Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-07-20, 07:47
  #2077
Medlem
TheJackets avatar
Jag återkommer med nåt mer roligt men när vi var vid Svingeln en natt för typ 15 år sen så gick det förbi en riktigt snygg fjortis så vi slutade med vad vi höll på med. Men efter att hon gått förbi så skrek hon tillbaka "BOMBAR NI ELLER?". Jag tyckte det var kul
Citera
2020-06-01, 21:37
  #2078
Medlem
För att inte nämna allt civilkurage, folk som bara kollar eller frågar vad fan man gör och/eller fotar. Tror folk verkligen att bara det kommer stoppa en? Eller att polisen ens kommer kolla på en sunkig video från 30 meter och göra värsta investeringingen när dom inte ens kan lösa dom enklaste brotten folk är bara för roliga ibland.
Citera
2020-12-06, 16:42
  #2079
Medlem
funktioners avatar
Var med om en nojig grej för ett par helger sedan. Hade varit hos en polare på andra sidan stan och festat och bombade sen hela vägen hem. Cyklade och körde marker och hann grisa ner rätt ordentligt i centrum innan jag satte kurs mot hemmet. Sen när jag cyklar på en lång rak cykelväg bredvid gatan ser jag ett xenonljus närma sig i ögonvrån och blir iskall när den saktar in bredvid mig. Vrider på huvudet och fitta också, det är snuten. Tänkte direkt att jag var körd, klockan var väl runt 4 så det var knappt något folk ute plus att jag var helt förstörd om händerna samt hade alla markers liggandes i jackfickan. Har en villkorlig för graff med bara någon enstaka månad kvar så det vore riktigt knas att torska så nära..

Cyklade vidare och de följde mig och låg precis bredvid en lång stund och jag tänkte att när som helst åker blåljuset på och de stannar mig. Men det hände aldrig så jag började undra vad som pågick så jag stirrade tillbaka på dem och vinkade och såg frågande ut. Sen tillslut så ser jag att de börjar garva och den ena snuten vinkade tillbaka och log snällt sen drog de vidare De var väl på jakt efter någon annan kanske..

Garvade högt som fan sista biten hem
__________________
Senast redigerad av funktioner 2020-12-06 kl. 17:16.
Citera
2020-12-06, 18:19
  #2080
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funktioner
Var med om en nojig grej för ett par helger sedan. Hade varit hos en polare på andra sidan stan och festat och bombade sen hela vägen hem. Cyklade och körde marker och hann grisa ner rätt ordentligt i centrum innan jag satte kurs mot hemmet. Sen när jag cyklar på en lång rak cykelväg bredvid gatan ser jag ett xenonljus närma sig i ögonvrån och blir iskall när den saktar in bredvid mig. Vrider på huvudet och fitta också, det är snuten. Tänkte direkt att jag var körd, klockan var väl runt 4 så det var knappt något folk ute plus att jag var helt förstörd om händerna samt hade alla markers liggandes i jackfickan. Har en villkorlig för graff med bara någon enstaka månad kvar så det vore riktigt knas att torska så nära..

Cyklade vidare och de följde mig och låg precis bredvid en lång stund och jag tänkte att när som helst åker blåljuset på och de stannar mig. Men det hände aldrig så jag började undra vad som pågick så jag stirrade tillbaka på dem och vinkade och såg frågande ut. Sen tillslut så ser jag att de börjar garva och den ena snuten vinkade tillbaka och log snällt sen drog de vidare De var väl på jakt efter någon annan kanske..

Garvade högt som fan sista biten hem
Hehe, härligt. Har varit med om samma sak, dock var detta ute i bushen, väg i klass med elljusspår. Och snuten kommer rullandes på denna, var dock het på gröten och tog tillfälle ut i terrängen när det passade bäst, dem rullade bakom mig i 15-20km/h några minuter. Jag vann kurragömman.
__________________
Senast redigerad av GoUoD 2020-12-06 kl. 18:21.
Citera
2021-03-13, 15:39
  #2081
Medlem
GoUoDs avatar
Målar inte, men håller knas, rätt lugn spot men mycket trafik så längre piece planeras. Kör min jargong med att kolla bilar repetetivt tills blåljus kommer & jag hojtar, varpå vi packar ner och står passiva.

Cirka en timme in så kommer blåljus. Hojtar till och de som lirar packar ihop, men bilen åker förbi. Vi softar ett tag, kikar läget och puffar lite - sedan fortsätter processen, tills en omålad bil glider förbi, som ger mig dålig vibb - ber dem packa ihop och avvakta lite mer. Dem petar ihop sitt och betraktar pjäserna, jag sluter mig med dem, varpå en polisbil sladdar in där vi står ifrån en bakväg, jag byter lite blickar & leende med dem varpå de åker vidare i hög fart - skrattretande nära. Vi softar några timmar och fortsätter sedan färdigt utan polisnärvaro.
__________________
Senast redigerad av GoUoD 2021-03-13 kl. 15:41.
Citera
2021-04-05, 14:58
  #2082
Medlem
Blev jagad i en yard en gång och snubblade över en kant och bröt armen. Inte kul att sitta på akuten helt själv i Polen hehehe. Kom dock undan!

