. Helt plöttsligt dyker det upp ett midjehögt staket precis framför mig, hinner inte stanna och är för osmidig för att hoppa över. Utan jag springer rakt in i skiten lutar mig framåt och häver mig över. Slår ansiktet i backen och krälar in bakom ett träd. Polisen har vi det här laget stannat vid väggen och kikar runt lite.

när jag ligger bakom trädet hör jag ett bekant ljud, tittar ner mot mitt mellangjärde och ser att jag har en pungstashad kanna som pyser för fullt...

jag gick hem med lilla kallingar och mage. Mina vänner skrattade, jag skrattar åt det i efterhand

Det där är ju en klassiker har väll hänt ett par gånger att man slänger ryggan över ett stängsel och får sen fiska upp skissen och kannorna ur ett färgbad
Eller om man bombar så kommer det knas så kör man ner burken i fickan, med capen på
Citera
2007-10-25, 15:49
Medlem
Neffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejken

¨

Haha klockrent å bara ränna rakt in i staketet!
Älskar den här tråden, ska försöka bidra med lite fler historier när jag har ork, eller när det händer något kul
Citera
2007-10-26, 18:13
Medlem
Neff

haha fanns inte så många andra val just för tillfället

jag stendiggar också den här tråden hehe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in