Hukade mig även i ett buskage en gång, där någon hade bajat. Fick det över båda skorna och ena byxbenet. Kul lukt sen när jag vandrade hem i natten...
Citera
2023-04-28, 13:56
  #2083
Medlem
funktioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Hehe, härligt. Har varit med om samma sak, dock var detta ute i bushen, väg i klass med elljusspår. Och snuten kommer rullandes på denna, var dock het på gröten och tog tillfälle ut i terrängen när det passade bäst, dem rullade bakom mig i 15-20km/h några minuter. Jag vann kurragömman.
Haha gött, ja ibland ska man ha lite flyt med sig. Tur att man lekt mycket kurragömma som liten
Citera
2023-05-01, 08:03
  #2084
Medlem
Skogsvandrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Hehe, härligt. Har varit med om samma sak, dock var detta ute i bushen, väg i klass med elljusspår. Och snuten kommer rullandes på denna, var dock het på gröten och tog tillfälle ut i terrängen när det passade bäst, dem rullade bakom mig i 15-20km/h några minuter. Jag vann kurragömman.

Haha, har en nästan identisk upplevelse själv. Polisen dundrar in på det smala motionsspåret i skogen med blåljus. Blev så tagen på sängen att jag inte ens orkade gör mer än att stå still och erkänna sig besegrad.

Dock körde de förbi och stannade först 15-20 bakom mig vilket gav mig en spelbar chans att ta till flykten. Sicksackade mig igenom skogen ett femtiotal meter innan jag la mig ner och tryckte i en buske i någon halvtimme innan läget kändes lugnt.
Citera
2023-05-26, 16:27
  #2085
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvandring
Haha, har en nästan identisk upplevelse själv. Polisen dundrar in på det smala motionsspåret i skogen med blåljus. Blev så tagen på sängen att jag inte ens orkade gör mer än att stå still och erkänna sig besegrad.

Dock körde de förbi och stannade först 15-20 bakom mig vilket gav mig en spelbar chans att ta till flykten. Sicksackade mig igenom skogen ett femtiotal meter innan jag la mig ner och tryckte i en buske i någon halvtimme innan läget kändes lugnt.
Annan gång för 20 år sedan ungefär, smällt upp piece och flummat, neddränkt i rollerfärg, nästan så man lämnar ett snigelspår efter sig. Har polaren med mig, vi går längs vägen hem. En bil stannar, slår på blåljus, i ren reflex gör jag ett grodhopp ut i skogen och gömmer mig på ett relativt otippat ställe (hint: huvudet ovanför vattenytan), poliserna går runt med ficklampa och lyser på olika granar och repeterar "kom fram nu, vi ser dig" ... sedan åker dem. Min polare sa till dem att jag är dum i huvudet och inte mer. Pjäserna sitter kvar idag och ser i mitt tycke skitbra ut. Rollerfärg, krita, löv och sprayfärg.
Edit: pieceat med röd rostskydd som lines och kol som fyll också, på betongtäckt träpanel (tunnel). Blev riktigt bra faktiskt.
__________________
Senast redigerad av GoUoD 2023-05-26 kl. 16:34.
Citera
2023-07-20, 15:42
  #2086
Medlem
Inte jätte knas historia men var min första riktiga upplevelse med vardagshjältar

Jag och min polare hade väl rökt lite på min balkong och var sugna på att dra lite insidor så vi taggade till Kärrtorp och drog någon enstaka tag på tuben, vi gick av och började gå eftersom vi hade burk med oss så vi skulle väl lägga lite tags. Började gå längs vägen vid tuben på ena sidan och min polare drar en tag som jag ser en shuno komma gåendes i början av vägen en bit bort, TÄNKER att de inte är någon biggie och att han bara skulle göra klart de för de kommer någon. Jag kollar lite på honom och ser inte ut som att han reagerade så vi fortsätter gå. Vi går lite längre och svänger runt huset som ligger lite längre fram till vänster, fortsätter och vi möts av en gång tunnel och någon slags grind och brevid där börjar jag dra min tag. Hinner precis göra klart första bokstaven när jag hör något, fotsteg eller ja ljud för någon som inte var vi, jag vänder mig om och ser en kille som man absolut inte pallar med. Helt rakat nylle atletiskt och mellanåldrig. Drar ner burken i väskan och går mot honom eftersom där jag la min tag så går det inte att gå någon annan väg om man inte vill gå hoppa ner i rabatten nedanför. Snubben står helt blixstilla när jag går mot honom (vi är rätt så nära varandra) och så säger han något i stilen med "Vad gör du/ni" min polare är då nedanför mig och håller på och lägger tags i tunneln hejvilt men han har hört att något sägs så han plockar undan burken och kikar till mig.

Jag är nu så pass nära honom att jag puttar bak honom säger håll käften mannen och kutar ner till polaren, och sen jävlar vad jag kutade. Min polare ser mig komma nerrasandes och kutandes med någon snubbe hack i häl. Han försöker ta tag i min jacka men ramlar och båda vi börjar springa nedåt mot skogen på en gångväg. Vi springer och efter en liten stund så kollar vi bak och ser att han faktiskt håller på att springa efter oss så vi fortsätter att kuta och han springer efter oss ett bra tag och skriker ut något som "Ja fortsätt spring ni" och tillslut så kommer vi till Kärrtorp IP där vi återhämtade oss längre upp mot skogen, det var ju lugnt men fan vad man sprang. Det var längesen man sprang sådär mycket så att säga så fy vad man va utmattad. Men sen va allt lugnt och vi satte oss o rökte en gås samtidigt som vi återberättar allt.

Inte sjukt eller knas på riktigt men var mitt första.
__________________
Senast redigerad av 5electa 2023-07-20 kl. 15:44.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback